Camping Kovacine

8.4Fantastisch

Kroatië, Kvarner, Cres (op Cres)

8.4Fantastisch

• 7.8Eetgelegenheden
  • 9.1Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Kovacine in Cres in Kroatië biedt veel ruime plaatsen en huuraccommodaties, maar heeft toch een gemoedelijke sfeer weten te behouden. Er zijn genoeg schaduwplaatsen en plaatsen met uitzicht op zee, waar de camping direct aan ligt. Er is ook een naturistengedeelte. Het sanitair wordt goed schoongehouden. Het dorpje Cres ligt op loopafstand.

87 reviews over Camping Kovacine

• 2019
    9Janse07-03-2019

Zure nasmaak van mooie camping

Zure nasmaak!!! Ondanks een zeer prettig en rustig verblijf begin oktober vernamen wij bij thuiskomst het volgende. Op de camping, zoals op zoveel, lopen een aantal katten rond. Tot onze blijdschap worden ze goed verzorgd door de medewerkers. Gedurende de winter worden ze door de lokale bevolking gevoerd en samen met de dierenarts gevangen en gecastreerd/gesteriliseerd om daarna terug gezet te worden. De camping staf pretendeert diervriendelijk te zijn en hieraan mee te werken. Niet dus!!! De eigenaresse heeft nu een hoop katten tegen de Kroatische wet in gevangen en verplaatst naar een caravan op het industrieterrein langs een drukke weg. Er zijn al een aantal katten op zoek naar eten doodgereden door deze illegale actie.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in oktober 2018

• 2018
    9Lianne16-11-2018

Superfijne camping!

Camping Kovacine is een best grote camping. Maar het is een camping die niet groot voelt. Er hangt altijd een gemoedelijke sfeer en je bent van alle gemakken voorzien. Zelf komen we hier al jaren. Soms een hele vakantie lang, en soms een paar dagen om de vakantie mee af te sluiten. We vinden het namelijk leuk om ook nieuwe plekken te ontdekken, maar zijn zo verknocht aan deze plek, dat we stiekem elk jaar wel even terug willen. Wat voor mijzelf twee vereisten zijn, is dat je prima kunt lopen vanaf de camping naar het dorpje, en dat de camping echt direct aan de zee ligt. Dat maakt voor mij de ideale plek in een prachtig land om hele fijne herinneringen te maken!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• 7Patrick28-08-2018

Heerlijk uitrusten

Grote camping met genoeg plekken aan het kiezelstrand onder de olijfbomen. Geen zwembad maar niet gemist.(ze zijn er wel 1 aan het bouwen die in 2019 wel klaar zal zijn) Het volgende niet verder vertellen maar je komt er zeer weinig nederlanders tegen. Van de 900 plekken waren er maar ongeveer 10 met een nederlands kenteken

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Petra12-01-2018

Heerlijk

Prachtige camping, mooie ligging en super schoon sanitair. Vriendelijk personeel. Wij verbleven in een mobilelhome, deze was erg schoon en de bedden waren opgemaakt. Na een week kregen we schonen lakens erg prettig. Ondanks dat het een grote camping is erg rustig. De camping ligt op loopafstand van het gezellige dorpje, heerlijke wandeling langs de zee.

• 9Staat v/h sanitair

• Oude reviews

5Irma05-08-2017

Groot, druk en erg rumoerig

Grappig wat een mens een camping zo verschillend kan ervaren. Camping heeft mooie plekken en wordt netjes onderhouden. Voor ons echter veel te groot en te rumoerig. Overdag heeft dit nog wel zijn charme maar ' snachts zorgt dit voor weinig slaap. Tot na 00.00 uur zijn mensen luidruchtig op de camping maar ook bij hun eigen plek. Vanaf 6.00 uur zijn mensen wakker en gedragen zich of ze alleen op de camping staan. Hou je van drukte en heb je weinig slaap nodig dan is deze camping een aanrader. Voor alle andere raad ik aan een kleinere camping te zoeken

• 4Eetgelegenheden

• 8Monique04-08-2017

prachtige camping

Mooie rustige camping, direct aan zee. Strand met kleine kiezels. Middelgrote camping met mooie grote plekken (vooral in zone paars en wit). Het heeft een restaurant maar dat is niet erg sfeervol. Vanaf de camping kun je in lopen naar het superleuke vissersplaatsje Cres, langs een pad aan de zee. Op de camping is een bakkertje en een fruitstalletje. De supermarkt heeft alles. Sanitair is erg schoon en wordt regelmatig schoongemaakt. De camping ruikt naar de rozemarijn en andere kruiden die overal groeien. Vanaf de camping zijn er mooie tochtjes te maken over het eiland. Aanrader!

