Sorteren

Reviews over Pulau Tiga

Mooie plek

WilmaAlsemgeest
    25-3-2011

Mooi gelegen resort op een eiland voor de kust bij KK. Behalve het resort is het eiland verlaten, dus verwacht verder geen uitgaansmogelijkheden. Het eten is redelijk, maar wij waren niet enthousiast. Weinig variatie, elke dag rijst met kip en vis. Wel gratis koffie/thee/water, de hele dag. Mooie wandelmogelijkheden over slecht onderhouden trails. Lekker strandje waarvan het water niet altijd helder is, er is ook een duikschool. Personeel spreekt slecht Engels.

De reis niet waard

Jan
    15-5-2010

Het eiland dankt zijn naam aan het programma Survivor op de Amerikaanse televisie. Een soort Expeditie Robinson. Daarvan is echter niets meer terug te vinden op het eiland. De moddervulkaan is leuk om mee te maken.

Op het strand zijn ontelbare zandvlooien, vooral aan het eind van de middag. In zee zagen wij een zeer gevaarlijke kwal. De excursie naar Snake Island is een aardig boottochtje, maar op eilandje is maar één soort, wel giftige slangen, die zich onder de rotsen verstoppen. Op de terugweg is het Sand Pit eiland een aardige snorkelplek.

De meeste huisjes zijn nogal verouderd. 2**- niveau. Welk redelijk schoon, hoewel wij een super grote duizendpoot (> 10 cm) in de badkamer aantroffen. De airco krijgt het binnen overdag niet onder de 29 gr C.

Maaltijden zijn inclusief. Kom op tijd, want het is zo op! Misschien werd dit laatste alleen veroorzaakt door een Japanse jongerengroep met een enorme eetlust.

Prachtig eiland / slechte accomodatie

Luka
    23-4-2010

Een schitterende ligging, supermooi eiland. Ideaal voor één of twee nachtjes te ontstressen.

Jammer dat de accomodatie niet onderhouden wordt, zelfs niet deftig gepoetst! Standaard bungalows zijn vernieuwd dus mss nog beter dan de superior bungalows (deze werden normaal volgend jaar gerenoveerd).

Eten ook absoluut niet lekker! Het zou een geweldig resort kunnen zijn mits kleine inspanningen maar ik vrees dat er geen deftig management is.

Toch een prachtige locatie!!

Simpel, afgelegen resort op surviver eiland.

E. de Geus
    26-10-2008

Goed om echt even helemaal te onthaasten omdat er bijna niets is, daar moet je tegen kunnen.

De douche in ons huisje was koud, ondanks de hitte was dit niet prettig, de huisjes zijn eenvoudig, de bedden niet al te comfortabel, maar het was erg bijzonder om een paar dagen op een eiland te verblijven waar maar een paar mensen waren en waar Nemo :-) in het huisrif zwom.

Boottochtje naar Snake eiland was de moeite waard, best creepy al die giftige zeeslangen!

Ai aan een opknap beurtje toe

marco
    24-12-2007

Ai aan een opknap beurtje toe. Rat via doucheputje omhoog. Maar je zit dan ook in hun leefgebied. Romantische plek. Moddervulkaan leuk, fikse klim. Door een storm was er veel vernield. We hadden het gevoel dat het eiland werd gerund door kinderen ipv een volwassen staff, waarbij er af en toe iets te veel genuttigd werd. Betere lodges gezien en gehad in andere gebieden, maar die waren niet op zo'n eiland

nov 2007

Pulau Tiga scoort een 9 uit 10, op basis van 2 reviews