63 tips over Camping Nommerlayen

• Jeffrey, 07-08-2019

Neem genoeg losgeld mee voor op de camping. Vaak moet je 20 cent extra betalen en heb geduld bij je bestellingen want ze hebben personeels te korten.

• Monique , 06-08-2019

Neem oordopjes mee voor een goede nachtrust.

• Fam Schutte, 02-06-2014

Kijk naar de voorseizoens- en naseizoensplaatsen !!!

• grefen, 15-06-2014

er word best wel veel georganizeerd op de camping voor iedereen

• Bastiaan Meulenkamp, 16-03-2014

De Luxemburg kaart kopen (hadden wij op de camping gedaan) en dan lekker met de trein naar Luxemburg stad en een dagje naar Vianden. Wij hebben daar de kaasematten bekeken (weet niet hoe je het precies schrijft).

• david, 16-03-2012

Tipje. Boswandeling, kasteel Larochette en stad luxemburg

• Brigitte Brabers, 06-06-2014

Restaurant op tijd reserveren. Goed oriënteren op de vele verschillende campingplaatsen. WIFI ontvangst beperkt in 2013.

• Gregor De Kleine, 02-06-2014

Caravan brengen met Pasen, ophalen eind juni. Betaling alleen de dagen dat je er bent. Met een minimum van geloof ik e350.-

• JM1990, 19-01-2014

Op het moment dat je onder de douche geen warm water gebruikt, de SEPT-key eruit trekken. Dan weet je zeker dat er geen tikken worden afgeschreven.

• familie Bouma, 21-07-2014

Goed dat de plaatsen op leeftijd ingedeeld worden, hierdoor vinden kinderen snel aansluiting, maar door leeftijdsverschil van onze kinderen miste ik bijv. zandbak vlakbij staplaats...

• margahuisman, 12-08-2013

Luxemburg-stad is goed te doen met de auto, parkeergelegenheid voldoende in de stad, en redelijk van prijs. Boodschappen kun je goedkoop doen bij de Aldi en Lidl in Mersch. Vianden is erg leuk, zeker eind juli/begin augustus met het Middeleeuws festival.

• Jean-Paul, 07-08-2013

Is je kind jonger dan 6jr, neem dan een staanplaats op het veldje 0-6jr.

• CB, 19-08-2013

Prachtige omgeving, diverse wandelroutes. Je kunt goedkoop met de trein naar Luxumburg stad. Stadje Vianden met o.a de burcht is een aanrader!

• Daphne, 05-08-2012

Er is veel te zien in Luxemburg. Nommern ligt zeer centraal qua aanrijroute voor de bezienswaardigheden: Bastogne, Echternach, Ettelbruck, Vianden, la Rochette, Esch sur Sur (stuwdam), Trier, Luxemburg stad per trein. Alles op relatief korte afstand.

• Udo Peters, 18-06-2013

Ben je een natuur liefhebber, dan zijn hier vele wandelingen te maken. Eens per week is er live muziek en voor de jeugd is een discokelder die stoort de omgeving niet.

• Laura Van Der Stokker, 23-07-2013

Bezoek Echternacht en Viande!

• Angel, 11-08-2013

kano huren erg leuk! 14 km picknick mee!

• m van empelen, 09-08-2013

lidl en aldi in mersch. Grote supermarkt is erg duur.

• Mira, 05-08-2013
    • Groot winkelcentrum inclusief supermarkten in Mersch
    • Eind van de middag naar kasteel van Larochette en dan bij het laatste zonnetje een kasteelbiertje drinken
    • Kasteel Vianden, middeleeuws festival 1 keer per jaar

• Cynthia, 31-07-2013

Camping op een zeer mooie plek! Qua omgeving zeker niet te klagen, oneindig veel bezienswaardigheden en een prachtig bos direct achter de camping.

• Fam. de Jong, 25-07-2013

Neem wandelschoenen mee, de wandelingen zijn de moeite waard. Ook voor kinderen!

• Rob, 03-11-2013

Er zijn diverse leuke plaatsen in de omgeving om te bekijken(Kastelen/winkels/kanoen/kabelbaan/meren e.d

• amnt68, 23-05-2013

bij Berdorf zijn verschillende leuke wandelroutes, ook bij Consdorf, je rijdt naar camping le pinede, parkeert de auto voor de camping en loopt rechts langs de camping een prachtige wandelroute.

• fam. hoogendoorn, 11-11-2012

Ga zeker het bos eens in, mooie natuur met uitgezette routes. Luxemburg is zeker niet saai, je moet alleen wel even je best doen om leuke dingen te vinden. Maar die zijn er zeker!

• SD de Boer, 10-09-2013

Een ideale camping voor kinderen van 4 t/m 16/17 jaar!