• 6Eetgelegenheden

• 8Liesje09-07-2017

Prima camping

Mooie schone rustige camping. Heerlijk schoon strand en heldere zee. Personeel was vriendelijk en behulpzaam. Toilet gebouw werd constant schoon gemaakt. Op 2 km afstand van de camping is een grote supermarkt (plodine).

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• 10J.Bongers08-07-2017

Wederom voortreffelijk

Na 2 jaar weer verbleven op Kovacine. En ook nu weer volop genoten. Mooie plek onder de bomen, prachtig strand, vriendelijke medewerkers en schoon sanitair.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2017

• 7roersma6006-09-2016

Goede camping

Camping - plaatsen zijn afwisselend groot of net te klein Onze plek was voor onze caravan aan de kleine kant, daarentegen wel mooi in de schaduw. Op de camping vooral mensen uit Duitsland en Italië, weinig Nederlanders. Douches/Sanitair gewoon goed en schoon. Bij de receptie vriendelijke ontvangst. Met de boot kan je het beste vanaf KRK reizen tenminste als je met caravan of camper bent, de weg vanaf de andere ferry (vanuit het noorden) is echt verschrikkelijk smal en slecht. Cres is een mooi stadje, maar dat is dan ook wel het enige stadje in de buurt, en op loopafstand. Rondom het haventje leuke terrasjes erg gezellig. Cres heb je na 2X wel gezien. Als je dol bent op watersport en natuur en wandelen dan is Cres DE ideale omgeving om vakantie te vieren. Houd je van gezellige stadje leuke winkels en terrasjes dan is deze omgeving minder geschikt. Supermarkt is in Cres maar kan beter minimarkt genoemd worden. Daarnaast is er een kleine supermarkt op de camping en wat kleine groent/fruit winkeltjes op de camping. 's morgens kan je lekker brood kopen bij een van de broodboetiekjes. Kortom prima camping op het eiland Cres

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Loek14-08-2016

Fraai gelegen relaxte camping

Grote, goed georganiseerde camping, gelegen op een klein kwartier wandelen van Cres stad (via leuke wandelweg langs het water). Wij verbleven in een al wat oudere stacaravan van de camping zelf, wel goed onderhouden met airconditioning, mooi terras en uitzicht en 50 meter gelegen van de zee. Veel nationaliteiten op de camping, aantal Nederlanders is zeer beperkt. Voor ons geen probleem maar onze 16+ tieners kregen lastig aansluiting bij hun internationale leeftijdsgenoten. Camping beschikt niet over een zwembad. Is echter gelegen aan heerlijk baai met kristalhelder water en ruim voldoende gelegenheid om te zwemmen en te liggen. Kleine maar goed voorziene supermarkt op camping aanwezig plus 2 restaurants (inclusief leuke pizzeria). Daarnaast diverse mogelijkheden voor watersport-activiteiten. Cres-stad (ook bereikbaar per taxi-bootje) beschikt over meerdere goede en leuke restaurants en bars, zowel direct aan de haven als in achterliggende straatjes. Hoewel er genoeg toeristen komen (zeker ook uit Kroatie zelf) hebben wij Cres-stad niet als (te) toeristisch ervaren. Een grote supermarkt en/of Macdonalds is er niet te vinden, wel een aantal kleine winkeltjes waar zaken als brood, groenten, fruit etc. goed verkrijgbaar zijn. In de omgeving zijn ruim voldoende mogelijkheden om te genieten van kleine baaitjes met kristalhelder water, wandel- en boottochtjes . Prima bestemming voor een relaxte week.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Camping Kovacine info