Reviews over Mafeteng

Afrika zoals het hoort

Johan,
    11-3-2013

Als je niet in zo'n omgeving gelogeerd hebt, dan ben je niet echt in Afrika geweest. Zeer eenvoudig, maar dat maakt het juist spannend. De weg erheen is al een uitdaging!

Eenvoudige lodge in schitterende omgeving

Lex,
    11-2-2013

Met een verblijf in de Malealealodge steun je eigenlijk een goed doel. Het hele dorp waarbij de lodge is gesitueerd profiteert namelijk van de werkgelegenheid die de lodge biedt. Het project werd opgezet door een Engelsman die in het dorp veel goede daden heeft verricht. De school bijvoorbeeld, kon worden gebouwd dankzij donaties van de vele bezoekers die de lodge trekt. Wij hebben bij de lodge gekampeerd met twee campers. Het terrein is echter niet ingesteld op kampeerders. We konden gebruik maken van de voorzieningen in een van de huisjes. Die waren sober, maar wel netjes. Vanuit de lodge worden talrijke excursies georganiseerd.

In het restaurant worden eenvoudige, maar wel smakelijke maaltijden geserveerd.

mooie omgeving

janny ,
    4-12-2012

leuke levendige accommodatie mede door de mix van huisjes en camping.

Wel is her laatste stuk weg ongeveer 7 km. lastig voor personenauto's.

Is een zandweg met kuilen en geulen van hevige regens. Is op plaatsen ook behoorlijk smal en steil. Zou het niet durven rijden in het donker met slecht weer. Is wel een onvergetelijk uitzicht als je de vallei voor het eerst ziet.

Fantastische plek.

Marlies,
    28-10-2012

Wij waren hier in de winter maar hebben het niet koud gehad. De hutjes zijn eenvoudig maar hebben alles wat je nodig hebt. W.c. douche en hele warme basotho dekens. Heerlijk geslapen. Het is inderdaad een jeugdherberg sfeer. Dat is erg leuk. Het eten was erg lekker. Eten wat de pot schaft. Om 22.00 uur gaat de elekriciteit uit maar als je de hele dag bezig bent geweest is dat ook laat genoeg. Er zijn ook kaarsen in de hut aanwezig. Zaklamp van thuis mee is wel fijn!! Goed om te zien dat het dorp waar de lodge gelegen is kan profiteren van het geld dat toeristen binnen brengen. De receptie verdeelt eerlijk het werk, huur paarden, gidsen ed.onder de inwoners. Lesotho is wel heel anders dan Zuid Afrika. Het is een heel arm land! Op het terrein zijn ook veel speeltoestellen aanwezig voor wat kleinere kinderen. De reis naar de lodge is over prima wegen behalve de laatste 7 km. Wij hadden geen 4 wheel drive en het was wel te doen maar toch wel een beetje spannend.

Supermooi

Karin,
    29-4-2011

Ook wij zijn hier 2 dagen verbleven, tijdens onze kampeerrondreis.

We hebben 't tentje ingeruild voor zo'n schattig rond kleihuisje met rieten dak.

Erg eenvoudig ingericht, maar in vergelijking met een tent is het luxe. Geen muggen of iets binnen, terwijl die buiten wel te vinden waren. Voordeel: in het huisje is dag en nacht ca. 19 graden, heerlijk als het overdag 32 graden is en 's nachts maar een graadje of 10 (eind oktober).

De hoofdschakelaar gaat idd om 22:00 uit en dan is het ook ECHT donker. Er is geen omgevingsverlichting zoals wij dat in Nederland kennen, hooguit de sterren en de maan. Een zaklamp (of zo'n hoofdlampje) is geen overbodige luxe.

Het bandje en de zanggroep hebben wij ook gezien en vooral van het bandje straalt plezier af!

Wij hebben daar niet gegeten, omdat wij met de kampeerrondreis waren en er werd al voor ons gekookt.

Mafeteng scoort een 5 uit 10, op basis van 2 reviews