Reviews over Pestani

Knus en gezellig dorpje.

Grijsduifje
    19-11-2017
    Omdat we hier al jaren komen kennen we veel gastvrije locals. Diverse goede restaurantjes met heerlijk traditionele gerechten.

Zeer relax plaatsje

Nel
    29-10-2017
    Pestani is een vissersplaatsje aan het meer van Ohrid. Er is daar helemaal niets te doen. Er zijn een paar supermarktjes en aardig wat restaurants waar je heerlijk kan eten. o.a. Lipa, Dac, Galeo. Met Bane hebben wij slechte ervaringen wat eten betreft. Je kan met de bus naar Ohrid.ong. 20 min rijden. Pestani is een zeer relax. De bevolking is erg aardig en gastvrij. Dit maak je jammer genoeg in nederland niet meer mee.De Natuur is wonderschoon.Spectaculaire zonsondergangen. Kortom het gaat vooral om de rust en stilte die je in pestani vindt

Prima plek

Theo&Gerda
    18-8-2017
    We waren van 4-11 augustus in Pestani. Het was er de eerste dagen ongelooflijk druk (je kon de straat nauwelijks oversteken). Vanwege de nationale feestdag op 2 augustus verbleven veel Macedoniërs rondom het meer van Ohrid. Gelukkig keerde de rust weer enigszins terug. Pestani heeft een smal kiezelstrand, parallel aan de doorgaande weg. Er zijn geen ligbedjes. Het water is prachtig helder; nog nooit zo helder gezien. Er zijn een paar restaurantjes in het dorp waar je prima en spotgoedkoop kunt eten. Ook zijn er 2 supermarkten en een bakker. Er is geen pinapparaat om geld op te nemen. Daarvoor moet je naar Ohrid (vooral de 1e dag lastig!). Later hoorden we dat de supermarkt wel wil wisselen of euro's wil aannemen. Je kunt gemakkelijk met de taxi naar Ohrid (€8,- per rit). Ook met de bus reizen vonden we geen probleem (€ 0,50 p.p. per rit). Er is veel natuurschoon in Macedonië.

Super leuk klein plaatsje aan meer Ohrid

Loes
    16-8-2017
    Pestani is een gezellig klein dorpje aan het meer van Ohrid. Goede restaurants, Lipa is zeker een aanrader.

Pestani via Bane

Kaylee
    10-8-2017

Wij verbleven een week in villa Bane in pestani, mooi appartement erg schoon! Ontbijt redelijk afwisselend en de mensen zijn aardig. Klein keukentje kan je eigenlijk niet gebruiken ( geen pannen aanwezig)..

In de straat zelf zijn een aantal restaurants aanwezig galeo is hier het lekkerste! Toch is de sfeer in ohrid veel leuker om te eten. Aan het water zijn geen ligbedjes en lig je op de kiezels! Water schoentjes meenemen is een tip! Prima vakantie gehad met een mooie omgeving

Pestani scoort een 7,8 uit 10, op basis van 102 reviews