20 vragen over Camping Kovacine

• Mira, 18-08-2019

Fkk

Kan iemand mij vertellen hoe streng ze zijn ze op het Fkk gedeelte? Dit omdat onze oudste zoon wel graag met zwembroek wil zwemmen en lopen. Is er ook een duidelijke afscheiding tussen het textiel en Fkk gedeelte?

• Jeanet, 15-07-2012

overtocht

Wat is de fijnste overtocht, via krk of istrie?

Andre, 23-07-2012

Hallo , U kunt het beste via krk rijden , deze weg is goed en op Cres niet te steil en zeer goed te rijden Via Istie is de weg op Cres heel smal en erg steil tot wel 15 % Ik kom al 25 jaar , dus als u mee informatie wil kunt u mij mailen m.vr gr

Marleen, 18-08-2013

Hallo André,

Ik zie op Zoover bij vraag en antwoord van camping Kovacine dat u hier al 25 jaar komt. Wij, mijn man en ik, willen over twee weken voor het eerst naar Kroatië gaan. Heeft u voor ons tips en tops? Uit uw reactie begrijp ik dat we het beste de oversteek via Krk kunnen maken?

Alvast vriendelijk bedankt, mvrgr. Marleen

Merrel, 05-11-2012

Hoi André,

we willen dit jaar een rondje KRK-Cres-Losinj doen. De volgorde waarin we dit doen maakt niet uit. Het is de bedoeling dat we niet reserveren. Wat is de beste manier om dit te doen, lijkt erop dat je zegt om hierbij de doortocht in Isrtië te vermijden. Tweede vraag is of de overtocht met de ferry goed gaat? We hebben een caravan (opbouw 5 mrt/ met dissel 7,13). Wat zijn absolute aanraders op de eilanden ? We houden van een natuurlijke camping waar het liefst nog een plaatsje in de buurt ligt om s'avonds nog lekker te eten.

groeten Merrel

a_heersche, 09-12-2012

Geachte heer, mevrouw,

We overwegen deze zomer naar Kovacine te gaan. Weet u wat de beste campingplaatsen dicht bij zee zijn voor rolstoelgebruik en ruim van opzet? Onze zoon is rolstoelafhankelijk en zodoende hebben we de nodige materialen mee te nemen. We willen samen met familie gaan die een mobiel home zullen huren. Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

Groet, Angelique Heersche

toos, 05-07-2014

hoi andre rijd jij over villach of over mariborr zagreb groet toos

• Christel, 12-08-2014

Betaling

Volgende week vertrekken wij voor 10 dagen naar camping Kovacine. Mijn vraag is of je op de camping met euro's kunt betalen. Ook hoor ik graag of het makkelijker is om ons spaargeld om te wisselen in kuna's of worden er op het eiland e.o. wel euro's geaccepteerd?

Wij hebben geen creditcard, wel een maestro pinpas. Kan ik hier zonder problemen mee pinnen in kroatie?

Alvast bedankt!

J. Bongers, 19-07-2015

Pinnen is geen enkel probleem

• Mike, 14-10-2014

Eerste rij mobile home

Voor circa 180 euro (14 dagen) heb je een mobile home in de zomer op de eerste rij (uitzicht zee). Ik vraag mij af: 'is dit de moeite waard'? Is het uitzicht in dit geval echt zo fraai en is het het bedrag waard?

Loek, 14-08-2016

Zeker de moeite waard naar onze mening. Deze " rij " ligt op een wat hoger niveau vrijwel aan de zee. Heerlijk uitzicht op de baai van Cres.

• klaravermeer , 08-06-2011

ziekenhuis medischezorg

weten jullie of er op het eiland cres een ziekenhuis of medische zorg aanwezig is en in welke plaats of stadje dit in verband met mijn gezondheid

Jaer Nijssen, 01-08-2012

Er is in het plaatsje Cres in ieder geval een ambulancepost. Ik weet niet of er ook een echt ziekenhuis is.

• J. Bosma, 19-06-2013

Bootjes huren

Wij overwegen naar Kovacine te gaan maar hebben geen boot. Een bootje huren, is dat een beetje te doen qua aanbod en prijs?

niekgw, 06-08-2014

Ja, ook zonder vaarbewijs kun je op de camping een boot(je) huren.

michel, 27-07-2013

wij hebben een boot gehuurd van 5.5m en 70pk buitenboord motor. In de periode juni was de prijs 160 euro ex brandstof voor 1 dag. Wel vaarbewijs meenemen!

reiniervenhuizen, 28-06-2014

Kun je er ook bootjes huren met motor die je zonder vaarbewijs mag/kunt varen?

• Aranka, 16-01-2016

Eigen boot aan steiger?

Wij willen weten of er bij deze camping je boot aan een boei of steiger kan? Wij hebben een opblaasboot met 15 pk motor. We horen het graag.

Gr fam van Deelen

• edwin oosting, 04-10-2011

boot naar cres

Wie kan mij vertekken wat de boot kost van het vaste land naar cres . We gaan met de caravan van 7 meter lang. En is er op de camping ook voor de jeugd 10 en12 jaar wat te doen. alvast bedankt

henri-mariella, 20-11-2011

Prijzen kun je hier vinden: http://www.jadrolinija.hr/pdfs/rljeto11.pdf, je kan via Istrië (Brestova-Porozina) of via KRK (Valbisca-Merag). Prijs is afhankelijk van aantal personen en lengte van aanhanger. Klopt idd dat je bij een week verblijf de enkele reis terugkrijgt, retour krijg je tegenwoordig terug bij een verblijf van 18 dagen geloof ik, niet meer 14 in ieder geval. Onze ervaring was dat er niet veel Nederlandse jeugd was eind juli begin augustus, er was voor onze zoon van 14 weinig te doen. Gelukkig hadden we een boot bij, en waren dus vaak op het water, wat hij wel leuk vond. ;-)

Marinus, 15-10-2011

Wij zijn twee jaar geleden naar Kovacine geweest met een camper van 6 meter. Als men tenminste 7 dagen op de camping verbleef betaalde de camping 1 overtocht, bij twee weken beide overtochten. Ik weet het niet meer precies maar ik dacht dat ik voor een overtocht ongeveer 30,- euro moest betalen.

• Henry, 17-08-2011

Voetbal?

Hallo,

wij willen volgend jaar naar deze camping gaan. Is er ook een voetbalveld bij waar gebruik van wordt gemaakt door de jeugd?

vrgr

Geert & Hilda, 08-07-2012

Ja

• Kermans Hilde, 14-06-2012

Ferry

Hallo ,

wij willen met onze 2 kids met een bootje van 6PK naar de camping Kovacine , is dat te doen en doen ze controle op vaarbewijzen ,want die bezitten we nt. Moet je de overzet op voorhand boeken of kun je daar zo naartoe rijden , alsook de camping moet je die op voorhand boeken of kan je op goed geluk er naartoe rijden? Kun je met de fiets s'avonds naar het dichtbijzijnde stadje fietsen?

Alvast bedankt voor de reacties Hilde