Hotel Summer Island Village

• Sauna
Tonen op kaart

52 reviews over Hotel Summer Island Village

• 8peters05-06-2011

Ontzettend mooi en ontspannend verblijf.

Dit is een perfect eiland waar niets moet en veel mogelijk is, vooral onder en in het water tegen een hele leuke prijs.

Gereisd met vrienden in december 2010

• 8L. van de Pas16-05-2011

Fijn eiland, back to basic in de natuur

Heerlijk eiland. Wij zaten in een huisje op het strand. Je hebt hierdoor een eigen laguna en het gevoel alleen op de wereld te zijn. Zeer mooie onderwaterwereld om te snorkelen recht voor je stekkie. Binnen 20 min. lopen kun je rond het eiland. Personeel vriendelijk en eten prima! 's Avonds komt iedereen gezellig bij elkaar in het midden van het eiland om te borrelen en te feesten. Gezellige en ontspannen sfeer. Met een bootje kun je eilandhoppen en zo onbewoonde eilandjes bezoeken. Wij zijn 16 dgn geweest maar gek genoeg ons nog geen minuut verveeld. Tripje naar Malé is ook aan te raden. Als je van plan bent om te boeken zou ik aanraden om toch de waterbungalow te nemen. Is wel duurder maar wij hadden een strandhuisje en een mierenplaag. Verschikkelijk. Twee weken last van gehad, tot in mijn kleding toe. De mieren kropen zelfs in kolonies uit het toilet en de douche.

Gereisd met partner in september 2010

• 8EP14-11-2009

Mooi! Een plek om tot rust te komen!

Na 1 dag ben je eerlijk gezegd al helemaal ontstresst. Ondanks dat wij ook veel regen hebben gehad (begin november) is het toch genieten. De regen is warm, dus dat is al een beleving op zich! Genoeg vissen gespot in de omgeving van het eiland, van kleine haaitjes tot roggen en zelfs een haai van 2 meter. Ook nemo is hier te vinden.... Goede service en betaalbaar. De waterbungalow die wij hadden is zeker een aanrader, al is het alleen al omdat je dan een koelkast en een tv er bij hebt (ook wel lekker als het al een hele tijd regent...). Een andere tip is om met het watervliegtuig naar het eiland te gaan ipv met een boot. Een belevenis op zich en prachtig uitzicht van boven! Wil je dus relaxt terugkomen van je vakantie, dan doen!

Gereisd met partner in januari 2009

• 7Natacha14-11-2009

Heerlijk

Mooi heerlijk rustig eiland. Eten is goed en keuze genoeg, spa is heerlijk. Duikschool is ook pima, voor te uiken is het huisrif niet zo indrukwekkend, alhoewel we een paar heerlijke nachtduikjes op het huisrif gemaakt hebben.

• 7Erwin & Inge03-09-2009

Heerlijk genieten!

2 weken voor aanvang van onze vakantie hebben we eens rond geneusd op internet en onze voorkeur was gevallen op de malediven. Eea nagepluisd en vergeleken op internet en hebben vie duits reisbureau 13 dagen geboekt op summer island village. (TIP scheelt echt een paar 100 euri, en als je lastminute boekt nog meer). Als je niet te veeleisend bent (zoals wij) kun je het er prima 14 dagen uithouden, eten is geen haute cuisine maar goed te eten, zeker het toetjes buffet ;-). Voor wat de omgeving, zandzakken ja, maar begrijpelijk ivm afslag van de stranden. Je kunt altijd naar het eilandje ernaast maar dan betaal je 5000 dollar per nacht hahaha. Vriendelijke mensen, alles simpel en geen over-the-top, dus prijs kwaliteit vonden wij ok. Tenslotte moet je er zelf wat van maken toch. Genoten van de snorkel trips en menig haai, vis maurene en schildpad gezien. Zaten zelf aan de oostkant bij de lagune, echter hadden de noord west kant geen probleem gevonden.

Gereisd met partner in augustus 2009

• 9Nayada25-07-2009

Heerlijke bestemming

Ben net terug en wij vonden het een heerlijke vakantie. We hadden een waterbungalow, inrichting is basic maar alles wat je nodig hebt is er (fohn, koelkast etc). Kamer werd een paar maal per dag schoon gemaakt en bedden opgemaakt. Personeel is vriendelijk en attend (behalve achter de receptie daar zijn ze wat sloom maar niet onvriendelijk). Vis en vlees zijn wat droog maar daarentegen is de kreeft die je extra kan bestellen (tegen betaling) en die geserveerd wordt op het strand bij kaarslicht super, evenals de zelf op de (nacht)boot gevangen vis die ze voor je grillen en serveren in het restaurant. Prachtige stukken rondom het eiland om te snorkelen, veel vissen gezien (o.a. blacktip haaitjes, inkvissen, kreeften). Verder is de duikschool er top. Goede begeleiding en mooie duikspots. Aan het eind van de dag komen echt grote roggen naar de pier. Moet je gezien hebben! Heb ze ook met snorkelen om het eiland gezien. Rustige en relaxte vakantieplek.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2008

