header
Diekirch

De burchten en kastelen in Diekirch

Als je vanaf de camping een rondje rijdt door de regio Diekirch in Luxemburg, zal je niets anders tegenkomen dan prachtige natuur en indrukwekkende burchten en kastelen. De burcht van Vianden en de kastelen van Clervaux en Bourscheid zijn ieder even indrukwekkend. De natuur leent zich hier ook uitermate voor wandelingen en fietsen.

Inspiratie voor Diekirch

Te doen in Diekirch

4x leuke en bijzondere uitjes

5 leuke campings

Camping Du Lac ''Klackepëtz'' aan het meer

Deze camping ligt in een bosrijk gebied, waardoor je prima kunt wandelen of mountainbiken in de omgeving. Een deel van de camping is begroeid met hoge bomen en heggen. Je kunt dus kiezen uit zonnige plekken of campingplaatsen in de schaduw. De camping grenst aan een zwem- en een vismeer. Hier kun je gratis watersporten.

Familiecamping Kohnenhof

Camping Kohnenhof is een rustige familiecamping aan een rivier. Naast kampeerplekken voor eigen tent of caravan kun je ook chalets, stacaravans, mobilhomes, safaritenten of trekkershutten huren. Op 6 kilometer afstand van de camping is er een zwembad waar je als campinggast twee uur per dag gratis gebruik van mag maken.

Kinderparadijs Camping Fuussekaul

Deze camping is een paradijs voor kinderen. Er is een indoor speelpaleis van vijf verdiepingen hoog. Met mooi weer kunnen ze ravotten in de grote buitenspeeltuin. Iedere ochtend komt een tractor kinderen ophalen voor animatie. In de omgeving kun je urenlang wandelen, maar wie fit wil blijven op de camping kan ook gebruik maken van de fitnessruimte.

Vermaak op Camping Officiel

Op camping Officiel zal je je niet snel vervelen. Een deel van de plaatsen ligt direct aan het water, waar je kunt vissen. Zwemmen kan met goed en slecht weer in het verwarmde zwembad. Ook is er een pingpongtafel, een groot schaakspel, een voetbalveld en een skatepiste op en vlakbij de camping.

Vakantie in de natuur op Camping Bissen

Viersterrencamping Bissen ligt aan de oevers van de Sûre met voldoende zwem- en watersportmogelijkheden. De omgeving is zeer geschikt om te wandelen en fietsen langs de burchten en kastelen. Voor een sportieve vakantie in de natuur moet je hier zijn!

4 leuke plaatsen in Diekirch

De burcht van Vianden

Vianden is een pittoresk stadje in het noordoosten van Luxemburg. Het staat bekend om de grote middeleeuwse burcht. Vanaf de burcht heb je prachtig uitzicht over de hele stad en de rivier de Our. Vianden is vaak het beginpunt voor wandel- en fietsroutes in de omgeving.

Clervaux en zijn machtige kasteel

Clervaux is een klein, sfeervol stadje waar je je zeker een ochtend of middag kunt vermaken. Wil je een hele dag zoet zijn, bezoek dan het kasteel van de stad. In het kasteel van Clervaux zijn twee musea en de grootste fototentoonstelling ter wereld (The Family of Man) gevestigd.

Bier in Diekirch

Bezoek in de stad Diekirch zeker het Nationaal Historisch Militair Museum over de Tweede Wereldoorlog. Het is een indrukwekkend en leerzaam museum. Rust vervolgens lekker uit op een terrasje in het centrum voor een glas Diekirch-bier. Wandel ook zeker door het oude sfeervolle stadscentrum.

Bourscheid en het grootste kasteel van het land

Op twee kilometer van het dorp Bourscheid ligt het grootste kasteel van het land. Het kasteel stamt uit het jaar 1000 en is open voor publiek. Vanuit het kasteel heb je prachtig uitzicht over de omgeving.

4x leuke en bijzondere uitjes

Bezoek de Parochiekerk in Clervaux

Naast het indrukwekkende kasteel van Clervaux staat de parochiekerk van Clervaux. De kerk is gebouwd in Romaanse stijl tussen 1910 en 1912. De kerk ziet er van buiten bijzonder uit en ook de binnenkant is een bezoek waard.

Het meer van de Boven-Sûre

In het midden van het natuurpark Boven-Sûre ligt het meer van Boven-Sûre. Het is een populair recreatieoord. Je kunt er zwemmen, kanovaren, duiken, surfen en zeilen. Alleen in een straal van vijf kilometer rondom de stuwdam is dat niet toestaan. De stuwdam is wel een prachtige plek om naar toe te wandelen. Het uitzicht is er indrukwekkend.

