Hotel Hilton Batang Ai Longhouse resort

Hotel Hilton Batang Ai Longhouse resort

8Fantastisch

Maleisië, Borneo (Sabah en Sarawak), Kuching

8Fantastisch

We hebben een aantal aanbieders voor Hilton Batang Ai Longhouse resort voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Kinderopvang

50 reviews over Hotel Hilton Batang Ai Longhouse resort

• 7Jos11-09-2017

Leuk maar niet meer voor lang leuk.

Het hotel is tegenwoordig niet meer managed by Hilton. Leuk hotel en de locatie is prachtig. Maar de achterstand van onderhoud is al opvallend groot. De daken beginnen gaten te krijgen en ook op andere plekken zie je gebreken. Bovenstaande zin iis hierop gebaseerd. Nog een tijdje en dan is het niet meer te gebruiken als hotel vanwege het verval, gebrek aan onderhoud etc. De kamer is gedateerd maar goed. Bedden zijn redelijk. De badkamer is uiteraard ook gedateerd maar alles werkt en dat is het belangrijkste.Er staat zelfs een televisie maar je bent niet in Maleisie om TV te kijken. Het ontbijt was best goed. Je bent 's avond verplicht om in het restaurant te gaan eten. Het smaakt prima maar zoals overal maken ze er hier ook dankbaar gebruik van om de prijzen wat op te drijven. De bediening is chaotisch en fouten worden hier regelmatig gemaakt. Alleen op de receptie wisten ze wel wat ze moesten doen. De omgeving is mooi met veel gekko's en andere dieren. Zelfs een schorpioen gezien. De boottocht naar het hotel en weer terug is leuk. Vooral door het uitzicht.

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 6Dennis00705-09-2017

Vergane glorie

In potentie een geweldig hotel op een geweldige locatie. Het hotel kent echter nogal wat achterstallig onderhoud, heel jammer.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8C.Hokken16-09-2016

Mooie omgeving maar afgelegen

Tijdens onze rondreis zijn wij hier twee nachten geweest. Locatie van de longhouses is prachtig gelegen in een stuwmeer. Vanaf hier hebben wij de Iban-stam bezocht, waar deze longhouses op zijn gebaseerd.Kamers zijn netjes, badkamer was wat gedateerd, maar verder prima. Ook erg leuk zijn de vele gekko's en vleermuizen. Ontbijt goed en diner wat je wel daar moet gebruiken omdat je ver van de bewoonde wereld afzit was ook goed.BBQ buffet was ook geslaagd, lekkere saté. Eten wel prijzig

Zwembad water lauw wat dus niet voor verkoeling zorgde.

Het varen naar het hotel en ookk naar de iban stam is leuk en heel mooi. Zorg wel voor zon bescherming als je met open bootje naar iban stam gaat, het is erg warm.

Mijn cijfer voor ligging is gebaseerd op de mooie natuur

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 8Esther02-05-2016

Wow echt prachtig!

Voordat je hierheen gaat even je niet te veel focussen op het woordje "Hilton". Het gaat niet niet om een meeeeegasjiek hotel. Voor die omgeving trouwens wel. Maar ik vond het echt super mooi. Ze hebben een traditionele "longhouse" gebouwd. Volledig van hout en over de gehele lengte van het gebouw kijk je uit over het schitterende Batang Ai stuwmeer. Let op de kamers kijken er niet op uit, in verband met bijgeloof zijn kamers nooit op het water gericht. Wat ik ook erg leuk vond, maar je moet ervan houden.., wat dat er ontzettend veel gekko's en vleermuizen rondom het gebouw zaten. Er sliep bijvoorbeeld een vleermuis aan de brandblusser voor mijn deur :-) Ik vind dat geweldig, maar ik kan me voorstellen dat iemand die er bang voor is minder blij zou zijn. In het restaurant wat bij het hotel zit kun je trouwens ook erg lekker eten. Ik heb niets te klagen gehad eigenlijk. Zou zo weer terug gaan!

