29 tips over Hotel Tino

• Kees Debel, 26-06-2012

Hou je van wandelen of fietsen, dan ben je in en om Ohrid helemaal op je plek. De hele omgeving is uitstekend begaanbaar; vele bezienswaardigheden zijn op loop- en fietsafstand binnen bereik. En nu je toch in de buurt bent: aan de overzijde van het meer ligt Albanie, een must! Dat land bezoek je het liefst met een georganiseerde excursie van een hele dag.

• Ronald, 13-09-2013

Boek via lokale mensen (George en Dusko) je dagjes weg. Betrouwbaar en leuke mensen. Buiten reisorganisatie om is bijna alles goedkoper zoals auto huur e.d

• W. Nijhuis, 17-09-2013

in september kunnen de avonden koud zijn. Neem een trui mee.

• Branka, 02-07-2013

Vanuit de haven van Ohrid (op loopafstand van het hotel) gaat elke ochtend een boot naar Sveti naum (is aan de grens van Albanie). Na een boottocht langs de gehele kust van Ohrid kan je een dagje doorbrengen in sveti naum. Het is daar erg mooi, er staat ook een klooster waarvan je heel mooi uitzicht hebt over het meer van Ohrid. In sveti Naum kun je ook waterbronnen zien, vanuit sveti naum wordt het water als ware het meer in gepompt. Aan het eind van de dag ga je weer terug met de boot.

• jager, 26-06-2013

Hier is een mooie roei boot tocht te maken Euro s zijn in de hoofd/winkelstraat te wisselen en je kunt ook pinnen.

• Arie, 16-06-2013

St Naum (Christine), Albanie (Lale Tours), Natuurpark Mavrovo (George en Dushko), Dorpentocht (Lale Tours) en het eerste strandje 10 min lopen vanaf Tino

• jolanda beekmans, 31-07-2012

neem hier halfpension,want er waren verschillende mensen die dit niet gedaan hadden omdat ze ook wel eens ergens anders wilden eten,maar na 1 of 2 dagen slechte ervaring bij die ander werd er de rest van de vakantie gewoon bij tino gegeten.

• Angeline en Bert, 31-07-2012

Maak zeker enkele excursies zodat je het land en de mensen leert kennen, het is echt de moeite waard. En stoor je niet aan werkzaamheden die daar uitgevoerd worden, want ook al heb jij vakantie daar moet evengoed gewerkt worden

• Fam Bakker, 16-06-2013

Excursie bij Zoran , en eten bij de haven en in oude stad, heerlijk!

• Leusink en Hirsch, 04-06-2013

Voor goede excursies moet je bij George en Dusko zijn. Kleinschalige trips met maximaal 6 personen waardoor je op plaatsen komt waar grote bussen niet kunnen komen. Negatief geklets van de reisleiding ter plaatse over hen negeren er is NIETS van waar. U bent door uw reisverzekering en ziektekosten verzekering ALTIJD verzekerd. Wij en velen anderen hebben genoten van de excursies met George en Dusko u kunt hen altijd vinden voor Hotel Tino of op het naast liggende terras van de Ierse Pub.

• Ray, 17-08-2012

Bekijk ook de omgeving, het is de moeite waard. Je kunt fietsen of een auto huren. Wil je een excursie doen moet je er rekening mee houden dat de excursies via de reisorganisatie in verhouding duur zijn.

• MaC, 10-09-2013

Tip: Ga eens met George en Dushco op excursie. Zij gaan altijd met een kleine groep op excursie. Veel leuker, gezelliger en leerzamer dan met een grote groep. Ze passen eventueel het dagprogramma aan, aan de wensen van de groep. George en/of Dushco zijn dagelijks te vinden op de boulevard tussen Hotel Tino en Hotel Royal View. Mocht u ze niet aantreffen, loop dan even binnen bij de Ierse Pub naast Hotel Tino.

• Erik, 21-05-2013

Ohrid heeft een prachtige cultuur,... Vanf de pier kan je met een boot voor slechts 10€ heen en terug naar klooster sv Naum. Bitola met de taxi is ook goed te doen. Go karts in Ohrid niet duur. Genoeg te doen!! en aan een heerlijk helder meer!

