Ohrid

Ongelooflijk Ohrid in Macedonië

Ohrid is een prachtige stad in het zuidwesten van het mooie Macedonië. Ontdek het gezellige centrum en de haven, het plein van Krushevska Republika (met een meer dan negenhonderd jaar oude boom) en de goede restaurants. Geniet van de vrolijke mensen en de bijzondere cultuur van Macedonië.

Inspiratie voor Ohrid

Zeker doen rond Ohrid

De leukste must do's

3x een lekker zwembad

Gezellig: Hotel Mizo

Geniet van het heerlijke zwembad van Hotel Mizo in het bruisende Ohrid. Je logeert in één van de ruime en schone kamers. Het gezellige personeel helpt je graag en geeft leuke tips voor uitstapjes in de omgeving. Tip: het ontbijt is heel lekker en gevarieerd. Boek dat zeker bij!

Fijn zwembad: Hotel Aleksandar Villa

Hotel Aleksander Villa is een perfecte uitvalsbasis voor een vakantie in Ohrid. De villa ligt in een mooie, goed onderhouden tuin. Er is een heerlijk zwembad aanwezig waar je lekker af kunt koelen. De omgeving van Aleksander Villa is prachtig. Tip: huur een waterfiets en bekijk Ohrid vanaf het water.

Aan het meer: Hotel Granit

Het enorme zwembad van Hotel Granit is een groot pluspunt. Ook de ligging is perfect: binnen een paar stappen ben je bij het prachtige blauwe meer. Boek via het hotel een excursie naar het binnenland en bewonder de oude dorpjes en de mooie natuur. Ook handig: in het hotel kun je betalen met euro’s.

3x de mooiste hotels

Kleinschalig Hotel Tino

Hotel Tino is een kleinschalig en gezellig hotel met zwembad midden in Ohrid. Je loopt in een paar minuten naar de haven, waar je vele goede restaurants vindt. Het personeel van Hotel Tino is erg vriendelijk en maakt het je graag naar de zin. Ook leuk: elke avond speelt er een orkestje in het restaurant.

Warm onthaal in Hotel Villa Veron

De eigenaar van Hotel Villa Veron geeft je een warm onthaal bij aankomst in dit fijne hotel. Hij draagt je koffer, maakt lunchpakketjes voor je klaar en zit vol met goede tips. De ligging van Hotel Villa Veron is perfect: met vijf minuten wandelen sta je midden op de bruisende boulevard van Ohrid. Genieten!

Verwenvakantie in Hotel Tino Sveti Stefan

De klant is nog echt koning in Hotel Tino Sveti Stefan. Het lieve personeel staat altijd voor je klaar en wil dat je een topvakantie beleeft. Geniet van het binnen- en buitenzwembad en laat je verwennen in de grote spa. Op je fijne kamer heb je een regendouche en een heerlijk zacht bed. Als dat geen vakantie is!

Zeker doen rond Ohrid

Bewonder Samuil’s Fortress

Geniet van een prachtig uitzicht over Ohrid vanaf Samuil’s Fortress. Van het machtige fort van Tsaar Samuil is niet veel meer over, alleen de gerestaureerde buitenmuren staan er nog. Toch is dit een bijzondere plek om te bezoeken. Tip: bezoek voor het mooiste uitzicht het fort in de namiddag, als de zon langzaam onder gaat. Prachtig!

Ga naar deze prachtige kerk

Maak een prachtige wandeling langs het water en kom uit bij de St John Kaneo- kerk. Deze kleine kerk uit de dertiende eeuw is helemaal gerestaureerd in 1964. Omdat dit godshuis gelegen is op een rots, heb je een fantastisch uitzicht over het meer. Tip: beklim de trap naar een hoger gelegen rots en bewonder de kerk van bovenaf.

Bekijk opgravingen bij Plaosnik

Plaosnik is een bijzondere historische site die zeker een bezoek waard is. Je ziet hier resten van een doopkapel en een christelijke basiliek, waarvan de mozaïek vloeren nog redelijk intact zijn. Er zijn nog volop archeologische opgravingen aan de gang in het mysterieuze Plaosnik, dus wie weet wat je hier tegenkomt.

De natuur in Galicica Nationaal Park

Het Galicica Nationaal Park ligt tussen het meer van Ohrid en het Prespameer. In dit park kun je mooie wandelingen maken in de prachtige natuur, met uitzicht op de meren. Ga mee met een excursie of huur een auto om het park te bezoeken. Erg mooi!

Sorteren

Reviews over Ohrid

Van Parys
    10-10-2018

De natuur en de rust is hier zalig .

De stad is levendig er heerst een gezellige drukte .

Mooie stad voor elk wat wils .

Eten heel lekker wel beperkt k wa keuze.

Heb ervan genoten en prachtige uitstappen gedaan ,ga zeker nog terug....

leuke plaats

peter van dijk
    8-10-2018

we hebben een oud gedeelte en een nieuw gedeelte

haven met bootjes voor uitstapjes

nieuwe stad met kleren/ijs en restaurants/excursiebureaus...

oude gedeelte naar kasteel of terrasjes aan het water en de kerk

verschillende kerken/moskees

fruit/groente markt

allerlei markt

veel supermarkten zowel kleinere als grotere

leuke plaats

Geweldig

Liese
    21-9-2018

Ohrid is een mooie stad....vriendelijke mensen....veel zwerfhonden maar allen goed doorvoed....vriendelijke mensen.....goede excursies met lokaal bureau Nederlands sprekend en in het centrum herkenbaar aan grijs spandoek boven het straatje met de tekst U heeft ons gevonden....Goed om te fietsen van Ohrid naar Struga! Super vakantie gehad!

2e keer. Er komt zeker een 3e keer

Hugo
    17-9-2018

Ohrid is een zeer prettige en nog goedkope vakantiebestemming.

Prachtig meer en zeer mooie omgeving.

Aardige mensen en goed eten en drinken.

Leuke plaats, heerlijk aan de haven

Vivian Heuer
    17-9-2018

Ohrid is erg leuk. In de haven kun je allerlei bootexcursies boeken, wij hebben een Catamaran tochtje gemaakt, erg leuk. Verder lopen er verschillende mensen rond die excursies aanbieden. Tip: Gids herkenbaar aan een oranje hoedje is erg goed, kleine groepen en hij brengt het erg leuk! Wij hebben twee hele mooie, bijzondere excursies met hem gemaakt.

Er zijn veel terrasjes waar je heerlijk kunt zitten eten en/of drinken.

Verder is de natuur rondom Ohrid erg mooi, jammer van het zwerfvuil dat hier en daar ligt.

Verder lopen er wel een aantal zwerfhonden rond waar ikzelf nogal vatbaar voor ben, ik heb ze dan hier en daar wel wat van mijn eten toegeschoven wat ze dankbaar opaten. Hier moet je dus wel tegen kunnen.

Ohrid scoort een 8,4 uit 10, op basis van 747 reviews