• A.J., 17-09-2012

Bezoek Esch-sur-Sure, Echternach, Vianden en Diekirch eens.

• A.J., 13-09-2012

Maak gebruik van de duidelijke wandelroutes rondom de camping, echt een genot om te doen en zo te genieten van het mooie Luxemburg. Een aanrader is ook met de trein naar Luxemburg-Stad. Vanuit Cruchten 25 minuten voor 4 euro. Aangezien Luxemburg niet erg groot is, kan je met de auto overal naartoe in ongeveer 20 minuten rijden, maar laat je ook eens verrassen door de kleine, knusse dorpjes en kastelen. Vianden, Diekirch, Echternach, Esch-Sur-Sure en Luxemburg-Stad moet je bezocht hebben.

• Henk, 13-09-2012

In de omgeving is veel te zien en te doen.Stad Luxemburg is leuk om te doen,net als een bezoek aan Vianden met zijn kasteel.Vlindertuin in Grevenmacher,Rodelen in de buurt van Trier en de stad trier is een absolute aanrader.

• Prins, 15-09-2012

Neem een glijschotel of sleetje mee. In het zwembad mogen luchtbedden en opblaasspeelgoed mee. Zitten je kideren op voetbal :Neem voetbalschoenen en scheenbeschermers mee. Elke ochtend mogen ze meedoen met een training van coach Zaff. Leuke man :)

• J de baat, 13-09-2012

De ligging is ook SUPER voor wandelen een(of) dagjes uit naat Trier, Luxemburgstad....

• Natasja, 16-09-2012

De vele wandelroutes zijn echt een aanrader, ben je een echte wandelaar? loop dan ook eens een route van het Müllerthal trail. De kastelen/ruïnes in Vianden, Beaufort en Larochette zijn echt aanraders, er word nog altijd hieraan gebouw en gerestaureerd. De Schlüssentumpel in Müllerthal is ook zeker de moeite waard, vanaf de parkeerplaats is het 500m deze kun je ook afleggen door het bos, echt prachtig. In Grevenmacher is een vlindertuin welke wordt onderhouden door verstandelijk gehandicapten.

• Monique , 03-09-2012

Vianden is leuk, stoeltjes lift en het kasteel. De wandeling met de blauwe vlaggetjes direct van af de camping is een aanrader. En met de trein naar luxemburg, doen!

• Willie, 14-09-2012

Een dagtrip maken met een kano! Was echt heel leuk!

• Alex Flinder, 21-08-2012

Wandelen direct vanaf de camping de bergen/heuvels in geschiedenis en de natuur verkennen.

• Henk , 21-08-2013

Even een opmerking t.b.v. De recensie betreffende de Pizzaria Castello. De pizza's likje nog het meest op wat wij " Turkse pizza's " noemen. Alleen dan nog dunner en iets te lang in de oven gezeten. Kortom .....waardeloos....niet te eten....en zonde van je geld. Personeel en eigenaar van het restaurant zijn niet bepaald " gast vrij". Ik ( lees wij ) moesten dit ff kwijt, omdat wij ook aan de hand van de hierboven staander tip hier naar toe zijn gegaan.

• fam. v. Sleeuwen, 16-08-2012

klimpark in Vianden is een echte aanrader, en ook met de trein naar Luxemburgstad vanuit Cruchten is een leuke dagtrip.

• nanda kramer, 03-08-2012

Zorg voor eigen EHBO koffer. Mensen die willen uitslapen, kunnen beter niet op deze camping staan. Neem contant geld mee, pinnen kost geld. Loop met uw kinderen mee, de auto's rijden hard over de camping.

• Anoukenzo, 24-07-2012

Sanitair bij de tempel is superdeluxe en echt mooi!!! Bereid je voor op een pinnige eigenaresse aan de receptie ;) Verder is het een mooie camping,als je van wandelen hou is er genoeg te doen in een mooie omgeving! als je niet goed ter been bent of kleine kinderen hebt en je wilt er op uit dan is er helaas niet veel mogelijkheid.

• petravh, 17-07-2012

Voor de grote glijbaan zijn van de plastic sleetjes nodig. Ze zijn op de camping te koop, maar als je ze thuis hebt liggen, meenemen!!

• W.S. de Regt, 06-05-2012

Huur geen badkamer. De gewone douches zijn ook mooi en.... GRATIS. Reeds gehuurd? Klagen helpt, of anders annuleren!

• De Vries, 06-05-2012

Voor natuur en wandel liefhebbers een heel mooie omgeving. Houdt je van een beetje ruwe omgevingom te fietsen, ook dan ben je hier op de juiste plaats.

• Alex Flinder, 24-08-2012

Wandelen in de bossen/heuvels direct aan het park gelegen.

• anna, 05-05-2012

Boodschappen kan je goed doen bij het Topaze winkelcentrum in Mersch.

