Villa
Hotel aan zee, FamiliehotelWeer vandaag31°27°
8,6

41 reviews over Villa Sun Island in het Nederlands

Fantastisch resort met vriendelijk personeel

Imane
25-6-2019

Wij hebben enorm genoten van ons verblijf in Sun Island.

Zo hebben we elke dag genoten van het groene op dit eiland (bananenplantage, jungle, parkjes, ...) en de lokale mensen die op het eiland werken zijn zo warm en lief. Wij hadden zoveel schrik gehad om ons te vervelen in de Malediven, maar dit was zeker het niet geval. Wij raden dan zeker ook de wateractiviteiten zoals jetski, peddelen, ... maar zeker ook het snorkelen. Wij hebben schilpadden, walvis, manta's, dolfijnen , .. gezien. Dit was een ervaring die ik zeker niet snel zal vergeten en BIG THANKS TO ALI want hij gaf ons zoveel informatie over de Malediven en hun leefwereld.

Het hotel is niet super modern ingekleed en dat is dan een van ons enige minputje want de slaapkamers zijn daardoor niet naar onze smaak ingekleed. De nieuwe beachvilla's (sunset) daarentegen zijn wel prachtig ingekleed en er wordt hard gewerkt op het eiland om alles te optimaliseren.

Gereisd Met partner in april 2019

Ik ga graag nog een keer terug

C.loosdrecht
2-11-2017

Schitterend resort,zeer vriendelijke mensen die het jou echt naar je zin willen maken. 2 x per dag wordt de kamer schoon gemaakt en handdoeken gewisseld. Handdoeken service bij het zwembad. Van aankomst tot vertrek alles goed geregeld. Eten is er volop en zeer gevarieerd. S ochtends s middags en s avonds. Geen massa toerisme, vanuit je beachbungalow loop je zo het strand op en de zee in. Ligbedden bij je bungalow. Let op!!!! Als je geen grote drinker bent,neem dan geen all inclusive. Dit scheelt honderden euro's. Elke dag 2 flesjes water in je kamer. Koffie en thee mogelijkheden. Bij het eten constant water bijgeschonken en koffie en thee.Je kan ook daar terplaatse nog upgrade naar all inclusive voor $ 45 per dag Leuke snorkeltrip en duiktrips bij oceanus dive. Een fantastische vakantie

Gereisd Met vrienden in oktober 2017

Slecht hotel op toplocatie

Familie van 4 volwassenen
16-1-2017

De malediven is een prachtige locatie en dat geldt ook voor dit eiland. Dit hotel kun je all inclusive boeken en dit hadden wij op aanraden van het reisbureau gedaan, tip : Niet doen. Het hotel bezuinigt op hun gasten en all inclusive is echt slecht geregeld. Het ontbijt is van half 8 tot 10 en middag eten in het hoofdrestaurant is van 12/2 uur en het avond eten is van 7 uur tot half 9, deze tijden zijn echt schandalig aangezien er om 8 uur in de avond niet eens meer werd bijgevuld, daardoor was je verplicht om heel vroeg te eten en kon je dus niet gezellig natafelen. Je mag geen drinken benuttigen in het hoofd restaurant die buiten het all inclusive vallen, terwijl je daar gewoon voor wilt betalen. Wij waren er met kerst en er is geen fatsoenlijke wijnkaart (in geen 1 restaurant !) de wijnen die ze in het assortiment hadden die je zelf zou kunnen bestellen waar je dan uiteraard voor betaald, waren Uitverkocht met kerst?? Dus je kon alleen kiezen uit huiswijnen, die voor echte wijn liefhebbers niet te drinken is. Er stond Chardonnay op de kaart en die kost in Nederland €6 en bij Sun Island kost een fles, $200. Dit is dus meer dan 30?! Keer duurder, echt belachelijk. De Italian restaurant heeft een goedkope uitstraling en het eten was zeer onder de maat in het restaurant, maar je betaald heel veel geld. Zodra je dan een pizza besteld als room service, moet je voor een pizza $30 betalen. Er was meerdere malen live muziek in de main bar en op een avond was de zanger zo extreem vals, dat de gehele bar leeg liep. Er zou WiFi op het gehele eiland zijn, maar er was maar op een plaats goede WiFi en dat was in de coffee bar en er was een heel zwak ontvangst in de main bar, dus dit zijn 2 kleine plekken. Wij bestelden wel eens drank dat buiten de all inclusive valt en dan kost een Malibu cola maar liefst $15 en voor pure Amaretto betaalde je $9.50, dit geeft een beeld van de prijzen. Het personeel is erg vriendelijk en doet erg z'n best , maar door hun gebrekkig Engels in bijvoorbeeld de main bar, ging de bestelling iedere keer verkeerd. Ik bestelde dan Malibu en dan zei de ober dat de Malibu op was, omdat hij me niet begreep. Toen ben ik zelf naar de bar gegaan en er was nog volop Malibu op voorraad. Met kerstavond was er een prachtige buffet voorbereid, maar de mensen die er waren , deden zo extreem gulzig dat ze op een gegeven moment gewoon de koks wegjaagden en zelf eten gingen pakken ipv dat de kok de kans kreeg om het eten netjes aan te geven aan de gasten. Daarbij was er een "zogenaamde" dresscode, maar er liep doodleuk een Chinees in zijn Zwembroek en blote buik rond tijdens het kerstdiner en daar werd niks van gezegd, terwijl gasten zich echt erg stoorde want dat kan natuurlijk echt niet. De mini bar werd continu niet aangevuld, hier moesten wij iedere dag opnieuw voor bellen. Dit zijn kleine dingen die uiteindelijk erg gaan irriteren in het geheel Als je houdt van een luxe hotel en top service ? Boek dan niet Sun Island.

Gereisd Met oudere kinderen in december 2016

D-reizen

Heerlijke ontspannen vakantie op een unieke plek.

Joris
29-12-2016

We verbleven 10dgn all incl (AI) in huisje 225, een sup. beach bung. aan mermaid beach, met heerlijke buitendouche. Dit is het mooiste en ruimste strand, het leek een privé strand. Het buffet was wel erg druk, evenals de mainbar (AI) in de avond. De beachbar (WiFi en AI) (einde van mermaid beach) was erg rustig. Zwembad was netjes met poolbar (AI) en niet heel druk, er waren altijd bedjes beschikbaar. Snorkelen is prachtig (met haaien). De exc (reef expl, $44 pp) was nog mooier, (met schildpadden). Weer; wisselv, 2dgn regenachtig en een enkele stortbui. Elke dag 30 graden, dus zeker geen reden tot klagen. WiFi is redelijk, bij beachbar goede ontvangst, bij zwembad/receptie matige/onstabiele verbinding. All incl was prima. Bier, wijn, fris, koffie/thee zijn te krijgen bij de pool-, main- en beachbar, een paar cocktails bij de mainbar. Eten kan bij het buffet en verder wat hapjes aan het einde van de middag in de koffiebar, maar we hadden voldoende aan het buffet.

Gereisd Met partner in november 2016

Mooi, niet kleinschalig, veel Russen-Chinezen

kriel
5-11-2014

Prachtig eiland maar je krijgt er wel een gevoel van massa toerisme wat we niet echt verwacht hadden van de Malediven. Chinezen zijn er veel en maken herrie. Russen ordinair maar niet zo luidruchtig. Veel kids ook. Watervilla en beachvilla gehad. Beachvilla kamer ruim maar ongezellige inrichting. Extra buitendouche is fijn! Strand voor de deur heerlijk. Watervilla prachtig! Je eet dan in ander kleiner fijner restaurant, groot voordeel. Kwaliteit van eten was prima. Groot gemis is dat je geen rondvlucht kunt maken en aankomt met een normaal vliegtuig. Excursies zijn duur en wij hebben helaas geen walvishaaien gezien (23-10 tot 3-11) en volgens ons was de kans ook wel klein en zeggen ze dat uiteraard niet. Vistrip is erg leuk, aangeboden bij verblijf langer dan 6 dagen. Personeel spreekt slecht Engels en veel minder service gericht dan verwacht. Water zo blauw en helder als je ziet op de foto's, echt geweldig. Snorkelen is gaaf! Haaien en grote roggen elke avond bij de Thai om 21:30.

Gereisd Met partner in oktober 2014

Mooi, schoon en vooral groot

Jeroen Schotanus
24-7-2014

Met zijn tweeën twee weken op dit prachtige eiland geweest. Wat vooral op viel, is dat het eiland een behoorlijke oppervlakte heeft. Helemaal niet vervelend omdat het een prachtige omgeving is gelegen in een mooie bosrijke omgeving.

Wat vooral erg prettig is, is dat je bij aankomst een vaste tafel krijgt. Je hoeft niet eerst drinken of je zonnebril op je tafel te laten staan omdat anders iemand anders er gaat zitten. Je eigen tafeltje heb je tijdens elke maaltijd en gedurende de hele vakantie.

Indien je voor half- of volpension kiest, houdt rekening met hoge prijzen voor drinken. (Een colatje of biertje aan de bar kost 5,05 dollar, omgerekend ongeveer 4 euro. Een whiskey of bacardi kost al gauw 15 dollar. Dit zit er wel allemaal in als je op all-incl basis verblijft). Cocktails variëren van 16,50 dollar tot 26,50 dollar.