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 6N/S13-03-2016

Eenvoudig

Ligging is erg mooi. Accommodatie is alleen per boot bereikbaar. Vind het hotel niet Hilton waardig. Kamers en badkamer zijn gedateerd. De eerste avond konden we alleen buffet eten de tweede avond konden we gerechten van de kaart bestellen omdat het niet druk was. Eten was prijzig. Bediening is vriendelijk maar erg chaotisch.

Gereisd met vrienden in februari 2016

• 9Natascha11-08-2014

Super mooi resort midden in een stuwmeer

Dit was het tweede hotel van onze rondreis en wij zijn hier twee nachten geweest. Locatie van de longhouses is prachtig gelegen in een stuwmeer. Vanaf hier hebben wij de Iban-stam bezocht, waar deze longhouses op zijn gebaseerd. Ook hebben wij gevist en heerlijk gezwommen in het zwembad, ook al was het zwembadwater aan de warme kant. Kamers zijn netjes, badkamer was wat gedateerd, maar verder prima. Ook erg leuk zijn de vele gekko's en vleermuizen die al het ongedierte op eten. Ontbijt en diner prima, BBQ buffet was ook geslaagd, lekkere sateetjes.

Gereisd met partner in juli 2014

• 8Cynthia16-06-2014

comfortabel hotel.

Mooi hotel met een prachtige ligging in het midden van een stuwmeer. het hotel bied een scala aan excursies, canopy walk, iban stam in the longhouse etc. Het zwembad is erg mooi en de kamers zijn comfortabel ingericht. Het eten is daarentegen wat beperkter. het ontbijt is in buffet vorm maar de vleeswaren liggen niet gekoeld verder prima uitval basis voor de prachtige omgeving!

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Carien 17-05-2014

Prima hotel

Het is een prima hotel dat iets gedateerd is, maar een unieke ligging heeft, namelijk op een eiland midden op een stuwmeer. Bij helder weer kun je vanaf de veranda een prachtige zonsondergang zien. Dit hotel was een verademing na een nacht bij de iban stam. Zowel het ontbijtbuffet als het dinerbuffet met bbq zijn goed. Enig minpunt is dat de prijzen van het eten en drinken erg hoog liggen. Tip; neem zelf een flesje wijn mee.

Gereisd met partner in maart 2014

• 8J.12-11-2013

Ooit met veel ambitie opgezet

Hotel "managed by Hilton": dan zijn de verwachtingen hoog, dat maakt het hotel niet echt waar. Locatie is prachtig, maar wel eenzaam, Hotel kan een opfrisser gebruiken, Personeel niet heel attent. Tijdens de massage 26X het nummer van de Titanic gehoord: tekent voor het hotel. Ontbijt vond ik voor een hotel "managed by Hilton", karig. Kamers zijn prima.

Gereisd met partner in oktober 2013

• 9Ilja12-07-2013

Mooi hotel op bijzondere locatie

Het Batang Ai longhouse was voor ons een tussenstop tijdens een reis door Borneo en Maleisië. Een heerlijk rustig hotel op een unieke locatie. Wat een prachtig uitzicht!! Vanuit hier zijn we naar een Iban stam geweest. We werden warm ontvangen en konden direct door naar onze knusse en schone kamer. Het hotel is in longhouse stijl gebouwd waardoor je geen zitje op je eigen balkon hebt maar op een gezamenlijk balkon waar je heerlijk kunt genieten van de geluiden van de natuur. We hebben meegedaan aan de canopywalk die ook wel leuk was om te doen. Het eten was goed en niet al te duur. Een biertje, wijntje of cocktail was wel aan de prijzige kant. Het zwembad was prima, maar wanneer het resort vol zit zullen er veel te weinig bedjes zijn. Een mooi hotel met vriendelijk personeel.

Gereisd met partner in juli 2013

Hotel Hilton Batang Ai Longhouse resort info