Kuldiga

Reviews over Kuldiga

Leuk dorpje

Jelte,
    9-4-2010

Kuldiga schermt met de bijnaam 'Venetië van het Noorden'. Er stromen enkele riviertjes door het dorp en er zijn twee watervallen (één kleine en één hele brede - en dat is een mooi schouwspel), maar om daar die bijnaam nou voor te claimen? Er moet nog veel worden opgeknapt en gerenoveerd, maar dan wordt het echt helemaal een leuk stadje. Je kunt het zien dat er aan gewerkt wordt. In het centrum is een leuk plein met een paar mooie panden, buiten de stad is een lange stenen boogbrug aardig om te zien. Vlakbij worden tuinmeubels gemaakt uit één stuk hout. Je kunt een leuke wandeling door het dorp maken en ondertussen enkele fotogenieke plekjes vastleggen.

Gereisd met partner in augustus 2008

Kuldiga is een aardige sfeervolle oude stad met veel waar

Willeke Wellinga,
    7-11-2005

Kuldiga is een aardige sfeervolle oude stad met veel authentieke houten huizen, waar nog veel aan gerestaureerd moet worden, maar ze staan er in ieder geval nog. Geen stranden: binnenland. Aantrekkelijk landschap en goed uitgangspunt voor tochten in de omgeving. Van het uitgaansleven niet veel gemerkt, maar we zijn daar ook niet naar op zoek gegaan. Restaurantaanbod is beperkt, goedkoop, maar met wisselende kwaliteit. De cultuur hebben wij vooral gevonden in de bebouwing, verder weinig van gemerkt.

Gereisd anders in november 2005
Kuldiga scoort een 7,6 uit 10, op basis van 5 reviews