• Karma, 12-09-2013

Ga op excursie met Dusco. Hij is vaak voor het hotel te vinden.

• annemieke_8, 18-09-2012

Informeer naar de gratis rondleiding door het oude Ohrid, fietsverhuur. Wij hebben begrepen dat het eten beter is dan bij anderen, en de service is geweldig. Een van oudsher comfortabel, klantvriendelijk hotel.

• Saskia, 27-08-2012

Organiseer uitstapjes met lokale gidsen zoals George en Dusko, die elke avond op de boulevard lopen.

• J-K, 21-08-2012

Ga op excursie met Dushko en George!! Locale gidsen, garantie voor een prachtige dag!

• Marion, 10-10-2012

Zoek een eigen gids voor de uitstapjes zeker naar Albanië,met de reisorganisatie ben je veel meer tijd bij de grens kwijt,meer geld en minder aandacht(mbt toilet,koffie etc)

• Creem, 01-10-2012

Wij hebben 2 leuke excursies met George/Duschko gemaakt. Opvallend was de concurrentiestrijd met gids Zoran die ook dagelijks rondloopt om klanten te winnen. George/Duschko zijn erg negatief over hem en dat is jammer want wij wilden eigenlijk niet belast worden met hun onderlinge strijd. Toen we ook een uitstapje met Zoran maakten bleek dat hij ons ook een geweldige avond bezorgde bij zijn zeer gastvrije familie. Van zijn kant echter geen verkeerd woord over Geoge/Duschko. Dat sierde hem.

• Anita Claessens, 25-07-2012

Excursies kun je het beste boeken bij de lokale gidsen. Wij hebben een aantal excursies met Dusko en George gedaan. Super leuke dagen gehad. Alles prima verzorgd en ze willen het je echt naar de zin maken. Een dikke pluim :)))

• Gerda en Jan, 30-06-2012

Maar gebruik van de mogelijheid een excursie te boieken naar Albanië. Heel boeiend!

• Bert_Haan, 30-06-2012

Hotel op loopafstand van centrum Ohrid

• Gerrie en Henk, 15-06-2012

Boek daar bij een klein bureau je excursies. Neem halfpension in hotel Tino. Voor een luttel bedrag heb je elke avond een goed 3-gangendiner

• Lily Bruinsma, 12-06-2015

lekker wandelen gewoon niets doen is ook lekker en voor een top plek vraag maar aan het personeel

• jam.van.dorst, 11-07-2014

Voor het hotel lopen George en Dusko, die excursies aanbieden. We hebben er 2 bij hen geboekt en geen spijt van gehad. De door hen aangeboden dorpentocht is erg boeiend ivm enkele lokale culturele dingen. Ook de excursie naar Mavrovo met een mooie wandeling naar een waterval is eg leuk. Op eigen gelegenheid met de boot naar St Naum is veel voordeliger dan via een aangeboden excursie door de reisleiding.

• Rob en Riet Wijdeveld, 05-09-2015

Grote verscheidenheid aan kamers geven voor ieder wat wils. Dichtbij hotel verschillende leuke restaurantjes aan het water voor de avonden. Centrum Ohrid is per taxi voor 3,00 euro te bereiken.

• Wil en Gerard, 29-09-2014

Boek logies en ontbijt , zodat je zelf de keuze hebt om`s avonds te eten waar je wilt.

• h.hoppe, 30-08-2014

op het internet word Excursies met Dusko en George zeer aan geprezen, wij vonden het een stel cowboys en erg brutaal. komen hun afspraken niet na.

in tegen stelling met LALE TOURS. lale tours heeft ons twee prima dagen bezorgt met geweldig eten en drinken. met lokale Nederlandstalige gidsen. zeker een aanrader voor een relaxte dag www.laletours.com

• janet, 12-07-2015

Neem een kamer meerzicht ,en het eten is er super maar wel een beetje veel(dus grote porties) Neem een taxi en hij brengt je naar mooie plekjes en je krijgt er in engels een tolk bij