Hotel Granitsterstersterster

Macedonië, Macedonië, Ohrid

7.3Goed

• Animatie
Tonen op kaart

Hotel Granit in Macedonië ligt aan het meer van Ohrid. Het hotel is wat verouderd, maar het eten is goed en gevarieerd. Je komt hier veel Nederlanders tegen die vakantie vieren. Vanuit je hotelkamer heb je uitzicht op het meer en het zwembad. De kamers zijn voorzien van airco. Pak de taxi of auto naar het centrum van Ohrid (7,5 kilometer).

160 reviews over Hotel Granit

• 2019
    9Theo04-10-2019

Een verwachting kan zomaar erg mooi worden.

Het is mooiere , dan je bij boeking verwacht. Het hotel straalt rust uit en de ligging is fantastisch direct aan het meer van Ohrid met zwembad. Het hotel is wel 6 km buiten de mooie stad Ohrid gelegen, maar een taxi kost slecht € 2,50 voor 6 personen. Als de boekt, let dan wel goed op welke kamer. De kamers ( groot ) met bergzicht zijn fijne kamers maar de kleine kamers met bergzicht geven beslist claustrobofie, zo klein. De kamers met meer zicht zijn iets kleine dan de kamers met bergzicht. Ook zijn er grote familiekamers. De kamers zijn schoon. Het eten bestaat zowel de lunch als het diner uit een goede burgerlijke kost. IJs en taartjes ook. Het ontbijt is uitgebreid met worst en kaas en overheerlijke spek, maar het brood laat te wensen over. De koffie is goed. De all incl. formule is niet luxe, maar wel goed. En de bediening is zonder meer goed en vriendelijk. Voldoende ligbed aan het zwembad. Al met al een heerlijke vakantie.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 9Dick Steur26-09-2019

Een goed, gezellig en fantastisch mooi gelegen hot

Stelletje zonder kinderen en oudere mensen

Gereisd met vrienden in september 2019

• 7Marco21-08-2019

Fantastisch vakantie gehad!

Zijn vandaag terug gekomen uit Macedonië. Wat een prachtig land, s'avonds in Ohrid erg druk maar gezellig vooral langs de boulevard. Ons hotel...Granit is een goed hotel. Ga het niet vergelijken met Turkije of Egypte want dan lopen ze 15 jaar achter. Stel je daarop in.Eten wat de pot schaft of anders uit eten wat overigens ook geen straf is. Excursies niet via Tui ( veel te duur) maar via een taxichauffeur ( wat wij hebben gedaan) of bij de boulevard boeken scheelt de helft.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 6Kyra Wennekes08-08-2019

Vermaakt, maar zeker niet nog een keer!

Wij zijn net terug na 8 dagen Ohrid. Veel positief maar nog meer negatief! Het eten in het hotel is met lunch en diner 90% hetzelfde, iedere dag weer. Het komt je neus uit na dag 3! Het personeel zegt uit zichzelf geen woord. Goedemorgen kan er niet af, tot je zelf wat zegt. All-in is hier niet echt all-in. Om 22.00 staan ze met het sleuteltje bij het drank apparaat en of je glas nou nog halfvol is of leeg wanneer je hem onder het apparaat houd, om 22.00 draaien ze de sleutel om en wordt en heel duidelijk “FINISH!” Geroepen... Om 8.00 ontbijt. Dan niet eerder dan 12.00 weer lunch. Wij willen ‘s ochtends ook tussendoor wel wat lekkers. En na de lunch is er niet eerder dan 17.00 pas snacks. Terwijl het diner ook om 18.00 alweer geserveerd wordt. Ook werden de bedden niet verschoont, maar gewoon weer opgevouwen.. Het zwembad was daarentegen fantastisch. Ohrid zelf is een super leuke stad! 8 dagen vermaakt, maar nooit weer!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Inge19-07-2019

Toppertje !

Worden gedeelde meningen vermeld . Deel de prijs door : een fantastisch zicht op en ligging aan het meer, gratis ligbedden, elke dag vers strandlaken , een minimum aan keuze aan het buffet maar alles stuk voor stuk super lekker en elke dag iets anders, klein maar prachtig zwembad , geen cocktails al in maar bier- wijn- whisky-vodka-sambuca-rakja-diverse soft drinks en koffies , ijsjes , lekker snacks, waanzinnig mooi terras met Meerzicht , taxi aan de deur 4€ naar centrum . Hierom van mij een 10/10 . Hierdoor vergeet je kleine vintage nette kamers met wel een super badkamer , top vakantie hier !!

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 8Linda18-07-2019

Aanrader

Prima hotel, ruime en schone kamers en een fijn zwembad. Ligging was prachtig aan het meer waar je vanuit het restaurant op uit kijkt. Ook al was het hoogseizoen was er een relaxete sfeer. Het eten is gevarieerd en voldoende keuze maar verwacht geen uitgebreid buffet net als in een Turkije luxe resort. De kidsclub waar touroperator mee adverteert stelt eerlijk gezegt niet veel voor. Misschien dat de jongens beperkt waren in wat ze mochten doen maar wanneer ouders zelf spullen bij de kidsclub gaan lenen om de kinderen te vermaken is dat geen goed teken. Je moet je kind bij iedere " activiteit" komen aanmelden en wanneer ze eerder weg willen moet je weer komen om ze af te melden ook al heb je al schriftelijk toestemming gegeven dat ze dat mogen, erg omslachtig allemaal. Verder is Macedonië prachtig. Qua excursies zijn er meerdere aanbieders wat veel geld kan schelen als je je even rond kijkt.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Dick en Gerda Klok02-07-2019

Heel goed hotel

Wij vonden het hotel super. We hadden kleine maar mooie kamer aan de meerzijde met een fantastisch uitzicht over het meer. Om de dag een schoon bed. De mensen die klagen over het Franse balkonnetje moeten voortaan een kamer boeken met Meerzicht dan komt het helemaal goed. Sommige willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten,zo werkt het niet. Over het eten hadden wij geen enkele klacht. Alleen vonden ook wij dat de lokale bevolking heel veel plek innam. Wij waren alle dagen op het strandje maar in het weekend hebben wij meegemaakt dat er voor de hotelgasten geen plek meer was. Dat is natuurlijk niet leuk. Wij hadden het idee dat de strandman alleen uit was op extra geld. We hebben mooie excursies gemaakt. Het was onze 5e keer in Ohrid en komen zeker nog een keer terug.

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Hans van eerden09-06-2019

Mooi land mooie natuur met aardige mensen

Prachtig land aardige mensen en goedkop

Gereisd met partner in mei 2019

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 4Amanda06-06-2019

Heel slecht

Het eten was te zout, dan weer smaakloos of het eten was droog. Dit was dagelijks tijdens lunch en diner. Van de 11 dagen verblijf in Hotel Graniet hebben wij geteld maar 4x vers brood gehad bij het ontbijt. De 'hapjes of beloofde snacks' die geserveerd werden tussen 17:00 en 18:00 uur waren droge bladerdeeg hapjes met niks er in. Er waren geen snacks verkrijgbaar aan de bar in de avond, alleen nootjes in de Bar tegen betaling. Na 22:00 moesten wij betalen voor het drinken omdat de all-inclusive eindigde om 22:00 uur. De kamer was heel klein en zonder ruim balkon met tafel en stoelen zoals afgebeeld op de internet aanbieding. Er was een 'Frans balkon' op de kamer met uitzicht op de doorgaande weg en de parkeerplaats van hotel Granit (het 'Frans balkon' was niet afgebeeld dmv foto's van op de site). Veel reisgenoten die ook via touroperator hadden geboekt zaten tijdens hun verblijf voor 300 euro p.p. en wij voor 600 p.p. voor de zelfde reis.

Gereisd met partner in juni 2019

• 6sevko31-05-2019

nooit meer naar dit hotel.

hotel goed , maar heel ongastvrij en zeer onvriendelijk.Omgeving heel mooi.

Gereisd met partner in mei 2019

Geboekt bij vakantiediscounter

31 tips over Hotel Granit

• Linda van Baaren, 19-06-2014

Excursie's: St. Naum (boottocht) vervolgens roeiboottochtje Zwarte Drim (water) bronnen bekijken. En jeeptocht Ogen van Pellister in het Pellister gebergte. In juni wordt deze excursie aangepast vanwege sneeuw op de top, maar leuk alternatief. In juli kan het wel en is het zeker aan te raden. Vorig jaar op meer dan 200.000 meter geweest, je komt uit bij een prachtig meer.

• SA, 27-05-2014

Hotelkamer met uitzicht op het meer is het mooist.

• Koos en Hennie, 03-06-2014

Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.Veel trappen naar het zwembad en het meer.

25 vragen over Hotel Granit

• Laura, 15-05-2019

Glutenvrij

Is het mogelijk om bij jullie glutenvrij te eten de gehele vakantie?

• Anky Lucas, 27-01-2019

Familiekamers

Kan iemand mij vertellen of de familiekamers aan meerzijde liggen?

• Jo Verkuijlen, 04-09-2017

Hotel Granit Europa.

Kan mij iemand vertellen of men in Ohrid met Europese kan betalen?

Hotel Granit info

• Aantal sterrensterstersterster
  • VerzorgingHalfpension
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats