Hotel Metropol

Tonen op kaart

58 reviews over Hotel Metropol

• 2019
    9Claudia01-10-2019

Erg fijn hotel en goede begeleiding vanuit Fibula.

Het hotel is erg mooi en rustig gelegen aan het meer van Ohrid. Luxe kamer en vriendelijk personeel. Bij aankomt begeleid door, Pavle van Fibula. Erg vriendelijk en heeft goed geholpen met het uitzoeken van de excursies. Ik ga graag nog eens terug maar deze prachtige plek.

Alleen gereisd in september 2019

• 2018
    7stijn van der veen21-09-2018

Top vakantie!

Een aantal weken hebben mijn partner en ik verbleven in hotel Metropol.

En wij vinden het een,

Mooi hotel, goed gelegen, lekker eten , schoon, vriendelijk en goed personeel. Er ontbreekt alleen sfeer in de lobby maar dat heeft mij niet gestoord voor de rest van de vakantie. Het zwembad was top alleen we moesten daarvoor naar hotel Bellevue. Het hotel was goed gelegen, het ligt gelegen aan het strand en 10 min van het centrum, daarvoor moet je helaas wel de bus of de taxi betalen:

bus 0,50 cent en de taxi 4 euro.

We zijn ook op excursies geweest. Wij hebben der 4 gedaan en mijn vrouw en ik vonden pelikaan eiland en st naum het leukst.

Kort samengevad een top vakantie in een super mooi land!

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Fleur04-01-2018

Aanrader voor een rustige vakantie.

Een mooi groot resort met prachtige natuur en direct aan het meet. Ook het onbijtbuffet was heerlijk.

Gereisd met vrienden in september 2017

• Oude reviews

8M.Wijnands-van Aerde12-09-2017

Mede door ons verblijf in Metropol volop Genoten!

Niet veel mis mee, 2 opmerkingen. De kamers/badkamers zijn toe aan een opknapbeurt. 's-Morgens bij het ontbijt niet altijd verse broodjes. Voor de rest heerlijk ontbijt met genoeg keus voor een ieder. Het hotel ziet er verder goed uit met een heerlijke lobby, buitenterras en restaurant. Alles was schoon en elke dag schone handdoeken. Vriendelijk personeel. Al met al genoten van een verrassend, mooi Macedonië!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Emve15-08-2017

Prachtige vakantie voor zeer lage prijs

Voor zijn prijs echt een aanrader. Redelijk verouderd hotel waar je niet té nauw mag kijken qua hygiëne. Wel is het personeel erg vriendelijk, is het zwembad goed onderhouden en zijn de kamers van alles voorzien. Het hotel ligt rustig gelegen, maar jammer genoeg net naast een drukke weg, dus om eens te wandelen niet echt ideaal. Ja kan wel makkelijk voor €5 naar het centrum van Ohrid met de taxi. Als je een goedkoop reisje wil is deze streek en dit hotel zeker een aanrader.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8Celesfe23-06-2017

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Het hotel heeft een mooie ligging aan het meer, daar kun je ook gebruik maken van de ligbedden. Aan het zwembad ook genoeg ligbedden alleen wel harde muziek aan het zwembad. Mijn voorkeur ging dus uit naar het meer

Kamers zien er prima uit en er is elke dag een schoonmaakster aanwezig. Personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Eten is het hotel is wel oké, maar niet bijzonder. Vlakbij het hotel zijn er twee restaurantjes aanwezig. Eten daar is beter!

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 9John Griffioen31-05-2017

2e keer voelt als thuiskomen in Metropol

De service van alle medewerkers in Metropol, ondanks het gewend is om geregeld grote internationale bijeenkomsten te huisvesten, blijft persoonlijk gericht en doet warm aan. De Macedonische volksaard? Bij onze tweede boeking een jaar later kregen wij zelfs dezelfde sfeervolle kamer als bij de eerste boeking. Prachtig uitzicht op het meer met aan de overkant Albanië. Ook de permanent aanwezige vertegenwoordigsters van touroperator deden het uiterste om het ons naar de zin te maken. Echt een compliment waard! Volgend jaar weer! .

Gereisd met partner in mei 2017

• 9W.M.H. Gamelkoorn20-04-2017

een prima hotel met aandacht voor haar gasten.

