Hotel Tourist

Hotel Tourist
6,4

39 reviews over Hotel Tourist in het Nederlands

Verrassend mooi en leuk en toch eenvoudig.

Klaas Jacob Bak
12-4-2018

Een zeer eenvoudig hotel direct liggend aan het meer van Ohrid. Een prachtig groene omgeving. Vriendelijk personeel. Toch heb je het gevoel dat je beetje terug bent in de jaren 70. Het hotel is verouderd en veel is kapot (versleten gordijnen, kapotte terrasstoeltjes op balkon of TV doet het niet meer. Ooit was het hotel ten tijde van de oostblokperiode een top hotel. Het hotel staat in verbinding met het iets luxere Metropol hotel wat bij elkaar hoort. De prijzen zijn laag, dus eigenlijk moet je ook niet meer verwachten. Toch een zeer geslaagd verblijf juist omdat de verwachting niet hoog was gezien de prijs via touroperator en omdat het hotel in een prachtig rustig groen gebied ligt. Wat dat betreft de moeite waard om misschien nog een keer te gaan. Leuke tochtjes gemaakt tot zelfs in Albanië en Griekenland met de huurauto. Zeer de moeite waard. Ook in de bergen geweest met waanzinnig mooie ruige vergezichten. Al met al een top vakantie!!!

nooit meer

Léon
15-8-2017

voor de natuur moet je er zeker naar toe maar wij vonden het erg saai grauw

geen activiteiten vreselijk oud hotel

Voorlopig niet meer !

Narcisse
8-8-2017

Zeer gedateerde kamers ,sumiere informatie we hebben totaal geen" info" gekregen de hoosthes was alleen aan het vertellen waar je naar toe kon en wat het koste.

Na 3 verschillende kamers te hébben gehad eindelijk er 1 met airconditioning !

Jammer , er zijn een paar personeel leden die super zijn de rest van" alles" doe je samen met je medelanders.

D-reizen

Als je reist met jonge kinderen en een buggy hebt hou er dan rekening mee dat dit hotel buggy/rolstoel onvriendelijk is. Omdat hotel Tourist gebruik maakt van de ontbijt- en dinnerzaal van hotel Metropol dien je een via een trap dat deel te bereiken.Tourist is vervallen, maar prima om alleen te slapen, badtegels zitten los, stopcontacten open. Wij hadden wel een prima campingbedje voor onze dochter van 10 maanden. Zwembad is prima, heb alleen het idee dat het weinig gefilterd wordt. Overal is wifi beschikbaar, niet altijd even snel maar het is er.. Ook als je bij het meer zit is er wifi beschikbaar. Laatste dag gingen we nog een dinner doen, ze gaven aan dat we er geen recht op hadden terwijl wij half pension hadden. Ober zei ga maar eten ik regel het wel. Achteraf moesten we betalen, 10 eu pp. (heel duur). Eindstand heb ik dit niet betaald. Eten in restaurants is extreem goedkoop (4 pp hoofdgerecht incl drinken). Om van hotel naar supermarkt te komen is er een extreem gevaarlijke weg

Vreselijk hotel!

Rachel
16-7-2017

Genoten van Orhid maar hotel tourist vreselijk!

Kamers vies kapot en erg gehorig! Dronken lui die je snachts luidruchtig wekken. Geen vraag beantw want niemand spreekt Engels! Wcbril ontbrak, afstandbed. vd airco ontbrak (bewust, andere kamers idem), stop voor badkuip idem. Je slaapt er alleen voor derest ih hotel ernaast..rot verbinding. In de avond is het echt super saai in het hotel! Wel positief: het uitzicht op het meer vanaf het balkon. Zwembad en eten ook goed maar dat zit dus in het andere hotel. Ik las van te voren de reviews over de aardige mensen maar hier kon ik me totaal niet in vinden! Eerder onbeschoft. Ligt aan mij zou je denken maar de gehele 4de verdieping Nederlanders dus heb ook van de anderen gehoord. Orhid zelf is wel prachtig en zeer goedkoop! Ohrid en de nationale natuurpark is echt een aanrader! Taxi's voor de deur. 300 den (5 eur) naar centr. Haven met boattrips. 15 eur per 30 min met een boot gevaren. Met zn 2en of 20en blijft 15 euro. Aanrader!

Hotelkamer nooit meer

Inge schlosser
13-6-2017

Service erg goed. Schoonmakers moeten ander beroep zoeken want schoonmaken kunnen ze niet

Het hotel is niet luxe, maar prima voor de belachelijk lage prijs die wij betaalden (week 700 euro totaal voor 2 personen). Het meer is fantastisch en de waterbronnen zijn een aanrader. Ohrid is een kleine maar leuke stad. Eten is spotelijk goedkoop, dus neem geen all inclusive! Schoonmaaksters hebben een aantal keer mijn parfum gebruikt, daar kon ik om lachen. Maar niet dat ze mijn nieuwe samsung kabel stiekem hebben omgewisseld voor een oude/kapotte. Verder was het top.

Het was ronduit een heerlijke vakantie

A. Haverman
6-9-2016

We hebben het heel erg naar ons zin gehad in Macedonië.

De omgeving rond Ohrid is prachtig en je kunt overal makkelijk komen. Ohrid stad is echt een aanrader, veel cultuur. Het eten is bijzonder goed en de mensen zijn vriendelijk. We hebben ronduit een heerlijke vakantie gehad, echt een aanrader!

Fijne en goedkoope Vakantie

Dirk
2-5-2016

Alles is op korte afstand te berijken met taxi of busje,

Leuke excursies gemaakt..

jammer

Marian L
30-9-2015

Hotel is verwaarloosd door geen onderhoud, kamers zijn vies en bijna alles op de kamer is defect. Uitzicht vanaf balkon aan meer is heel mooi. Eten is goed. Strand met toebehoren is ook verwaarloosd en niet onderhouden. Zelfs gevaarlijk. Zeker voor kinderen. Excursies via touroperator zijn duur, beperkt en omvatten weinig. Lokaal bureau een travel agency uit Ohrid heeft ons te laat opgehaald, slecht geinformeerd omtrent de benodigde documenten en vervolgens klantonvriendelijk als vee behandeld. Een leerpunt voor Lokaal bureau. Bij hen waren de excursies zelfs duurder dan bij touroperator. Uiteindelijk samen met een ander stel terechtgekomen voor excursies bij een taxibedrijf in Ohrid. Taxibedrijf waarbij we een geweldig mooie excursie hebben gehad. Hij heeft ons de mooiste plekken laten zien met veel bezienswaardigheden en zelfs eten erbij. Een aanrader.

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Tourist in Ohrid, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Tourist zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Tourist scoort een 6.36 uit 10 op basis van 39 reviews.