Camping Auf Kengert

Camping Auf Kengert
7,7

In het kleine Luxemburg bij Larochette ligt Camping Auf Kengert. Er is geen animatie maar de kinderen vermaken zich in het zwembad of in de speeltuin met doolhof. Op de camping is ook een restaurant en supermarkt. In het Mullerthal kun je mooi wandelen en tevens is de camping een goede uitvalsbasis voor mountainbiketochten.

135 reviews over Camping Auf Kengert in het Nederlands

Vorige zomer 2 weken in juli naar volle tevredenheid op camping Auf Kengert gekampeerd met onze vouwwagen. Fijne familiecamping met een Zuid-Franse sfeer. Allerlei type kampeerders en kampeermiddelen kwam je op de camping tegen. Vriendelijk personeel, leuke speeltuin/-bos, elke dag kampvuur, prima kleinschalige horeca en kinderactiviteiten en prettig verwarmd zwembad waarin onze kinderen (5 en 3 jaar) en wij ons bij 27 tot 33 graden prima hebben vermaakt. Op de camping kun je ook ingerichte tenten of een klein chalet huren. Vanaf de camping kun je mooie korte en lange wandelingen maken, ook richting het dorpje La Rochette. Met de auto kun je in de omgeving veel leuke dorpjes en mooie grotten en watervalletje bekijken. Het gebied heet niet voor niets Klein Zwitserland. Ook is het Dinopark en de Tree-top walk net over de grens in Duitsland een aanrader. Kortom; prima vakantiebestemming bij mooi weer en wij komen zeker nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Leuke camping met verbeterpunten

Willem,
19-12-2018

Camping ligt in een zeer mooie rustige omgeving. Kinderen kunnen hier lekker vrij spelen. Wel erg weinig douches voor in het hoogseizoen. Je kan er redelijk eten voor een eerlijke prijs. Plekken zijn aan de krappe kant en niet even vlak (niet handig voor een luchtbed in de tent). Zonde dat ze de sanitaire ruimte vooraan de camping niet opknappen, in mijn ogen echt een gemiste kans. Zwembad is ook erg aan de frisse kant, zeker als het iets minder warm is. Kortom, leuke kleinschalige camping met enige verbeterpunten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Aangenaam verrast

Peter,
2-11-2018

Last minute deze camping geboekt.
De omgeving was bekend, 20 jaar geleden voor het laatst in Luxemburg geweest. Op basis daarvan gezocht naar een middelgrote camping in de buurt van Mullerthal. Camping is goed uitval basis voor race en/of ATB toertocht (ATB's waren mee). De vuilnis wordt opgehaald. Mogelijkheid tot afscheiding aanwezig. Op de camping zelf geen overdreven last gehad van schreeuwende kinderen en blaffende honden. Restaurant alleen bij pure nood gebruiken, te duur voor wat je krijgt. Kasteel in Larochette is op loopafstand.

Negatief : vanwege het noodweer eerder dit jaar waren veel wandelpaden en wegen in het Mullerthal gebied niet overal toegankelijk. Was niet gemeld op website.

Positief : buiten het hoofdseizoen is het mogelijk om de caravan zonder stalling kosten te laten staan je betaalt alleen voor de overnachting. Zodat je weekends terug kan komen (wat is nu 400 km) hebben we dan ook gebruik van gemaakt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Zeer rustig, Net sanitair, Prachtige omgeving

Inge en Johan Coenen,
11-9-2018

Prachtige omgeving, Zeer rustig [begin september], Net sanitair, Super restaurant, 8 vrijwel vlakke/verharde camper plaatsen [niet al te groot maar groot genoeg], verder caravan en tentplekken, zakelijke ontvangst bij receptie, Heerlijk eten in restaurant met fijne bediening. Geweldige omgeving [Klein Zwitserland in Luxemburg] en dichtbij Vianden [19km]. Prachtig wandelen en fietsen [e-bike of goede conditie].

Gereisd met partner in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Fijne camping!

Esther,
8-9-2018

Wij hebben in augustus hier een weekje gestaan met onze tent en we hebben ons zeker vermaakt. We stonden op het lager gelegen gedeelte van de camping aan het speelveldje (nr. 178), wat onze dochter van 2 ook erg leuk vond. Voor oudere kinderen is er vrijwel niets te doen, behalve het zwembad. Het sanitair in het nieuwere gebouw was erg schoon. Speeltuinen voor de kleintjes (ook indoor) zagen er mooi uit, net zoals het zwembad. Handig ook dat de medewerkers van de camping ook Nederlands spreken. Prijzen in het winkeltje zijn wel erg hoog en het eten in het restaurant was niet lekker (is erg afhankelijk van hoe druk het op dat moment is). In oude reviews wordt geklaagd dat mensen geen hulp kregen bij het neerzetten van de caravan. Onze tent moeten we ook altijd zelf opzetten, lijkt me geen taak van de eigenaren om daarbij te helpen. Op het grote speelveld veel muizen(hollen) gezien maar gelukkig geen last van muizen gehad in de tent.

Gereisd met jonge kinderen in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Beter zwemwater is zeker terug komen

Ria Bernaerts,
2-9-2018

Het is een prachtige camping, goed sanitair, leuk winkeltje met vriendelijke mensen, en je kunt er heerlijk eten, we hebben ons dan ook 2 weken heerlijk vermaakt. Al heb ik ook een kritiek puntje, n.l het zwembad, het is echt een heel mooi zwembad alleen is het jammer dat het water echt te koud is. Er wordt wel gezegd dat het verwarmd wordt door zonnepanelen, maar in mijn optiek moet het water altijd de zelfde temperatuur hebben bij zowel extra warm of extra koud weer en dat is hier dus duidelijk niet, ik denk ook niet dat ze dit gaan aanpassen wat heel jammer is.

Gereisd met partner in augustus 2018

Voor herhaling vatbaar!

Simone,
26-8-2018

Echt een hele nette camping. Mooie plekken. Sanitair is echt super, beter kan niet. In de omgeving is veel te doen. Vanaf de camping is er een blote Voetenpad, niet groot maar erg leuk. Restaurant is super!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Schoon en gezellig

Nadia,
25-8-2018

Daar wij onze kleinkinderen steeds in de zomermaanden verzorgen gaan we met mooi weertje met de camper naar Kengert dit is The Place to be...Wij wonen maar 15 minutjes van de camping vandaan ,maar de kids kunnen er heerlijk vertoeven en zwemmen in een heel safe zwembad. Gezellig terrasje pakken met een drankje of en snakje...Af en toe even naar huis ...Wat willen we meer ?De eigenaren hebben steeds een vriendelijk woordje voor de gasten ,geen last van luidruchtige kids ,s'avonds is het heel rustig .Rondom een gezellige fijne en vooral schone camping ....👍🤗

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Heerlijke vakantie week gehad.

Marjan,
23-8-2018

Wij vonden de ontvangst allerhartelijkst en hebben genoten op deze nette en verzorgde camping. Er waren ruime douches en hadden gelukkig geen muntjes nodig... Het restaurant was goed met vriendelijke bediening en prima eten. Overlast van kinderen hadden we niet, genoten eerder van hun praatje bij onze caravan, ze vermaakten zich prima! De plaatsen lopen (vaak) schuin af waardoor wij op onze plaats (nr. 77) toch aardig wat hout nodig hadden om de caravan waterpas te krijgen. Al met al voor ons een positieve campingervaring.

Gereisd met partner in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Zeer goed

Hilde Nahon,
19-8-2018

Mooie rustige camping waar men echt rekening heeft gehouden met onze voorkeur om op een rustige plek met veel schaduw te staan. Onze honden waren welkom en dat is voor ons heel belangrijk. Wij hebben absoluut geen last gehad van kinderen. Je weet op voorhand dat kamperen en kinderen samen horen en de kinderen die we tegenkwamen gedroegen zich zoals je van een kind kan verwachten.' s avonds was het echt stil op de camping. Het was voor ons aangenaam dat er Nederlands gesproken wordt op de camping. Het personeel is niet joviaal of overdreven vriendelijk maar wel correct en beleefd. Voor ons is dat voldoende. In het winkeltje kan je lekkere broodjes kopen. De omgeving is mooi. Het sanitair is zeer goed onderhouden. Als er al eens iets niet proper was kwam dat omdat er een viezerik voor je was geweest en lag het niet aan gebrekkig onderhoud. Op die 10 dagen dat we daar waren heb ik 1 keer een vuil toilet gezien. Voor mij verdienen de poetsvrouwen een dank je wel in plaats van gezeur. Wij gaan zeker nog eens terug.

negatief: eigenlijk niets! Behalve misschien dat we lang op onze plek moesten wachten omdat de vorige huurders niet wilden vertrekken maar wij mochten dan ook wel langer blijven staan en we kregen de eerste dag na 20.30 nog eten in het restaurant. Dat bedoel ik dus met correct zijn.

Gereisd met partner in augustus 2018

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Auf Kengert in Larochette, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Auf Kengert zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.