Vianden

vakanties Vianden

We hebben een aantal aanbieders voor Vianden voor je op een rij gezet:

Reviews over Vianden

• 10Michiel Brokkelkamp21-03-2019

Helemaal top volgend jaar ga ik weer

Het was een fantastisch mooie reis met een leuke gezellige groep prima reisleiding Heel veel gezien en gedaan en dat in een week was zo om helaas

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 9Annet11-08-2018

Luxemburg, doen!!!

Boek altijd van tevoren een hotel of camping, vanuit daar kun je met de auto of motor diverse uitstapjes maken in Luxemburg en Duitsland. Vianden ligt 1,5 km van Duitsland af. Luxemburg is een prachtig natuurgebied ideaal voor motorrijders en fietsers. Een flink deel van het land is een vervolg op de Belgische Ardennen (hoogste punt 559 meter). Voor de minder sportievelingen zijn er de stadjes Luxemburg-stad en Echternach e.a. om te winkelen of een terrasje pakken. Het prijspeil is vergelijkbaar met Nederland: eenvoudige maaltijd vanaf € 14, kopje koffie vanaf € 2,50 en een biertje vanaf € 3,00.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Boudewijn23-07-2018

Gezellig

Vianden is gezellig, met de stoeltjeslift naar boven gegaan, en vanuit daar naar het mooie grote kasteel gelopen. De terugweg naar beneden hebben we lopend gedaan, mooi langs de gehele stadsmuur, aanrader om via deze route terug te lopen. Let wel op dat je de stoeltjeslift cash moet betalen kan niet via pin.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Sambrink14-07-2018

Natuur, rust en cultuur. Een prachtige combinatie.

Leuk dorpje, prachtig kasteel waar ze begin augustus enkele dagen en middeleeuws feest hebben. Je kan er ontzettend mooi wandelen. Er is een zwembad, het openbaar vervoer in Luxemburg is spotgoedkoop en een aanrader als je een keer de auto wilt laten staan. Het dorp ligt aan een prachtige rivier. Camping vlakbij het dorp waardoor je zo naar het dorp kan lopen. Wij vrouw 43 en zoon 8 zijn verkocht en gaan dit jaar weer!

• 10Sfeer in stad

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Mark & Aranka26-09-2017

prachtig toeristenplaatsje

Met de kabelbaan naar boven, genietend van een prachtig uitzicht, vandaar uit kun je het kasteel bezichtigen. Van buiten vond ik het mooier dan de gerenoveerde binnenkant en modern aanbouwrestaurant. Maar wel de moeite waard. Ook een wandeling langs de Our is erg mooi. Lekker gegeten in cafe club Ancien Cinema en 2 avonden in cafe du pont.

• 7Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2017

• 8G. Mulder17-09-2017

Gezelligheid.

Vianden is een leuke plaats, verschillende hotels, restaurantjes, leuke plek om te vertoeven en vanuit Vianden zijn er leuke uitstapjes te maken. De omgeving is namelijk prachtig!

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in september 2017

• 8Familie Deckers13-09-2017

Leuke stad, cultuur genoeg, veel gezien.

Vianden erg leuk plaatsje , veel te zien en te wandelen. Gebruik gemaakt van vervoer. Leuke terrassen en eetgelegenheid genoeg.Ook in de omgeving genoeg te zien en te beleven voor elk wat wils.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2017

• 9Fam. Kroon25-08-2017

Heel leuk plaatsje

Mooi stadje! Heel leuk met al die klinkers. Je kunt langs het water leuk zitten en voor redelijke prijs ook eten. Je kunt stoeltjeslift naar boven nemen (opstappen achter de midgetgolf) voor 3,90 (enkeltje) of 5,90 retourtje (volwassenen). Wandeling naar de burcht was over smal paadje, als je wat wankel te been bent zou ik aanraden om een retourtje stoeltjeslift te nemen. Uitzicht boven is echt prachtig! Je kunt boven uit meerdere wandelroutes kiezen. VVV zit bij de brug op de hoek.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9Peter @ Ingrid18-06-2017

Vianden is echt fantastisch mini stadje !

Naast een heel mooie ligging in het dal van de rivier de Our is Vianden een goed bewaard historisch oud stadje met een imposant middeleeuws kasteel en deels goed geconserveerde stadsmuren, waar je langs kunt wandelen. Het is toeristisch, maar op de correcte manier. In het gezellige centrum zijn voldoende terrasjes of anders is het aan de gezellige boulevard goed vertoeven. Er zijn veel wandelroutes met keuzes uit veel of weinig klimmen. De meeste fietspaden of routes komen of gaan langs Vianden, waarbij wel rekening moet worden gehouden met de omliggende heuvels. Met een goede (elektrische) fiets met extra versnellingen prima te doen. Anders zijn er alternatieve fietsroutes die zoveel mogelijk langs de rivier lopen (bijvoorbeeld van Vianden naar Diekirch) Anders kan een alternatief worden gevonden om, zoals wij hebben gedaan, via de Duitse kant van de rivier te gaan fietsen. Voor de echte wielerfanaten (coureurs) is het een uitdagende omgeving. Eigenlijk zijn er geen nadelige aspecten te noemen van Vianden. Aanraders zijn een bezoek aan het kasteel, dat ook via een stoeltjeslift bereikbaar is. Conclusie: Vianden is top om te bezoeken of om er een weekend of weekje te verblijven.

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Beckers Maria24-10-2016