• Mildred van Gelden, 06-08-2013

de middeleeuwse feesten in het kasteel van Vianden zijn erg leuk, vooral ook voor de kinderen, ga er wel vroeg heen (10.00 uur) want het wordt er snel erg druk.

• freekeningrid, 04-06-2012

Aanrader voor iedereen zowel jong als oud

• Ann en Companie, 08-02-2012

Lekker eten kan je op de camping zelf, maar ook in Pizzeria Castello in Mersch! Een aanrader. Na het eten kan je mischien een wandeling maken in het nieuwe aangelegde park van Mersch. Mooie klimtoren voor groot en klein.

• Leen, 18-07-2012

Ideaal voor mensen met kinderen, zeker in het seizoen. Het animatie team doet het voortreffelijk. Voor ouderen is het voor en naseizoen meer geschikt.

• Gregor de Kleine, 27-10-2011

Gebruik maken van de voor en najaars aanbieding om de caravan te laten staan.

• A Vlinder, 07-07-2014

Winkel, restaurant, snackbar voorzien in alles, in de omgeving zijn supermarkten. Privé sanitair beviel ons uitstekend, in het tempel sanitair gebouw.

• Monique, 10-08-2014

Rij Mersch niet te snel voorbij maar ga uit eten in Mersch bij restaurant Sakura; heerlijke sushi en ander lekkere gerechten en zeer vriendelijk personeel. Voor niet te veel geld word je helemaal in de watten gelegd.

• Fam ter Beest, 13-08-2014

Vanuit Cruchten kun je leuk met de trein, je kunt er gratis parkeren op het station. Een dagkaart door heel Luxemburg kost slechts 4 euro voor een volwassene en is gratis voor kinderen tot 12 jaar. En een Luxemburg kaart is aan te bevelen, voor één of meerdere dagen. Daarmee kun je zowel met het openbaar vervoer als gratis in verschillende musea en andere bezienswaardigheden.

• Fam ter Beest, 18-08-2014

Vanaf Cruchten kun je met de trein o.a. naar Luxemburg. Dit kost 4 euro per persoon (dagkaart voor de bus en trein door heel Luxemburg) en voor kinderen tot 12 is dit gratis. ook een Luxemburg kaart is aan te raden als je meerdere dingen wilt bezoeken in Luxemburg. De trein en bus zijn dan gratis en heel veel bezienswaardigheden en musea ook.

• Stephanie, 27-06-2015

Blij het jammer vinden dat Luxemburg uit klei-grond bestaat. Vooral met regen is dit een tegenvaller maar ach je wilt kamperen, anders hadden we maar een hotel moeten nemen.

• Simonmario, 02-08-2014
    • Rodelbaan en Kabelbaan in Saarburg
    • Kasteel Vianden
    • Dagje Trier
    • Dagje Luxemburg Stad
    • Blauwe wandelroute achter de camping
    • Bezoek aan Echternach
    • Animatie op de camping is echt top!

• Bernd, 19-08-2016

vanaf de camping direct al 2 geweldige wandel routes . 1 lichte (N1) en een middel zware (blauwe vlaggetje) .

• Sabrina, 23-08-2014

Houd je van drukte en vertier zoek dan een plek beneden aan de camping. Boven bij het voetbalveld is het ruim en rustig.

• Wendy_nederland, 27-10-2015

de aangegeven wandelroutes zijn erg leuk.

vlakbij de camping ligt het italiaanse restaurant 'de Fabrik' hier kan je heerlijk eten voor een klein bedrag.

• J, 23-03-2014

Ik heb wel een tip; er wordt elke werkdag 'haydiho' omgeroepen. Dat is nogal storend als je nog lekker ligt te slapen. Als je voor je rust naar Nommerlayen komt, neem dan een plaats zo ver mogelijk tegen het bos aan en zo vermogelijk van het zwembad af, wat dan heb je daar geen last van.

• Wim, 10-08-2014

Een veldje voor alleenstaande ouders mis ik iets om over mee te denken.

• familie van Uden, 16-08-2014

Mullerthal - kasteel Vianden

• rgerlich, 19-09-2014

Het lage deel van de camping is wat drukker, maar dat is in het voorjaar en najaar wel gezelliger.

• anita, 05-11-2014

dierenpark en pretpark; eifelpark in gonsdorf (duitsland) bij bitburg= 1 uurtje rijden, leuk park met o.a. rodelbaan, spectaculaire glijbanen, botsauto`s ,zie hun website.

• Rob Slotemaker, 08-08-2015

Ga niet naar het restaurant. Naast matig eten, vliegenoverlast, mochten we geen kraanwater bestellen, want kraanwater zou niet drinkbaar zijn.... Tuurlijk! Boek je een stacaravan: ga uit van tenten die letterlijk in je voortuin opgezet worden.