Camping Tintesmühlesterstersterster

8.8Fantastisch

• 4.2Eetgelegenheden

Meer camping info
Tonen op kaart

Middenin de natuur van Luxemburg ligt Camping Tintesmühle. Een kleinschalige camping met vriendelijke eigenaren die ook Nederlands spreken. De staanplaatsen zijn ruim. Hier kom je tot rust, maar voor de kinderen is er wel een speeltuin met trampoline. Of zij vermaken zich bij rivier de Our die stroomt over de camping. Kalborn is 5 minuten rijden.

37 reviews over Camping Tintesmühle

• 2019
    7Viv12-08-2019

Positieve rustervaring!

Top camping! Rust, prachtige omgeving en mooie wandelingen. Minpuntje: ongezellig buitenterras waar geen prijslijst hangt en de bazin alles noteert op je rekening. Achteraf blijkt dat de prijzen de pan uitswingen bv een 'Karmeliet' kost 5 euro. De prijs voor 1 nacht voor 2 volw en 1 tent kost 27 euro wat eigenlijk veel is want buiten de natuur en het superpropere sanitair is er niks te beleven.

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Knuffeldoes Baukje07-08-2019

Aanrader

We zijn 2 dagen daar geweest. De camping ligt in een schitterend dal pal naast de Our. Het is een vrij kleine camping waar alles zeer proper is en zeer goed verzorgd. Een van de meest goed verzorgde campings ooit gezien. De eigenaars zijn zeer behulpzaam en ze zijn zeer welgesteld op hun camping. Het sanitair is ook zeer mooi en iedere dag wordt het gepoetst. Er zijn slechts 2 kleine details. Er is geen eetgelegenheid, geen telefoonverbinding en praktisch geen WIFI. Wie dat niet erg vindt zal hier een heerlijke tijd hebben en tot rust komen. Honden zijn welkom maar wel aangelijnd wat overigens overal daar. Voor plezier moet je er niet zijn maar voor een heerlijke rustige vakantie is dit the place to be. Wie weet komen we terug.

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Mark Dorgelo20-01-2019

Camping Tintesmuhle is prachtig gelegen midden in het Ourtal op de grens van Luxemburg met Duitsland. Is zowel beschikbaar met caravan, tent of camper. Zeer gastvrij, top sanitair en prachtige natuur.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 2018
    10Ruud12-08-2018

Fantastisch.

Pluspunten: geweldige ligging, rust, zeer vriendelijke en behulpzame eigenaars, brandschoon sanitair.

Misschien een minpuntje: zo rond 8.30 uur gaat er een signaal af, dit betekent dat de bakker is geweest.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• Oude reviews

10Ruud10-08-2017

Geweldig een aanrader!

Wij hadden een aantal campings in Luxemburg op ons programma staan, Tintesmuhle was de eerste op onze route en het plan was om hier 2 nachten te blijven. Het beviel ons echter zo goed dat wij hier onze hele vakantie hebben doorgebracht. Super vriendelijke eigenaars, modern en schoon sanitair, fantastische plekken enz. enz.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9VdB09-08-2017

Ontspannen!

Camping Tintesmühle is een kleine, gemoedelijke camping waar de kinderen zich goed kunnen vermaken in de Our, in het speeltuintje of het opzetzwembad. Zeer ruime kampeerplekken, direct aan de Our. Genoeg wandelmogelijkheden (ook kleinere afstanden met kleine kinderen) en genoeg te bezichtigen in Luxemburg! Florence en haar ouders onderhouden de camping goed! Het sanitair is nieuw en schoon!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10maaike30-07-2017

fantastisch

Heerlijke camping; verveelt al jaren NIET!!!! Super schoon, ruime plaatsen, heel rustig en buiten verkeerslawaai. Fijne eigenaren die alle moeite doen om het je naar de zin te maken. Heb je een keer iets waar je moeite mee hebt...dan is een gesprekje met de eigenaresse voldoende en wordt het probleem(pje) meteen opgelost. Voor ons een 10plus als cijfer en...de reservering voor volgend jaar is alweer gedaan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 10Dirk Allemeersch25-08-2016

Prachtige plek midden de natuur.

Fantastische plaats voor wie van de natuur en de rust houdt. Fietsen ,wandelen ,genieten van de stilte. Heel propere camping vriendelijk gewoon een prachtige plek om tot rust te komen.

Gereisd met partner in april 2016

• 9Familie van den Berg18-08-2016

Rustige, schone, ruime camping. Heerlijk!

