• Type accommodatie

Plitvicka Jezera

Reviews over Plitvicka Jezera

Veel watervallen, veel toeristen

Anita, 10-9-2017

Het staat buiten kijf dat de Plitvice-meren een prachtige natuur-attractie vormen. Het water is kraakhelder, de watervallen zijn prachtig en de uitzichten en natuur overdonderend. Ondanks het feit dat we ons in het naseizoen waanden (september), was het erg druk. Om de grote mensenmassa wat te ontlopen zijn we, na de oversteek met de bootjes, de wandelroute gaan volgen die ons hoog boven de meren bracht. Nauwelijks mensen en prachtige vergezichten. Eenmaal weer beneden en op de meer begaanbare paden liepen we weer in file in grote groepen mensen. De tip om zo vroeg mogelijk naar het park te gaan, lijkt dus toch ook voor september te gelden. Nabij ingang 1 blijkt de meest spectacualire en grootste waterval te zijn; daar schijnt het nog drukker te zijn. Wij hadden gekozen voor ingang 2.

Er zijn wat restaurants in het park, maar die bleken stampvol. Het loont om zelf wat eten en drinken mee te nemen.

Fantastische plek

Yolanda, 11-8-2017
    Rustige camping. Overnacht in trekkershutje. Deze was netjes evenals de sanitaire ruimte. Het ontbijt was goed! Supermarkt aanwezig. We hebben bij soort van snackbar gegeten. Dit was oké. Fijne camping voor bezoek aan plitvice meren. Als er zwembad was geweest had ik hier best langer willen blijven. Aanrader!

Prachtige natuur.. maar je moet goed ter been zijn

Ruud, 12-7-2017

De meren en vele watervallen zijn prachtig. Je kan (moet) hier echt wel minimaal 1 volle dag voor uittrekken om van al dat schoons te genieten. Wil je dit park bezoeken, dan moet je echter wel een aardige conditie hebben. Weliswaar kan je met treintjes van het midden van het park naar 2 uiterste punten rijden en daar het nodige bekijken en vanaf het midden kan je ook een boottocht nemen (die wel héél erg traag vaart) die wel redelijk saai is, maar je wel naar een ander punt van het park brengt.

Grootste bezwaar is dat je flinke stukken moet lopen (stijgen, dalen) om de mooiste plekjes te kunnen bekijken. Daarnaast is het naar de grootste waterval een aardig eindje lopen (en dat stuk moet je ook weer terug). Dus zeker voor wat oudere mensen of mensen die slecht ter been zijn zal dit een hele opgaaf zijn. Maar, één ding is zeker: de natuur is overweldigend!! Het is het bezoeken absoluut waard!

Plitvice meren.Een stukje paradijs op aarde

Hanny, 11-7-2017

Wij waren er smorgens vroeg op tijd dus alles nog lekker rustig. Helaas had de bustrein die ons naar boven zou rijden pech. Zou een uur duren dus dan toch maar eerst met de boot over het meer. Daarna naar boven met de bustrein en lopend naar beneden langs al die mooie watervallen en flora en fauna. Dat heldere water echt geweldig.

Wij vonden 1dag genoeg om alles te bewonderen. Als je daar in de buurt zit moet je er zeker heen gaan.

Fantastische watervallen, moeite waard.

I. van der Pas, 5-9-2016
    Zorg wel dat je op tijd bent 's ochtends. Na 09.00 uur sta je 1 tot 1 1/2 uur in de rij om naar binnen te kunnen. Het park gaat om 07.00 uur open. Sta een keer vroeg op! Het is zeker de moeite waard. Wij hebben gekozen voor wandeling in combinatie met boot en trein. Deze was zeer goed te doen.
Plitvicka Jezera scoort een 8,9 uit 10, op basis van 72 reviews