Omhoog met de stoeltjeslift

Ben je slecht ter been of heb je geen zin in een lange wandeling omhoog, kies dan voor de stoeltjeslift in Vianden. De stoeltjeslift brengt je ruim 450 meter omhoog naar het kasteel van Vianden. Alleen al voor het uitzicht is de stoeltjeslift de paar euro waard.

Fototentoonstelling in het kasteel van Clervaux

Château de Clervaux torent hoog boven het stadje Clervaux uit. In het kasteel vind je het Museum over het Ardennenoffensief, het Museum voor Schaalmodellen van Luxemburgse Kastelen en de grootste fotografietentoonstelling allertijden. De tentoonstelling werd gecreëerd door de Amerikaanse fotograaf Edward Steichen.

Bestemmingen in Diekirch

Bekijk alle plaatsen
Bekijk alle plaatsen

Sorteren

Reviews over accommodaties in Diekirch

Tot de volgende keer!

Hendriks
    30-9-2018

Geweldige omgeving, vriendelijk personeel, schoon sanitair. Hier komen we zeker terug!!!

Prima hotel, niks te klagen!

Ton van de Ven
    26-8-2018

Hele ruime kamer. Prima bedden. Schoon sanitair. Goed restaurant. Genoeg keuze. Mooie wijnkaart. Alles tegen zeer acceptabele prijzen. ‘ s-Avonds heerlijk gedineerd. Prima en vlotte bediening. ‘ s-Morgens goed en uitgebreid ontbijt. Komen we zeker nog eens terug!

Super hotel

Thomas
    25-8-2018

Zeer schoon hotel met veel ruimte op de kamers.

Wel een steile bewandeling vanuit Vianden maar geen probleem

supervakantie gehad

Julian
    14-8-2017

Rustig park, ruim opgezet, voldoende ruimte voor de kinderen om te spelen, vissen, varen en verblijven op, in of aan het water. Bij je huisje tot rust komen, maar ook een prima uitvalbasis om Luxemburg te leren kennen.

Wij zaten in huisje nummer 3, direct tegenover de waterval.

Een super huisje. Ruim opgezet, net wat meer ruimte dan in een stacaravan. Douche was wat klein. Mooie ruime veranda voor het huisje waardoor je makkelijk buiten kunt zitten (ook als het regent). Bedden ogen wat oud en hard, maar niets is minder waar. ze sliepen lekkerder dan menig boxspringbed. Simpele keuken, maar van alle gemakken voorzien. Had van mij wel iets meer opbergruimte gemogen voor boodschappen, en kleren.

Toen we aankwamen schrokken we een beetje van de waterval zo dichtbij. De gedachte om de hele nacht het vallende water te horen (met de nodige toiletbezoeken tot gevolg) speelde direct op. Niets was minder waar. zodra je de ramen sloot hoorde je niets meer van buiten. Top! 's nachts deden wij ook de luikjes voor de ramen dicht waardoor het heerlijk donder was in de slaapkamers.

Wij hebben de hele week mooi wer gehad waardoor de kinderen de hele dag buiten konden spelen. Voetballen, zwemmen, vissen, alles was mogelijk.

Nadeel is wel de dure visvergunning (€ 43 voor 1 week per persoon), maar de vangst van een mooie forel door mijn oudste zoon (9) deed de kosten direct vergeten. Wij hebben de forel weer teruggezet in het water.

Veel mensen komen hier vissen om de forel te vangen en op te eten (wordt speciaal forel voor uitgezet). Dit leidde tot een gesprekje met mijn zoon waarom die jongen de vis doodsloeg met een steen. Op zich niet vervelend, maar wij zijn gewend om de gevangen vissen zo snel mogelijk weer terug te zetten in het water.

Op het park is verder niets te doen. je moet jezelf bezig houden. Dat is ons erg goed bevallen. de kinderen hebben zich enorm vermaakt, en als de kinderen het leuk hebben, hebben de ouders het vaak ook best.

Veel gebruik gemaakt van de WIFI op het park. Je mobiele telefoon heeft veelal geen bereik, dus wordt je ook weinig doch niet gestoord. Lekker een filmpje kijken op Netflix terwijl de kinderen zitten te vissen. Muziek luisteren van Spotify terwijl je een boek zit te lezen. Wat wil een mens nog meer?