We hebben een aantal aanbieders voor Pestani voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Pestani voor je op een rij gezet:

Reviews over Pestani

• 6Marinus de Geus21-08-2019

Geschikt als uitvalsbasis voor uitstapjes.

Pestani in Macedonie is een klein dorp direct aan het meer, waar helaas een drukke weg door heen gaat. Redelijke restaurants, voor het overige weinig vertier en een matige infrastructuur. Wel goede uitvalsmogelijkheid voor uitstapjes/ excursies. Met de bus naar het drukke maar mooie Ohrid is bijna gratis en goed te doen. Onze accomodatie bij Villa Mimi maakte het wat tegenvallende dorpje meer dan goed. In de restaurants kan je bijna overal met je credit card betalen. Overigens een heerlijk klimaat.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Sfeer in stad
    • 4Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2019

• 7Hanneke Joosen08-08-2019

Hulp voor de zwerfdieren

Heerlijk rustig dorp buiten het hoogseizoen. Je bent overal zo. Zoek het strandje van Orveche op of ga met het bootje vanuit Bane. Dach op het plein een gezellige plek om te eten met de locals. Aan de overkant wat sjieke, moet je van houden. Wat ons wel zeer deed waren de zwerfhonden, een paar honden zijn gered en meegenomen (ze moeten eerst 3 weken blijven na alle inentingen, daarna kunnen ze op transport per busje of per vliegtuig met een vluchtbegeleider.

• 5Uitgaanslevenn
    • 4Stranden
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 9Dineke & Luuk30-07-2019

Fantastisch!

Mooi plaatsje aan het meer van Ohrid. Klein, overzichtelijk en rustig. Ligt helaas wel aan de drukke weg, maar daar hebben wij weinig last van gehad. Echt een aanrader voor mensen die rust zoeken. De drukte kun je immers opzoeken. Voor € 0,60 reis je met de bus naar Ohrid waar je de drukte en vertier kunt vinden. Met de taxi betaal je hooguit € 5 of € 6 per rit. Het eten en drinken is erg goedkoop. Het kiezelstranden aan het meer van Ohrid is klein en overzichtelijk. Heerlijk. Kortom een geweldige vakantie waar je heerlijk kunt wandelen, dagtrips maken, aan het strand liggen, de stad in gaan etc..

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2019

• 8nelly11-07-2019

Uitstekend

Wij zijn in mei in Pestani geweest, dit was voor ons de vierde of vijfde keer. Het plaatsje voelt voor mij als thuiskomen.(heel relaxt). De plaatselijke bevolking is heel vriendelijk en voor je het weet zit je ergens op de koffie. Het plaatsje zelf is erg sober er is geen vertier in de vorm van discotheken. daarvoor moet je in Ohrid zijn. Er zijn verschillende resraurants in Pestani waar je heerlijk kan eten voor weinig geld. Je kan er ook goed wandelen, als je een beetje goed ter been bent is het zeker een aanrader om omhoog de bergen in te gaan. Exursies kan je er ook boeken , die zijn goed en niet duur. Er rijd ook een bus, zowel naar Ohrid als naar trpejca en st. Naum. Voor de deur van de supermarkt staan ook taxi`s. De prijs van de bus en de taxi zijn niet te vergelijken met Nederlandse begrippen. Zo goedkoop. Ik wens de mensen die hier naar toe gaan een heel fijne vakantie toe. I

• 2Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 6lianne witte25-06-2019

mooie vakantie met lekker eten

zie mijn reviews bij villa tesla, in Pestani zit je wel gewoon op loopafstand op alles, supermarkt, restaurants en het water. Lokaal bureau zit er voor je excursies, jeepsafari moet je echt doen, geweldig. Bij Bane 1 kun je heerlijk eten maar bestel niet alles tegelijk want dan sta je in 1 uur weer buiten. Weet niet of ik in de zomer mezelf zou zien zitten aan het meer maar Ohrid met een bootje verkennen is ook leuk. Een leuke vakantie om 8 dagen te doen, lekker eten eens wat bekijken en winkelen in Ohrid en dan heb je het meeste wel gehad. Mooi groen land met bergen, water maar ook veel afval wat er in de bergen ligt en langs de kant van de weg. Taxi's kosten heel weinig van Pestani naar Ohrid 6,50 euro en eten kun je heel uitgebreid voor 30 euro per 2 personen. Geniet ervan en let wel je kunt in het voorseizoen voor 250 euro boeken voor 2 personen, regelmatig kijken, zeker hotel villa tesla

• 1Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 5Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 7Grijsduifje19-11-2017

Knus en gezellig dorpje.

Omdat we hier al jaren komen kennen we veel gastvrije locals. Diverse goede restaurantjes met heerlijk traditionele gerechten.

• 7Zorg voor natuur
    • 5Stranden

Gereisd met vrienden in september 2017

• 9Nel29-10-2017

Zeer relax plaatsje

Pestani is een vissersplaatsje aan het meer van Ohrid. Er is daar helemaal niets te doen. Er zijn een paar supermarktjes en aardig wat restaurants waar je heerlijk kan eten. o.a. Lipa, Dac, Galeo. Met Bane hebben wij slechte ervaringen wat eten betreft. Je kan met de bus naar Ohrid.ong. 20 min rijden. Pestani is een zeer relax. De bevolking is erg aardig en gastvrij. Dit maak je jammer genoeg in nederland niet meer mee.De Natuur is wonderschoon.Spectaculaire zonsondergangen. Kortom het gaat vooral om de rust en stilte die je in pestani vindt

• 9Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 1Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in september 2017

• 7Theo&Gerda18-08-2017

Prima plek

We waren van 4-11 augustus in Pestani. Het was er de eerste dagen ongelooflijk druk (je kon de straat nauwelijks oversteken). Vanwege de nationale feestdag op 2 augustus verbleven veel Macedoniërs rondom het meer van Ohrid. Gelukkig keerde de rust weer enigszins terug. Pestani heeft een smal kiezelstrand, parallel aan de doorgaande weg. Er zijn geen ligbedjes. Het water is prachtig helder; nog nooit zo helder gezien. Er zijn een paar restaurantjes in het dorp waar je prima en spotgoedkoop kunt eten. Ook zijn er 2 supermarkten en een bakker. Er is geen pinapparaat om geld op te nemen. Daarvoor moet je naar Ohrid (vooral de 1e dag lastig!). Later hoorden we dat de supermarkt wel wil wisselen of euro's wil aannemen. Je kunt gemakkelijk met de taxi naar Ohrid (€8,- per rit). Ook met de bus reizen vonden we geen probleem (€ 0,50 p.p. per rit). Er is veel natuurschoon in Macedonië.

• 7Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Loes16-08-2017

Super leuk klein plaatsje aan meer Ohrid

Pestani is een gezellig klein dorpje aan het meer van Ohrid. Goede restaurants, Lipa is zeker een aanrader.

• 9Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 7Kaylee10-08-2017

Pestani via Bane

Wij verbleven een week in villa Bane in pestani, mooi appartement erg schoon! Ontbijt redelijk afwisselend en de mensen zijn aardig. Klein keukentje kan je eigenlijk niet gebruiken ( geen pannen aanwezig).. In de straat zelf zijn een aantal restaurants aanwezig galeo is hier het lekkerste! Toch is de sfeer in ohrid veel leuker om te eten. Aan het water zijn geen ligbedjes en lig je op de kiezels! Water schoentjes meenemen is een tip! Prima vakantie gehad met een mooie omgeving

• 7Sfeer in stad
    • 3Uitgaanslevenn