Service was excellent, zowel de kamerdames, de receptionisten maar vooral het keukenpersoneel alsmede de heren en dames die de gasten in het restaurant en bar/lounge bedienden. Ook het personeel die de omgeving van het hotel met hart en ziel verzorgden mogen natuurlijk niet onvermeld blijven. Minpuntjes zijn dat voor oudere gasten of mensen die slecht ter been zijn het trappenaanbod een behoorlijk obstakel kan zijn. Een buitenlift zou dit probleem oplossen. Eenmaal aan het strand van het meer valt de gedateerdheid van het strandmeubilair, strandtent maar vooral het strand op. Veel afgebrokkeld beton met gevaarlijke ijzeren verroeste uitsteeksels. Een fikse up-date zou m.i. helemaal geen kwaad kunnen. Voor kinderen is dit hotel en strand niet geschikt. Zwembad beschikbaar bij het buurhotel waardoor, mede ook door al die trappen, het animo om lekker te gaan zwemmen enigszins wordt getemperd. Overigens zwembad was wel optima forma. Uitzicht vanuit de kamer was overweldigend.

Gereisd met partner in mei 2016

• 8Betty18-04-2017

Een ideale locatie voor een verblijf aan het meer.

Mooie kamers met een mooi uitzicht over het meer. Ontbijt op terras met uitzicht op het meer. Vriendelijk en hulpvaardig personeel. Zwemmen kan in het zwembad bij het naastgelegen hotel, maar fijner is het strandje aan het meer met gratis ligbedden voor hotelgasten. Afstand naar Ohrid is te lopen, echter af te raden vanwege de drukke weg waar hard wordt gereden. Er is een busverbinding en er rijden betaalbare taxi's.

Gereisd met vrienden in juni 2015

• 9Gerda21-03-2017

Uitstekend hotel kwa prijs.

Leuke restaurantjes in de buurt.

Gereisd met partner in september 2016

6 tips over Hotel Metropol

• Trudeke Alberts, 07-10-2011

Wandelen: zelf uitzoeken met borden van het nationale park aan de kant van de weg. Je kan via de bergen naar Ohrid lopen en langs het meer weer terug, klein stukje langs de (gevaarlijke) hoofdweg. Onderhandelen met de taxichauffeurs loont. Excursies met Zoran Taneski zijn de moeite waard, hij spreekt Engels en vertelt veel over de achtergronden van Macedonië. Dimitri Basoski woont in Pestani en organiseert ook excursies in kleine groepen. Hij spreekt goed Nederlands, was taxichauffer in NL.

• M.Groot, 11-09-2013

In Ohrid de winkelstraat inlopen en bij de fontein linksaf. Stuk doorlopen en je hebt een restaurantje met "Big Mek" supergrote en lekkere hamburgers voor weinig geld. De boottocht naar St.Naum, met kapitein Vasko (spreekt goed nederlands) is een aanrader. De door anderen aangerade Alexander & Zoran hebben we niet gevonden (einde seizoen) en Lale tours pas op het einde van onze vakantie.

• j.hahn, 13-06-2012

Aan te raden in juni of september te boeken. In hoogseizoen veel te druk en lawaaierig

1 vraag over Hotel Metropol

• Manu81, 25-10-2011

verblijven in metropol, handig zwemmen in bellevue

Wij gaan volgend jaar zomer naar Ohrid en zijn van plan te verblijven in Metropol. We hadden begrepen dat je dan gebruik mag maken van het zwembad in Bellevue?? Wie heeft hier ervaring mee?? Beetje handig te bereiken enzo?? Dit i.v.m. jonge kinderen die meegaan. Weet namelijk niet of het kiezelstrand wel zo leuk is met de kids. Weet iemand ook of er een zandstrand in de buurt is?? Ik zie namelijk wel foto's met ook zandstranden... lijkt me namelijk handiger... thanx

Thieu, 24-02-2012

Metropol en Bellevue liggen naast elkaar en behoren tot dezelfde keten. Je kunt dus gemakkelijk naar het zwembad lopen. Het kiezelstrand is niet al te groot. Ze hebben er wel ligbedden, maar geen matrasjes erbij, dus hard ! Wij hebben daarom luchtbedjes gekocht in Ohrid en deze erop gelegd.

Hotel Metropol info

• Aantal sterrensterstersterster
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad

• Privé strandAanwezig

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast / Minibar, TV

• WinkelsCadeauwinkel
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig
  • Wellness behandelingenMassages