Pluspunten:

1. Ruime plaatsen zowel schaduw als zon is mogelijk.
    2. Saniair is modern, altijd schoon en de douches zijn goed warm en nog beter dan thuis.
    3. Elke morgen (behalve zondag) komt de bakker langs
    4. Speeltuintje voor de kinderen met trampolines, huisje, schommel (inclusief baby schommel), glijbaan, wipwap en zandbak. Als het heel warm is staat er ook een zwembad.
    5. Je wandelt zo de camping af het bos in, er is ook een pad aan de overkant van de Our waar het vlak is en waar je dus met wandelwagen kunt wandelen.
    6. De Our stroomt over de camping en daar kun je met stenen speen, kreeftjes vangen (en opeten), dammetjes bouwen (en weer afbreken want ze mogen niet blijven liggen) of met bootjes/banden/luchtbedden drijven. Als het water hoog staat kun je vanaf Kalbornmuhle (5 minuten rijden) in zo'n 30 minuten afzakken naar de camping met wat leuke stroomversnellingen.
    7. Florence is een prima gasvrouw. Ze spreekt Nederlands, Duits en Frans. Ze is erg behulpzaam en neemt de rust op de camping heel serieus.
    8. Op 15 minuten rijden grote supermarkten en tankstations, 10 minuten rijden pinautomaat en 30 minuten rijden super groot winkelcentrum waar je echt alles kunt krijgen.
    9. Heel veel leuke activiteiten in de buurt ook voor kinderen (alles binnen een uur rijden): Mared Indoor, Robbescheier kinderboerderij in munshausen, Kasteel Vianden, Zwembad Hosingen (binnen en buiten), Teufelslucht met Dinopark, Hele grote speeltuin in Houfialieze (binnen en buiten) Plopsaland Co, Kopermijn in Stolezemburg, etc etc etc.
    10. Je kunt op de caming wat drinken en een ijsje kopen.

Minpunten 1. Sta je ver van het grote huis dan is de wifi niet al te best. Zeer traag ook. Maar het is gratis. 2. Bakker komt al om 8:00 uur en toetert de hele camping wakker (anders weet je niet dat ze er is) 3. Zonder auto is deze camping niet goed bereikbaar.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Tim Bunnik13-08-2016

fijne camping

Camping ligt heel mooi en zeer rustig gelegen in het dal van de our op de grens van Duitsland en Luxemburg. Paradijs voor wandelaars (direct van de camping). verdere pluspunten: 1. leuke ondiepe rivier voor de deur. Kinderen vermaken zich met kreeftjes vangen en bootje varen. 2. Enorm ruime plaatsen met mooi uitzicht, vooral die langs de rivier. 3. Goed verzorgd sanitair. 4. Betrokken gastvrouw. 5. Leuk speeltuintje.

Wat minpuntjes: 1. Bijna alleen maar Nederlanders (voor sommigen een plus). 2. Weer kan wat tegenvallen (het is er niet voor niks zo groen). 3. Redelijk wat laag overkomend vliegverkeer. 4. Kliekjes vaste gasten die er al jaren komen en tot diep in de nacht luidruchtig bij elkaar kruipen. Wij hadden hier niet zoveel last van omdat we in een caravan slapen, maar ik kan me voorstellen dat tent kampeerders er wel last van hebben. 5. WIFI heeft niet op heel de camping bereik en is traag, maar het is wel gratis.

De afstand tot de supermarkt (15 minuten) hebben wij niet als storend ervaren, bij dagjes uit kom je er toch langs.

tips: 1. bij wat hogere waterstand (na regenval) met de boot stroomafwaarts varen vanaf Kallborn Muhle. Je komt een paar leuke kleine stroomversnellingen tegen. 2. Met de trein naar Luxemburg-stad (met Luxemburg kaart) 3. Wandelen in klein-Zwitserland (1 uur rijden). 4. Kasteel Vianden (35 minuten).

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

3 tips over Camping Tintesmühle

• P.Damink, 05-05-2014

Neem je wandelschoenen mee, De omgeving is prachtig met veel wandelroutes die ook voor de niet zo getrainde wandelaars(zoals wij) goed te doen zijn.

• Marieke, 12-03-2014

Château de Clervaux bezoeken, erg mooi kasteel!

• Marieke, 12-03-2014

Fietsen in de bergen. Speurtocht in het bos. Met de kano de rivier af.

4 vragen over Camping Tintesmühle

• Renee de loos, 21-01-2018

Honden op de camping?

Zijn honden toegestaan op de camping?

• Kitty, 14-06-2017

Fietsen huren

Is het mogelijk om fietsen te huren in de omgeving?

• Thomas, 01-08-2014

Zwemmen

mag je hier in de rivier zwemmen?

fam-Thomas, 04-08-2016

Je kan gewoon zwemmen in de rivier. Maar het water staat meestal te laag om te zwemmen. Meer als kniediep staat er niet. Let wel: na regen kan het water 20 tot 30 cm stijgen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan