Hotel Mercure Alfa

+13/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.8GoedScore uit 54 reviews

• Airconditioning
  • Rolstoel toegankelijk
Meer hotel infoTonen op kaart

60 Reviews over Mercure Alfa

• 8Theo & Yvonne06-10-2014

goed gelegen

het hotel ligt tegenover het station. Op advies van de receptie hebben we geparkeerd in parkeergarage naast het station. Grote kamer, badkamer en toilet gescheiden van elkaar. We hadden kamer aan de voorkant maar geen last van lawaai. Het raam kan niet open. Het hotel heeft ook een bar waar je nog een afzakker kan halen. Ontbijt is goed. Veel keus en genoeg ruimte om te zitten. Op verzoek kan men een ommelette laten klaarmaken. Naar de stad Luxemburg loop je in nog geen 10 minuten (2 routes).

• 4C. Bes07-09-2014

Smerig tapijt, slechte bedden en een stinkend hok.

Konden in eerste instantie niet parkeren na zo'n lange reis, door de receptie verwezen naar Lux Zuid en met de bus terug naar het hotel, nooit kunnen vinden, bleek dat er gewoon aan de overkant bij het station geparkeerd kon worden. 18 euro het hele weekend, kamer was groot maar schandelijke vieze grote vlekken in het tapijt, vieze, vergane matrasen, het stonk en de rest ziet er uit als onze vroegere stationsrestauratie, personeel erg onverschillig, had wat besteld en 20 min.later nog niet gekregen. Ontbijt erg goed maar zou daar nooit 20 euro pp voor neertellen.

• 4Koos Roels01-09-2014

Smerig hotel

Mercure Grand hotel Alfa is een gedateerd hotel met scheuren in de muren, vlekken in het tapijt en op de gangen, kapotte vitrage en als dieptepunt en smerigste matras die we ooit gezien hebben. Ontbijt was goed. Ligging tegen over het station en een parkeergarage op ruim 200 meter. Voor ons nooit meer.

• 7mevrouw Schelling04-01-2014

Ligging

Kamer aan de achterzijde is aan te bevelen, dit vanwege drukke weg aan de voorzijde. Ideaal gelegen tegenover station.

• 8activa_00024-12-2012

Goed hotel, prima service en klantvriendelijk

Goede ontvangst, heel vriendelijk aan de receptie en behulpzaam. Het eten is er lekker, 's avonds. Ook 's morgens is er alles wat je nodig hebt. Misschien is het jammer dat ze 10' voor tijd al alles beginnen af te ruimen. De kamers zijn ruim, beetje gehorig aan de straatkant. Kamers beginnen te verouderen (lees:tapijt), maar daar gaan ze in 2013 aan veranderen. Ze gaan de kamers renoveren. Erg grote badkamer, wij hadden executive kamer. Toilet is apart en dat is ook erg goed. Wij hadden kamer aan de voorkant en daar is het idd beter dat je iets hoger zit, want nogal gehorig.
    Personeel héél vriendelijk. Erg goede ligging. Voor het treinstation, waar je geen hinder bij hebt. In de nieuwe stad, met de normale winkels (C&A, ...) en niet ver van de oude stad, met de duurdere winkels. Een aanrader met de kerstdagen.

• 8Saskia25-09-2012

Luxe hotel, maar lawaaiig

Het hotel ziet er mooi uit van binnen, luxe en heeft een heerlijk ontbijt. Er is echter wel veel lawaai door de continu langsrijdende bussen. Luxemburg stad is veel te zien al is het er qua terrasjes en restaurants niet zo als je van een hoofdstad mag verwachten. Het hotel ligt aan een wat mindere wijk maar daar heb je geen last van. Kortom: wel een aanrader maar alleen als je net zoals wij een goede deal hebt.

• 10Els21-09-2012

Geweldige ligging

Het hotel ligt tegenover het treinstation, dat is super, maar wel gehorig als je aan die kant logeert. Verder vliegen er heel veel vliegtuigen over, het is dus niet echt rustig.

• 8beb31-08-2012

Zeer goed voor een citytrip

Dit business hotel tegenover het station was voor ons prima voor een citytrip via touroperator. De kamer was ruim, netjes en een goede douche. De vloerbedekking was wel een beetje verbleekt. Wij hadden geen uitzicht behalve op andere kamers die, net als de onze, netje was afgeschermd met vitrage. Overlast kwam van een voortdurend rinkelende telefoon van het hotel. Het personeel aan de balie was vriendelijk maar sprak slecht Engels. De schoonmaaksters liepen te pas en te onpas onze kamer binnen. Om kwart voor tien wordt het ruime ontbijt al opgeruimd. De parkeerkosten kregen wij vergoed (deal tussen touroperator en het hotel).

• 6Familie Groenhorst05-07-2012

Niet voor mensen, die van rust houden !

Het hotel ligt aan een drukke weg vlakbij het station. Dus kom je voor de mooie stad, maar ook je rust, dan zit hier op de verkeerde plek. Parkeren was een probleem, vanwege een verbouwing aan hun eigen parkeergarage. Ondanks de vergoeding van de gemaakte kosten voor het parkeren in een andere parkeergarage, is dit met je bagage behoorlijk omslachtig, want je moet best wel een end lopen. Kamer was goed. het ontbijt behoorlijk uitgebreid, Helaas viel ons het diner in het restaurant wat tegen. Over de service hebben we geen klachten.

• 0Theo30-12-2011

Nooit meer

Oud en gedateerd hotel, kamers werden niet goed schoon gemaakt (toilet en badkamer) Wij waren er met kerst en er was weinig tot niets aangedaan om sfeer te maken, waren ook weinig gasten en ook in het restaurant was het niet druk, dus de sfeer was ver te zoeken. Ontbijtbuffet was erg goed maar de kerstmaaltijden erg sober en van weinig kwaliteit. De kamers aan de straatzijde (recht tegenover het station) zijn erg rumoerig door veel verkeer en dronken mensen op straat.

Hotel Mercure Alfa info

Building information