Reviews over Liwonde

Erg sombere plek

Salsa,
    5-5-2010

de lodge is een erg donkere en sombere plek tussen de hoge bomen. Zelfs het ontbijt moet bij kaarslicht gebeuren. De canvas-tenten zijn eigenlijk versleten. Aan de lodge is ook een kamp verbonden, dat ligt wat hoger en heeft wel een mooi uitzicht en is veel luchtiger. De service en de maaltijden zijn OK.

Relaxte plek, een zijn met de natuur, aanrader !

Fred,
    11-11-2009

Chinguni Hills bestaat uit een Lodge en een Camp gedeelte die circa 200 mtr uit elkaar liggen. Wij hebben op het camp-gedeelte gestaan wat bestaat uit: 3 rietgedekte a-frame's met tent, een dorm (slaapzaal), een louncheruimte, een barretje, een douche/wc gedeelte en een centraal eetgedeelte. Al deze objecten staan los van elkaar op ietwat verschillende hoogte en zien er heel natuurlijk uit met rietgedekte ronde daken. Het relaxte geheel ademt heel veel sfeer en rust uit en de sublieme ietwat hogere ligging geeft een mooi zicht op de Shirevallei en het savanne gebied wat ervoor ligt. S'avonds bij het kampvuur het spooky geluid van de hyena's horen en de olifanten die vlakbij takken afbreken, super. Wij hebben hier ook de kano- en de walksafari gedaan, beide absolute aanraders. De eenvoud, sfeer, rust en het ontbreken van overdreven luxe maakten ons verblijf hier tot een van de hoogtepunten van onze trip door Malawi en Zambia (ondanks de problemen met het water).

Prachtige ligging

ML,
    2-3-2009

Ik heb hier gecampeerd tijdens een groepsrondreis. Prachtige 'plek met overdag en s nachts olifanten en nijlpaarden over de campsite! Prachtig gelegen aan het water. Mooi zwembad. Bootsafari is een aanrader

The real Africa

Saskia,
    5-11-2008

Wij hebben hier 2 nachten overnacht tijdens een kampeersafari. Naast de lodge zijn er ook nog chalets en is er mogelijkheid om te kamperen (dat hebben wij gedaan). Je zit midden in Liwonde National Park en vanuit ons tentje konden we 's morgens de olifanten voorbij zien komen (ca. 100 meter afstand). Vanuit de lodge zijn er diverse activiteiten te doen, zo zijn wij 's morgens om 06.00 uur een gamewalk gaan doen met een gids van het park. Wij zijn toen een grote kudde olianten tot op zo'n 50 meter kunnen naderen. Er is geen spectaculair wild te zien maar wel bijvoorbeeld sabelantilopen en die zijn toch redelijk zeldzaam. Ook veel waterbokken maar dat is logisch zo dicht bij de rivier. En veel wrattenzwijntjes. Op de rivier hebben we een kanotocht gemaakt en later op de dag nog een boottocht. In beide gevallen hebben we toen veel nijlpaarden gezien. De lodge licht redelijk ver van de bewoonde wereld.

wat een rust

B. van der Salm,
    16-10-2008

Prachtig paradijselijk uitzicht, vriendelijk personeel, iets voor rustzoekers. Voor kleine kinderen niet geschikt.