Reisstekker is niet nodig. Er zijn omvormers in de bungalow

Excursies: Sunrise fishing, 76 dollar Trip naar lokaal dorpje, 42 dollar Walvishaai zwemmen, 55 dollar

Gereisd Met partner in juli 2014

Fantastische bestemming,bounty eiland gevoel!

m_colbers
7-5-2014

Zojuist terug gekomen van 15 dagen sun island resort. Een prachtige bestemming en als een stukje paradijs op aarde. Prachtige azuurblauwe zee, parel witte stranden en groene/kleurige tuinen. We hadden een standaard beach bungalow, op het strand op slecht 10m van ons privé strand, op het mooiste stukje strand, sunset beach, de naam spreekt voor zich. De kamer is Ierse kleiner ten opzichte van een superieur beach bungalow, maar in alle gemakken voorzien en schoon en netjes. Met eigen veranda met zitje en ligbedden. Goede voorzieningen in bars en restaurants. We hadden half pension, eten in buffet restaurant was van goede kwaliteit. Mooi zwembad, redelijk entertainment in de avond, overdag lekker rustig ondanks grote van het eiland en vele gasten. Zeer vriendelijk personeel, iedereen van de tuinman tot ober zeg iets en is vriendelijk. Goede duikschool en prachtige koraalriffen voor te duiken en te snorkelen. Hotel biedt veel betaalbare excursies aan.

Gereisd Met partner in Sun Apr 20 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Schitterend eiland, hotel zelf onvoldoende

mario_10
19-2-2014

Dit eiland maakt al je dromen over een bounty eiland waar. Prachtig mooi, lege stranden en heerlijk weer. Helaas geldt dit niet voor de exploitatie van dit mooie resort...

De all inclusive blijkt zeer uitgekleed te zijn en mag wat mij betreft niet zo genoemd worden. Ik kan het nog begrijpen dat niet alle drankjes zijn inbegrepen, alleen fris, bier en sapjes uit het pak zijn gratis. Geen coctails of verse sapjes. Oke, geen probleem. Maar dan komt het: je mag alleen bij de main bar en de zwembadbar all inclusive drinken, niet bij de golf bar of bij de koffiebar (waar natuurlijk de wifi te vinden is). Eten blijkt slleen AI te zijn op (te korte) voorgezette tijden. Dus even een snack tussen 1400 en 1930 uur is er niet bij: dan moet je (stevig) dokken.

En de uitsmijter: op de dag van vertrek moesten we om 12 uur uit checken wat begrijpelijk is, maar om 1700 uur vertrokken we pas. Nog maar even wat drinken? Nee dus, AI loopt ook om 12 uur af dus wederom stevig dokken.

Gereisd Met partner in januari 2014

Geweldig!

Marieke
23-1-2012

Wij hebben het geweldig gehad. Een echt bountyeiland. Personeel is heel vriendelijk. Alles is goed geregeld. Transfer vanaf Male gaat tegenwoordig met een gewoon vliegtuigje, daarna moet je nog ongeveer 15 minuten varen. Meerdere keren dolfijnen gezien vanaf de boot. Eten is goed en gevarieerd. Kamers zijn in goede staat en 2 keer per dag komt er een schoonmaker. Super!

Gereisd Met partner in januari 2012

Helemaal geweldig!!!!

Crist Coppens
5-12-2011

We hadden een watervilla op sun island.Wat geweldig helemaal top. Daar mag de Carribieen niet aan ruiken.We hadden all inclusive wat ook goed was.Heerlijk gegeten. TWEE maal de whale shark gezien , prachtig.Ook reue schilpadden en grote manta`s.Kortom snorkelen was toppie. Ik kan geen mindere dingen bedenken van dee vakantie. personeel ook super aardig.We vlogen van Dusseldorf. Jammer was dat de eigenaar van de villa eilanden een eigen vliegveld heeft laten aanleggen zodat je niet meer vanaf male met het watervliegtuig gaat maar met een klein gewoon vliegtuig.Je hebt overiges op het park geen last van de luchthaven die op 10 minuten varen met het bootje ligt.Excurcies waren gevarrieerd en allemaal tussen de 50 en 70 dollar,dus betaalbaar.Komend jaar gaan we weer. echt Bounty

Gereisd Met partner in november 2011

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand2 minuten lopen, 200 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• KeukenKeuken

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino, Karaoke
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• TennisbaanAanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Minigolf, Tafeltennis
  • WintersportSkiën

Overweeg je om een verblijf te boeken in Villa Sun Island in Ari Atol, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Villa Sun Island zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.