Hotel Pacific Sutera

8 reviews over Hotel Pacific Sutera in het Nederlands

Prima hotel

Edith
30-10-2011

In september een paar dagen in dit hotel verbleven. Kamers helemaal goed (in 2 verschillende kamers gezeten en vooral gerenoveerde kamers zijn helemaal prima). Service goed, zeer vriendelijk personeel. Shuttle beschikbaar naar het centrum, maar wij namen (tegen een geringe betaling) de taxi. Eten was ok, maar beter is het om in de stad het lokale eten te eten, helemaal uitstekend!

Zwembad ook lekker, strand is er eigenlijk niet, dus alleen bij het zwembad gelegen.

Net buiten het centrum

Hans
14-10-2010

De Pacific Sutera kent ook nog een exclusiever broertje "de Majestic" maar de "gewone" Sutera heeft genoeg kwaliteit te bieden voor een verblijf in Kota Kinabalu. Het hotel is gustig gelegen t.o.v. het vliegveld en het centrum van KK. Zo een beetje, er precies tussen in. Je hebt dus wel altijd een vervoermiddel nodig om daar te komen maar gezien de prijsstelling in Borneo is dat geen probleem. Het hotel ligt naast een golfcourse en een jachthaven en heeft een mooi zwembad. Liggen aan het strand is er echter niet bij omdat dit gewoon ontbreekt en je er slechts basaltblokken zult vinden. De kamer is groot en er ontbreekt niets. Het personeel is vriendelijk en het restaurant heeft genoeg te bieden. Voor een uitvalsbasis naar Kota Kinabalu en in de omgeving van de luchthaven een prima plek.

2007

Luxe resort op ongeveer tien minuten rijden van de luchthaven (20 ringit) en tien minuten van het centrum (10 ringit). Wij zaten in het Pacific, uitzicht op de golfbaan. Ontbijt ook Westers, met brood en cornflakes en vers fruit. Groot zwembad, vlak aan het strand gelegen waar je schone handdoeken kunt lenen. Kamer was heel netjes. Gratis internet op de kamer.Gratis mineraalwater op de kamer. We hebben een keer geluncht in het restaurant, erg lekker, wel wat prijziger. Tip: aan het strand in het centrum zit een groot Chinees restaurant, het Portview Restaurant. Uitgebreide kaart, veel keus en niet te duur.

De Jong Intra

Zeer groot maar toch nog gezellig hotel, voorzien van alle faciliteiten: diverse zwembaden, shops, bars, restaurants,... Lekker dinnerbuffet en ontbijtbuffet (wel zeer druk: uitgebreid chinees klienteel). Buffetten worden continu bijgevuld. Kamers zijn niet groot, maar gezellig en van alle comfort voorzien. Dicht bij luchthaven (zonder er hinder van te ondervinden), en centrum zeer vlot bereikbaar met gratis shuttle service van het hotel.

Sutera Harbour is een bijzonder fraai hotel

Gerpieter Wilbrink
16-6-2007

Sutera Harbour is een bijzonder fraai hotel. Naast vele excursiemogelijkheden kun je je ook prima vermaken aan een van de 4 grote zwembaden. Een zwembad heeft een afmeting van 25 meter breed en 50 meter lang kortom olympische afmeting.

Hotel is van alle gemaken voorzien met restaurants, fitnessruimten, sauna's, en je kunt er zelfs bowlen. Prijzen zijn voor eten en fris gelijk aan Nederland, alcoholische dranken zijn inderdaad piitig geprijsd.

2005

Vorig jaar zijn we in dit hotel geweest, en tijdens ons bezoek verbleef de koning er zelfs. Het is een mooi hotel, van alle gemakken voorzien, maar vooral de service en de oprechte vriendelijkheid van het personeel was geweldig. Het eten was zalig, en de prijzen van de drank waren wel wat hoog, maar hallo, de lieve bediening komt het wel met een brede glimlach bij je brengen. De duikschool (gekoppeld aan dit hotel)Borneo Divers is één van de beste in Borneo, dus wil je een duikcursus volgen, dan moet je dat vooral doen, want ze nemen alle tijd voor je en zijn erg serieus met hun vak bezig (een erg veilig gevoel).

Wij gaan zeker nog een keertje terug, want het is het meest hartverwarmende hotel in Borneo.

2004

Wij zijn 2 jaar geleden hier geweest, als afsluiting van onze rondreis door Maleisie. Het is een heerlijk luxe hotel met alle gemakken voorzien. De service is erg goed. Het is gericht op zakenlui maar prima voor een paar dagen op en top luxe!

Drank is inderdaad duur.

2003

Erg mooi en luxe 4+ sterren resort

Esther
14-10-2003

Erg mooi en luxe 4+ sterren resort. Voor ons een beetje te veel van het goede. Heel duur met zijn eten en drinken: een lokaal biertje kost ruim 5 euro. Voor een colaatje moet je 4 euro betalen.

Er zijn veel restaurants op het terrein.

TIP: kijk bij het boeken of je in 'business' hotel of in het 'holiday'(is nog luxer en mooier) hotel van het resort zit: business gasten moeten extra betalen voor maaltijden in het 'holiday' gedeelte.

Erg Amerikaans van opzet.

Heerlijk luxe afsluiting van je vakantie, dat wel!

04-03-2002

De Jong Intra

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Pacific Sutera in Kota Kinabalu, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Pacific Sutera zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.