Camping Tintesmühlesterstersterster

Luxemburg, Diekirch, Tintesmühle

8.9Fantastisch

• 4.2Eetgelegenheden

Meer camping info

Middenin de natuur van Luxemburg ligt Camping Tintesmühle. Een kleinschalige camping met vriendelijke eigenaren die ook Nederlands spreken. De staanplaatsen zijn ruim. Hier kom je tot rust, maar voor de kinderen is er wel een speeltuin met trampoline. Of zij vermaken zich bij rivier de Our die stroomt over de camping. Kalborn is 5 minuten rijden.

37 reviews over Camping Tintesmühle

• 10fam-Thomas07-08-2016

Helemaal top

Kleine camping in Luxemburg. pakweg 60 plaatsen, maar die zijn dan ook zeer ruim. Florence is een prima gastvrouw die de handen uit de mouwen steekt en het de gasten erg graag naar de zin maakt. Over de camping kan ik heel kort zijn: Fantastisch. De toiletten en douches zijn schoon en ogen zeer nieuw, de douches zijn warm (€1,- voor 6 min). Muntjes voor het douchen is geen probleem want daardoor blijven de rijen wachtenden uit vanwege, het vele douchen van de jeugd na 1 x een teen in de rivier. Voor de kleine kampeerders is er een speeltuin. De omgeving is prachtig en voor de wandelaars is het een waar paradijs. Voor de supermarkt moet je een kwartiertje rijden maar dan heb je ook alles bij de hand. Ga er niet heen als je vertier voor de kids verwacht want dat wordt niet georganiseerd. De rivier de Our stroomt langs de camping waar je met banden en bootjes prima kunt meedobberen. Ook vissen is geen probleem (vergunning). Als je rust zoekt is het een ideale plek. Wij komen er zeker weer.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Jelle en Else26-08-2015

Prachtig & rustig

We waren er het naseizoen (half augustus) en het was er heerlijk rustig. Mooie natuur, prettige sfeer, grote ruime plekken, behulpzame veeltalige eigenaren, heel schoon en modern sanitair. Direct vanuit de camping zijn prachtige wandelingen te maken. Een aanrader voor rustzoekers en wandelaars. Wat we jammer vonden is dat er geen kampwinkel was en geen restaurantje in de buurt. Voor de boodschappen moet je een kwartier rijden.

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Familie Dijkstra04-08-2015

Mooie, rustig gelegen camping.

Hele mooie camping zonder poespas. Schoon en netjes sanitair, goed onderhouden speelplaats. Een echte aanrader wanneer je op zoek bent naar een camping zonder animatieteam waar de kinderen zichzelf prima kunnen vermaken! Ook de zeer vriendelijke en attente eigenaren verdienen een dikke pluim!

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 10nl_frank02-08-2015

idyllische plek

Één van de (zo niet dé) mooiste camping waar we ooit zijn geweest. De camping ligt midden in de natuur: in het Our dal, aan de rivier en omringd door bos en veld. Er loopt ook geen drukke weg langs de camping dus het is er echt rustig.

Voor boodschappen moet je een paar minuten rijden. En als je een kwartiertje rijdt is er zelfs een heel groot winkelcentrum. De bakker komt 's ochtends langs op de camping, bestellen is niet nodig.

Het sanitair ziet er goed uit en wordt goed schoon gehouden. Vanaf 21:45 uur mag je niet meer douchen, voor ons is dat wat vroeg.

De eigenaars continu aan het werk op de camping. Ze zijn altijd aanspreekbaar.

Over kindvriendelijkheid kunnen wij iets moeilijker wat zeggen, omdat we er zonder kinderen verbleven. Maar er zijn veel kinderen (0-14jr) en die lijken zich prima te vermaken, o.a. met de pingpongtafel, opblaaszwembad, trampolines.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2015

• 9P.Damink05-05-2014

Mooie, lekker rustige camping, Absolute aanrader !

