Vakantie in Semporna

We hebben een aantal aanbieders voor Semporna voor je op een rij gezet:

Reviews over Semporna

• 7viajera03-01-2012

Gateway voor duikers!

Vanuit Semporna gaan de meeste mensen duiken bij of in de buurt van het welbekende Sipadan. Dit kan inderdaad alleen als je lang van tevoren hebt gereserveerd. Wij sliepen bij Singamata, fantastische huisjes op zee. Daar ook PADI Open Water gehaald. Goedkoopste plek ter wereld en wat een magische plek. Wij hadden het daar fantastisch. Super plek. De omgeving en dan bedoel ik dus op het water, is fantastisch. Onbewoonde bounty eilanden. Semporna is een simpel stadje. Leuke markt om vers fruit te halen. Heerlijke verse vis gegeten gemaakt door een kok op straat, op een hoekje bij een cafe. Fantastisch. Echt een aanrader. Verder vond ik Semporna niet heel interessant en raad ik dus aan om te verblijven bij Singamata!

• 7Cultuur
    • 10Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Ronald Flint29-03-2010

Mooie plek om duikuitstapjes te maken

Semporna, is eigenlijk de enige bestemming die ik op borneo zag waar je veel backpackers ziet. Het is een plaatsje dat bestaat voor visvangst (grotendeels door illegale filipijnen), en voor toerisme. Het stikt er van de toeroperators, en duikzaakjes. Wil je naar een willekeurig eiland, niets aan de hand. Kom gewoon de dag van te voren naar het centrum en boek.Een trip naar Kapilai, Mabul, of andere kleinere eilanden. Maar als je naar Sipadan wilt, moet je of heeeeeeeel veel geluk hebben of maanden van te voren boeken. Je kunt ook een local voor een dag huren die voor €40,- jou naar een eiland naar keuze brengt (excl sipadan). En dan kan je ook rustig snorkelen. Betaal 30% aan 't begin van de dag en de rest bij terugkomst

Eet 's avonds een lekker verse vis in een van de restaurantjes (restaurant buiten bij seafest was top)

SMEER JE GOED IN, OOKAL IS HET BEWOLKT, anders zul je het net als ons meer dan een week betreuren.

• 7Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur