Macau

We hebben een aantal aanbieders voor Macau voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Macau voor je op een rij gezet:

Reviews over Macau

Bijzonder maar niet echt opwindend

Rinus,
    22-2-2012

Macau is een stadstaat, een voormalige Portugese kroonkolonie die tegenwoordig een SAR (Special Administrative Region) van China is, een visum is niet nodig. De oude stad maakt een tamelijk vevallen en verveloze indruk en viel ons nogal tegen, vanaf de burchtheuvel bij het Macau museum heeft men een mooi blik over de stad. We bezochten Macau op een dagtocht vanuit Hongkong, een bezoek is de moeite waard, maar in twee dagen is men er wel uitgekeken. In het zuidelijk deel van de stad bij het maritiem museum ligt de aardige A-Ma tempel. Een bezoek waard is zeker de enorme Macau Tower, vanaf het uitzichtplatform op 220 mtr hoogte heeft men een subliem uitzicht over de stad en de omgeving, in de voet van de toren bevinden een winkelcentrum en restaurants. De meeste exclusieve hotelcasino's zijn gelegen op twee eilandjes voor de kust die via lange bruggen met het vaste land zijn verbonden, ook als men er niet is om te gokken loont een rit langs deze extravagante gokpaleizen.

Gereisd met partner in januari 2012

Leuk voor een kort verblijf

Thomas,
    13-1-2011

Wie veel oude Portugese cultuur verwacht komt enigszins bedrogen uit. Die bevindt zich namelijk vooral in de vitrinekast van het museum en op de menukaart -van de overigens in de meeste gevallen uitstekende- restaurants. Macau ontwikkelt zich snel to het Las Vegas van het verre oosten met alle vermeende glitter & glamour die daar nu bij schijnt te horen. Dat is een belevenis op zich en het Venetian complex met zijn indoor Venitiaanse grachten inclusief gondoliers is een bezoek dan ook zeker waard. Prima bestemming voor een paar dagen dus.

Gereisd alleenreizend in januari 2010

'Je waant je even in Portugal'

HY,
    21-12-2010

Macau is een zeer sfeervolle mix tussen China en Portugal. Soms heb je echt het gevoel weer in Portugal te zijn. Terwijl je toch echt in China bent. Veel leuker dan HongKong vindt ik. Het plein en de st pauls kerk ruine zijn het mooist. Mijdt de buitenwijken.(alleen beton)

Gereisd met partner in januari 2010

overweldigend!

Dominic,
    30-8-2010

Maccau is zoals al gezegd een gokstad in China, kleiner als Las vegas maar er wordt wel meer geld omgezet. De chinezen zijn nu eenmaal dol op gokken. Alles is er te vinden en is nagemaakt, the venetian uit Las Vegas die vind je hier ook inclusief chinees die Oh solo mio zingt! Prachtige parken met vogeltjes in kooitjes in de bomen (wandelen met vogeltjes in plaats van honden) waar je kunt fitnessen/joggen maar ook oude flatgebouwen waar armoede troef is...

Uitgaansleven is ook goed te noemen veel verschillende loungebarretjes dus er is altijd wel iets te beleven.

Zelf heb ik er een weekend gespendeerd zonder 1 cent te vergokken waarmee ik wil aangeven dat Maccau ook zeker de moeite waard is om te bekijken als je niet van gokken houdt.

Gereisd zakelijk in oktober 2008

Gokparadijs voor Chinezen

Ineke ,
    26-6-2010

Macao is een gokparadijs voor Chinezen. Het is leuk om een keer in zo'n casino te kijken. Verder hebben wij wat Portugese indrukken opgedaan toen we daar waren. Een klein tempeltje hebben we ook bezocht. De tocht met de draagvleugelboot vanuit Hongkong was erg leuk. 1 dag op Macao is wel voldoende volgens mij.

Gereisd met partner in januari 2010
Macau scoort een 7,9 uit 10, op basis van 18 reviews