Heel goed onderhouden kleine camping. Dochter heeft,ik denk pas dit jaar, de camping van haar moeder overgenomen. Ze doet erg haar best, is zeer vriendelijk en erg actief. We hadden van tevoren ruim mailcontact gehad. We wilden en kregen een mooie, heel grote plek met goed WIFI bereik(wel tegen betaling: we hebben gekozen voor een maandabonnement, € 15 betaald met creditcard.) De verbinding was echt heel goed/snel.Mijn vrouw en kinderen zaten gewoon films etc te kijken via uitzending gemist, of zo. Mevrouw spreekt minstens 6 talen bijna vloeiend. Er is wel een bar maar die was zo vroeg in het jaar niet echt druk beklant. Er is geen animatie voor de kinderen of andere flauwekul. Ze hebben duidelijk geïnvesteerd in speeltoestellen van goede kwaliteit.

Gereisd met jonge kinderen in april 2014

• 10Marieke12-03-2014

Super camping!

Ik kom hier al vanaf kinds af aan. Erg leuke camping met een riviertje en een groot bos. In het bos kan je met een weggetje omhoog lopen en dan kom je bij de vlag, vanaf daar kan je de hele camping zien. De sanitair is ook prima, word elke dag schoongemaakt. Je hebt muntjes nodig om te douchen. S'avonds doen ze ook wel is aan droppings en overdag aan speurtochten of karaoke. Het is wel gewenst om na 22.00 uur geen geluidsoverlast te veroorzaken. Kletsen met een groep voor de tent of caravan kan natuurlijk gewoon! Ook is het erg leuk om de winkels te bezoeken of Duitsland in te gaan.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in januari 1992

• 10ploeg22-08-2012

camping midden in de natuur

We zijn 3 wkn op de camping geweest, we hebben het heerlijk gehad. wat een prachtige natuur, dit staat garant voor uren wandelplezier! Kinderen vermaken zich in de Our en de mooie omgeving. Eigenaren zijn heel vriendelijk en denken met alles mee. Een aanrader voor mensen die voor natuur en rust komen!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 10Toon02-07-2012

Nog altijd top klasse

Het is nu het vijfde jaar op rij dat wij er komen. De eigenaars optimaliseren verder de accomodaties, zo is er nu WiFi via Hotcity beschikbaar, zijn er nieuwe speelmogelijkheden voor kinderen...De mooie natuur nodigt nog steeds uit tot een kalm, rustig deugddoend verblijf. Een aanrader voor wie in respect voor natuur en mede campeerders zijn batterijen wil opladen.

Gereisd met partner in april 2012

• 8astrid06-05-2012

camping op prachtige plek met goed sanitair

camping op prachtige plek met goed sanitair, gastvrij

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in april 2012

• 8mout17-04-2012

zeer rustige mooie camping

zeer rustige en ruime camping waar wij geregeld terug komen

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2010

3 tips over Camping Tintesmühle

• P.Damink, 05-05-2014

Neem je wandelschoenen mee, De omgeving is prachtig met veel wandelroutes die ook voor de niet zo getrainde wandelaars(zoals wij) goed te doen zijn.

• Marieke, 12-03-2014

Château de Clervaux bezoeken, erg mooi kasteel!

• Marieke, 12-03-2014

Fietsen in de bergen. Speurtocht in het bos. Met de kano de rivier af.

4 vragen over Camping Tintesmühle

• Renee de loos, 21-01-2018

Honden op de camping?

Zijn honden toegestaan op de camping?

• Kitty, 14-06-2017

Fietsen huren

Is het mogelijk om fietsen te huren in de omgeving?

• Thomas, 01-08-2014

Zwemmen

mag je hier in de rivier zwemmen?

fam-Thomas, 04-08-2016

Je kan gewoon zwemmen in de rivier. Maar het water staat meestal te laag om te zwemmen. Meer als kniediep staat er niet. Let wel: na regen kan het water 20 tot 30 cm stijgen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan