Plitvicka Jezera

We hebben een aantal aanbieders voor Plitvicka Jezera voor je op een rij gezet:

Reviews over Plitvicka Jezera

• 7Anita10-09-2017

Veel watervallen, veel toeristen

Het staat buiten kijf dat de Plitvice-meren een prachtige natuur-attractie vormen. Het water is kraakhelder, de watervallen zijn prachtig en de uitzichten en natuur overdonderend. Ondanks het feit dat we ons in het naseizoen waanden (september), was het erg druk. Om de grote mensenmassa wat te ontlopen zijn we, na de oversteek met de bootjes, de wandelroute gaan volgen die ons hoog boven de meren bracht. Nauwelijks mensen en prachtige vergezichten. Eenmaal weer beneden en op de meer begaanbare paden liepen we weer in file in grote groepen mensen. De tip om zo vroeg mogelijk naar het park te gaan, lijkt dus toch ook voor september te gelden. Nabij ingang 1 blijkt de meest spectacualire en grootste waterval te zijn; daar schijnt het nog drukker te zijn. Wij hadden gekozen voor ingang 2. Er zijn wat restaurants in het park, maar die bleken stampvol. Het loont om zelf wat eten en drinken mee te nemen.

• 7Sfeer in stad
    • 2Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in september 2017

• 9Yolanda11-08-2017

Fantastische plek

Rustige camping. Overnacht in trekkershutje. Deze was netjes evenals de sanitaire ruimte. Het ontbijt was goed! Supermarkt aanwezig. We hebben bij soort van snackbar gegeten. Dit was oké. Fijne camping voor bezoek aan plitvice meren. Als er zwembad was geweest had ik hier best langer willen blijven. Aanrader!

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Ruud12-07-2017

Prachtige natuur.. maar je moet goed ter been zijn

De meren en vele watervallen zijn prachtig. Je kan (moet) hier echt wel minimaal 1 volle dag voor uittrekken om van al dat schoons te genieten. Wil je dit park bezoeken, dan moet je echter wel een aardige conditie hebben. Weliswaar kan je met treintjes van het midden van het park naar 2 uiterste punten rijden en daar het nodige bekijken en vanaf het midden kan je ook een boottocht nemen (die wel héél erg traag vaart) die wel redelijk saai is, maar je wel naar een ander punt van het park brengt. Grootste bezwaar is dat je flinke stukken moet lopen (stijgen, dalen) om de mooiste plekjes te kunnen bekijken. Daarnaast is het naar de grootste waterval een aardig eindje lopen (en dat stuk moet je ook weer terug). Dus zeker voor wat oudere mensen of mensen die slecht ter been zijn zal dit een hele opgaaf zijn. Maar, één ding is zeker: de natuur is overweldigend!! Het is het bezoeken absoluut waard!

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Hanny11-07-2017

Plitvice meren.Een stukje paradijs op aarde

Wij waren er smorgens vroeg op tijd dus alles nog lekker rustig. Helaas had de bustrein die ons naar boven zou rijden pech. Zou een uur duren dus dan toch maar eerst met de boot over het meer. Daarna naar boven met de bustrein en lopend naar beneden langs al die mooie watervallen en flora en fauna. Dat heldere water echt geweldig. Wij vonden 1dag genoeg om alles te bewonderen. Als je daar in de buurt zit moet je er zeker heen gaan.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2017

• 7I. van der Pas05-09-2016

Fantastische watervallen, moeite waard.

Zorg wel dat je op tijd bent 's ochtends. Na 09.00 uur sta je 1 tot 1 1/2 uur in de rij om naar binnen te kunnen. Het park gaat om 07.00 uur open. Sta een keer vroeg op! Het is zeker de moeite waard. Wij hebben gekozen voor wandeling in combinatie met boot en trein. Deze was zeer goed te doen.

• 8Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 10Jan27-07-2016

Fantastisch park

Erg mooi park met een overweldigende natuurschoon. Mooie strakblauwe meren en een overvloed aan watervallen. Wij hadden beide dagen prachtig weer. De wandelingen zijn duidelijk aangegeven, je kan er niet verdwalen. Soms een beetje druk als de Aziaten om je heen krioelen.... Paden goed begaanbaar.

• 10Sfeer in stad
    • 10Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Fam Fesjes03-07-2016

Zeker 2 dagen voor uittrekken

Neem een rugtas mee, wat eten en drinken kan je tijdens het lopen even rusten en genieten, maar je kan ook alles kopen daar voor een goede prijs.

• 6Uitgaanslevenn

• 8Jolanda24-06-2016

Adembenemend mooi

Prachtig gelegen en goed onderhouden. Houten bruggetjes en trapjes af en toe wat glad, dus goed schoeisel is een aanrader. Drinken meenemen is een must want onderweg kun je niets kopen. Alleen op begin, tussen en eindpunt. Als je de twee kleine rondes loopt en je hebt de auto bij je is het een aanrader om naar Plitvica Selo te rijden. Daar, voor je het nationaal park inrijd, de auto parkeren en het bos in te lopen. Daar heb je prachtige panorama's van de Plitvice meren maar dan van bovenaf.

• 1Uitgaanslevenn

• 9Anna18-06-2016

De moeite waard om eens gezien te hebben!

Prachtig, goed onderhouden natuurpark met verschillende indrukwekkende watervallen en meren. De kaartjes vonden wij vrij prijzig (ong. 30 euro voor 2 kaartjes). Je kan dan wel gratis gebruik maken van de bootjes en de trein die door het park rijdt. Wij zijn niet in het hoogseizoen gegaan, dus het was gelukkig nog niet zo heel druk en het was niet lang wachten bij de kassa. In het park heb je verschillende toiletgebouwen en een paar mogelijkheden om wat te eten. Neem vooral voldoende drinken mee, want het is een groot park met niet zo veel mogelijkheden om drinken te kopen. Goede schoenen zijn ook een must. We vonden het jammer dat we niet mochten zwemmen in de meren en bepaalde paden waren afgesloten, omdat het had geregend. Los van dat vonden wij het zeker de moeite waard om eens te zien. In 1 dag heb je dit park ook wel gezien.

• 8fiep22-12-2015

mooi, maar wel erg druk

probeer er voor de grote drukte te zijn.

• 4Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur