Riga

We hebben een aantal aanbieders voor Riga voor je op een rij gezet:

vakanties Riga

We hebben een aantal aanbieders voor Riga voor je op een rij gezet:

Reviews over Riga

Fantastische en gezellige dagen gehad

Xanne,
    22-11-2018

Super leuke compacte stad en we hebben een fiets tocht door de stad gedaan en deze ging ook buiten de stad. De gids vertelde veel interessante verhalen over de mensen in Letland en over de geschiedenis van de stad.

Gereisd met partner in juli 2018

Bijzondere stedentrip.

Linda van H.,
    18-11-2018

Riga is een heerlijke stad om een stedentrip naar toe te maken. Old town is supergezellig en de rest van de stad erg interessant als je van bijzondere architectuur houdt (oa. art nouveau).

Vanuit Riga kan je heel gemakkelijk en goedkoop met de trein het land in. Tip om je verblijf in old town te boeken. In de avond is het daar gezellig met terrasjes. Voor 5-6 dagen prima te doen.

Gereisd met partner in oktober 2018

Rīgā, de stad die je nog moet ontdekken!

Robin van Es,
    22-7-2018

Prachtige stad met een grote historie. Het uitgaansleven in Rīgā is voor iedereen die van een simpel restaurant en terrasje houdt in een van de vele sprookjesachtige straatjes een perfecte plek. Naast het uitgaansleven geven de diverse musea een kijkje in de vaak donkere historie van de stad en de trots die haar bewoners overeind hield.

Gezien de straten in de oude binnenstad vaak keien zijn, is het raadzaam goede schoenen aan te trekken. 's Winters kan het er erg koud zijn, echt koud! Neem goede winterkleding mee.

De Letten zijn erg trots op hun cultuur, echter wordt bescheidenheid nog meer gewaardeerd. Ze kunnen nors overkomen, maar vat dit niet verkeerd op. Een paar woordjes Lets breekt vaak het ijs:

Sveiki (zeg Sweikie) - Hallo

Lab dien (zeg lab die-en) - Goededag

Paldies (zeg Pal-die-es) - Dank u/je wel

Ludzu! (zeg Luudzuu) - Graag gedaan

Als laatste, probeer de Rīgā balsams bar te vinden met de geheime kelder!

Gereisd met partner in juli 2018

Prachtige stad met rijke historie

Michiel,
    7-1-2018

Riga is een erg mooie stad. Er zijn ruim voldoende bezienswaardigheden om je dagen te vermaken. Het eten en drinken in de stad is kwalitatief erg goed. Enig nadeel is dat het personeel in restauranten wat minder hard lopen dan in Nederland. Maar dat is wennen, het duurt allemaal wat langer.

Het openbaar vervoer is ontzettend goed geregelt. Qua kosten is het relatief goedkoop vergeleken met Nederland. Ook zijn de taxi's erg goedkoop en eenvoudig te regelen doormiddel van de app Taxify!

Gereisd met partner in december 2017

Korte stedentrip. Hotel midden in het centrum.

Ingrid Suiker,
    5-9-2017

Het oude stadscentrum van Riga staat geheel onder Unesco. Alles op loopafstand. Genoeg leuke restaurantjes winkels etc. Veel bezienswaardigheden in de Sint Petruskerk kan je met een lift omhoog en overzie je de gehele binnenstad. Iets buiten het centrum ligt hotel Radisson met op de 26ste verdieping een Skyline Bar met een overweldigend uitzicht.

Gereisd met vrienden in mei 2017
Riga scoort een 7,8 uit 10, op basis van 162 reviews