Wasserbillig

Reviews over Wasserbillig

Druk dorp.

Toon
    31-8-2014

Wasserbillig is een verkeersknooppunt, waar de Sûre in de Moezel uitkomt en waar een drukke grensovergang naar Duitsland is. Ook nog in het bezit van een treinstation, en een veerpontje naar Duitsland naar de overkant van de Moezel. Wasserbillig is met 130 meter boven NAP, het laagste punt van Luxemburg. Niet heel toeristisch, wel veel verkeer. Richting Mertert een hele rits tankstations. Net zoals aan de andere kant van Luxemburg, in Martelange. Veel tanktoerisme dus. De ligging aan de Moezel is nauwelijks uitgebuit door de horeca. Heel veel hotels en restaurants heb ik er niet gezien. Ook fraaie historische panden eigenlijk niet. De redelijk strak en modern ogende kerk in weer dat typische pastelgeel van de streek, was nogal licht van binnen en had best een aardig interieur. Als verblijfplaats lijkt me Wasserbillig niet zo interessant. Heb op een terrasje toch maar een pilsje genomen en niet geprobeerd of het water goedkoop was.

Gereisd Alleenreizend in Mon Aug 26 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Wasserbillig scoort een 5,3 uit 10, op basis van 3 reviews