• 0San23-07-2009

Vervolg van ""Geen Paradijs "

Dan nu de onderbouwing van mijn verhaal met foto´s. Neem zo veel mogelijk zelf mee en een luchtbedje is niet overbodig aangezien er niks op de zonnebedden ligt. Handdoeken service kost 1,5 dollar voor 2 stuks (koopje). Wij hebben voor 16dg last-minute 1838 euro p/p betaald. Boek je via een Duitse site dan bespaar je 400 tot 500 euro. Zo zijn wij ff genaaid! NL betalen dus altijd te veel, goede les en nooit meer via een NLse org. De besparingen pak je natuurlijk als je last-minute boekt!! Prijs/ kwaliteit voor 1838 euro is slecht, betaal je als de Duitser 1257 euro dan mag je ook niet veel verwachten, in iedergeval geen paradijs. Teveel rotzooi en beton die het paradijselijke aanzicht verstoren. Iedere dag slecht eten wat je neus uit komt. Jammer van onze tijd en euro´s. Vorig jaar naar Meeru geweest en dat was wel een paradijs. SIV is eigenlijk ook geen 3 sterren eerder 1.5 of 2.

Tip : Vergeet je gasmasker niet.

• 321-07-2009

Geen Paradijs

Eiland: veel beton, -zandzakken, en beton in zee. Huisjes: zeer basic, bikkelharde matrassen, geen muskietnetten maar wel te doen. Strand: Oost-kant is mooi en rustig (nr3 t/m20). Noord-kant is woest en strand is kort (nr 60.etc..). Bij vloed water bijna tot de huisjes. West-kant: veel beton en zandzakken, zee is woest. Zuid-kant: loopt af naar een betonnen puntje. Eten: Niet goed. Alles is diepvries. Taai vlees en vis. Droge broodjes en weinig keus. Veel pastas met zure tomatensaus. Veel curry en rijst. Hoge waarderingen in zoover lijst, ik snap er niks van! Ze doen hun best maar het mag niks kosten denk ik (3 sterren). Personeel: Het meerendeel is ongeintereseerd, zeker in het restaurant. In de bar zijn ze wel cool. Winkeltje: Duur, snorkelset 60 dollar, sigaretten 3dollar!, luchtbetje 25dollar. Bijzonderheden: Er werd 4dg gif gespoten, wat irritatie van de luchtwegen tot gevolg had en prikkerige ogen. Prijs -kwaliteitsverhouding: slecht

binnenkort vervolg op dit verhaal

• 8Emmy11-02-2009

Genieten in een paradijs voor een mooie prijs!

Wij zijn net een paar weken terug uit dit paradijsje en verlangen nu alweer terug. SIV is een simpel resort, maar dat maakt het juist ook weer zo puur. Je hebt namelijk ook niet meer nodig dan in je huisje staat, want uiteindelijk ga je voor die prachtige blauwe zee, de mooie stranden en de heerlijke temperatuur. De facilteiten die SIV biedt (goed restaurant, spa, duikschool, excursiemogelijkheden) maken het tot een topvakantie, tegen een hele goede prijs. Ga met de snorkelboot mee (2x gratis) naar Rif 3, echt helemaal super! Schildpadden, haaien, clownsvisjes... we hebben ze allemaal gezien. De 'Manta Watching Tour' van de duikschool was ook zeer geslaagd. Het is er echt genieten!

Gereisd met partner in januari 2009

• 10Cathelijn en Elina06-02-2009

Super Summer Eiland!

Wij hebben genoten van dit prachtige eiland, een echte aanrader!: De rust, de ongedwongen sfeer, het heerlijke eten en de ontspannende spa. Duiken is hier fantastisch!: Veel manta's, schildpadden, haaien en roggen gezien! Laat je schoenen thuis, want je loopt de hele dag op blote voeten op 't zand, ook in het restaurant! Neem je luchtbed mee voor op je eigen strandbed en voor op zee (daar kopen is erg duur). Er is ook een uitgebreide bibliotheek met Engels- en Duitstalige boeken. Karin en Chantal: Jullie ook bedankt voor de gezelligheid!

Gereisd met vrienden in februari 2009

• Soort strandZand
      • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
      • Privé strandAanwezig
      • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
      • Strand faciliteitenBetaalde handdoeken, Catering aanwezig, Gratis strandbedden, Parasols aanwezig

• Animatie programmaAanwezig

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koffie en thee, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
      • Receptie24-uurs receptie
      • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
      • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
      • Overige servicesKluis, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad