Géén boekingskosten

8.7FantastischScore uit 15 reviews

15 Reviews over Fihalhohi Tourist Resort

• 10KingGuga23-01-2009

Tolles Resort

die insel fiha ist relativ nah zu male, mit dem speedboot waren wir ca 40 minuten unterwegs. auf der insel angekommen sollte man sich gleich mal die schuhe ausziehen und für die dauer des urlaubs unter den bett verstecken. die insel allgeimein ist ca 450m x 250m und kann leider nicht ganz umrundet werden. wir hatten den comfortbungi mit dr nr. 86 - der letzte bungi an der schönen seite. das hausriff ist in wenigen minuten zu erreichen (bei ebe kann man fast ohne schwimmen das hausriff erreichen) das essen war relativ gut, die auswahl lies dafür zu wünschen übrig - die ist eher mager ausgefallen. ansonsten ist es das paradies auf erden. fihalhohi würden wir jedem weiter empfehlen und vielleicht wieder buchen. die personengruppen bestehen aus deutschen, italiener, russen und wenige polen und tschechen. das personal ist halt landes angepasst, relativ faul und schnorren leider immer nach trinkgel (auch wenn sie nichts für einen getan haben) die zimmer waren dafür immer sauber.

• 9Holger Nötel, Adliswil bei Zürich19-02-2008

Als Familie mit 2 Kindern (8/11) 1 Woche im Februar 2008 in Fihalhohi verbracht. Hatten aufgrund Empfehlung Bungalow 61/62 (Gute Seite, ebenerdig) und kein Comfort-Zimmer (2-stöckig,Klimaanlage). Würde aber Comfortzimmer empfehlen. Nur mit dem Venti schläft man am Anfang aufgrund des Venti-Lärms, Zeitverschiebung und Hitze mind. 2 Nächte schlecht. Nebst Taschenlampe auch Mückenschutz (Spray) nötig. Meerwasser kann Ohr-Entzündungen bewirken (Taucherproblem), hatten gottlob Ohrtropfen mit Antibiotika dabei (auf der Insel kein Arzt). Insel für Familien mit Kindern ideal, da Hausriff für Kinder einfach zu beschnorcheln. Sogar unsere Tochtetr (8 Jahre) traute sich. Essen für maledivische Verhältnisse gut. Korallen erholen sich wieder (Korallenbleiche). Gemischer Gästemix: Schweizer (auch frz. sprachig), Deutsche, einige Engländer, Italiener, eher wenig Russen. Atmosphäre (zu) locker, Preis-Leistung gut. Viel gesehen (Schildkröte, Napoleon etc.) Würden diese Insel wieder wählen.

• 8Kirsten19-10-2007

Ik heb hier enkele dagen doorgebracht begin oktober 2007. Kamers zijn prima, maar eenvoudig en schoon. Bungalows liggen op kruipafstand van het mooie witte strand. Personeel is over het algemeen erg vriendelijk en doen erg hun best om het je naar de zin te maken.
    De eetzaal is wat minder en het buffet houdt niet over. Er is op zich niet heel veel keus, maar wat er ligt is prima. conclusie: Prima-prijs kwaliteitverhouding.

• 9Marc en Annika21-05-2007

Fihalhohi resort is een klein mooi eiland met een telefoonmast erop. Door de grote palmen etc. merk je daar weinig van. De stranden zijn echt mooi, schoon en het water bijzonder toegankelijk (weinig golfslag)en zeer visrijk. Als je een meter in het water staat kom je vb al baby haaien en andere leuke aparte vissen tegen. Het eten is erg goed (Prijs/kwaliteit). Tip: neem niet de classic bungalow want deze zien er redelijk basic uit. Comfort bungalow of waterbungalow zijn zeer goed en mooi ingericht en vrij nieuw. Zouden er zo weer een weekje willen doorbrengen.

• 8Mariska17-04-2007

Bij aankomst een mast te zien, waar je op het eiland niets van merkt. Bij aankomst werd koffer naar de kamer gebracht. Aangezien mijn man en ik alleen euros hadden boden we dat de hulp aan. Deze was hier niet van gecharmeerd en vertelde dat hij dollars wilde! Niet erg gepast. Het eten is in een grote vreetschuur!! Waar je je tafel voor de rest van de week krijgt en de kans bestaat dat je er 2 vreemde bij krijgt zitten voor de rest van de week, wat wij dus hadden! (mensen die erbij geplaatst waren was niets mis mee, maar het feit dat je daar mee opgezadeld wordt is niet echt gepast.) Eten niet echt gevarieerd en snel op. Waterbungalow is prachtig en een echte aanrader!! De zee en de onderwaterwereld is prachtig! Mooie zonsondergang en opkomst!

• 9 Gerda Helms21-10-2006

Ik ben net terug van 14 dagen malediven,erg mooi voor herhaling vatbaar.Ik reisde alleen en dat was prima tedoen als vrouw alleen.Ik zatin een classic bungalow en heb de airco aan laten zetten dit moet je wel betalen maar is toch nog goedkoper dan de comfort bungalow.De classic bung is ook groter en altijd op de begane grond.De rechter kant van het eiland waar ik zat in nummer 42 vond ik zelf de mooiste en ruimste kant.De bungalow bestaat uit grote kamer klein tussenkamertje voor koffer enz en redelijk groete badkamer met douche.

• 9Margreet30-09-2006

Als je aan komt varen zie je dat er een grote mast midden op het kleine eilandje staat. Hier heb je geen hinder van verder. Toen ik daar was van 14 sept t/m 21 sept 2006, hebben we de gehele week zeer zonnig en warm weer gehad. Ik verbleef in kamernr 79. Het was een comfortroom(airco/ventilator/fohn). De kamers vanaf nr 87 liggen net aan het andere gedeelte en daar ligt een veel minder groot en mooi strand bij. Wij hebben vooral veel gesnorkeld, een set gehuurd bij de duikschool (bril/snorkel/flippers-->$35,- voor een weekje). De onderwaterwereld is werkelijk waar heel erg mooi. Af en toe was het koraal wat verkleurd, maar als je bij het rif gaat snorkelen zie je zo veel moois. Het eten was goed, heel soms niet heel erg uitgebreid, maar wel lekker. 's middags hebben we gegeten bij het surfcafe. Alles wordt op rekening gezet en we hebben op de laatste dag met creditcard betaald.

• 8Maurice (35) en Paulien (29)18-04-2006

Wij zijn hier in januari geweest. Absoluut een heel mooi klein eilandje met parelwitte stranden. Vanaf het strand kun je zo snorkelen en zie je de mooiste vissen. Toch een kandtekening; wij vonden 5 dagen op dit kleine eilandje meer dan genoeg (tenzij je echt duikfanaat bent. Heel erg mooi om gezien te hebben maar wij zouden niet weer naar de malediven gaan. Dan maar "gewoon" naar de stranden in het zuiden van Sri Lanka.

• 9K. van Dam27-03-2006

Wij zijn van 6 maart 2006 t/m 22 maart 2006 op Fihalhohi geweest. Prima naar ons zin gehad. Wij hadden comfortbungalow nr. 6. Dat is aan de goede zijde van het eiland: dichtbij het fraaie strandgedeelte. Restaurant prima in orde, overal vriendelijk personeel, fraai wit zandstrand met prachtige palmbomen en uitstekende snorkelmogelijkheden. Echt een aanrader, gelet op de gunstige prijs/kwaliteitverhouding.

• 8Pieter de Haas17-03-2006

Prima enigszins overgeregeld resort. Prima huisjes, maar neem bij voorkeur eentje zonder verdieping. Het eten is erg standaard en kent weinig variatie: eten wat de pot schaft. Je kunt prachtig snorkelen.

Hotel Fihalhohi Tourist Resort info