Plitvice Lakes National Park

8.6Fantastisch

• 10A. Rongen17-08-2019

Duizendmaal dank, wat een TOP service!

Wij hadden door ons eigen toedoen problemen met onze tickets (die we van te voren online besteld hadden, werkt trouwens erg goed). S'ochtends vroeg hiervoor gebeld en meer dan perfect te woord gestaan en geholpen door medewerkster Plitvice Lakes. En het park is fantastisch, druk maar dat kun je verwachten als je midden in het hoogseizoen gaat. Dit natuurschoon moet je zeker gaan bewonderen.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 6Bert04-08-2019

Wel mooi, maar ...

Het water is inderdaad zo blauw als op de foto's. De combinatie van treintje/bus, boot en wandelen (route H) is leuk. Het park is goed onderhouden.

Maar wat een drukte. Een half uur opstopping doordat iedereen dezelfde foto wil maken. Waarom maken ze de paden niet iets breder? Op veel plaatsen kan dat gemakkelijk.

De grote waterval is echt een tegenvaller. Als je het eerste stuk gedaan hebt ( van station 2 naar 3 en dan naar de boot) dan hoeft het tweede stuk met de grote waterval eigenlijk niet meer.

De eetvoorzieningen hebben pin, maar die werkten steeds niet vanwege gebrek aan verbinding. Echt, dat is toch niet meer van deze tijd.

De weg ernaartoe die wij hebben genomen (weg 42) door het bos met super smalle stukken was al met al misschien wel net zo indrukwekkend.

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Rietjens25-07-2019

Een geweldig park dat je niet over mag slaan!

Een fantastisch park dat niet mag ontbreken tijdens je vakantie in Kroatië. Ga zo vroeg mogelijk naar dit park zodat je de drukte voor bent. Daarnaast is het aan te raden zelf eten mee te nemen. Het is een stuk goedkoper maar je kunt ook op prachtige plekken picknicken in het park.

Gereisd met partner in september 2018

• 8Peter weustink11-07-2019

De reis waard

Je moet vooraf een ticket kopen. Of s'morgens om 07 uur voor de kassa staan. Om even over achten gaat de kassa dicht. Sold Out !! Laat je dan niet verleiden door internet verkoop. Heb ik ook gedaan. Maar dan boek je in feite voor een gids begeleiding van drie uur. Maar met DIE tickets kom je niet binnen. Want de tickets voor het park horen hier niet bij. En de kassa vermeldde sold out. Dus ik ben voor 58 euro getild. Bij grote toeval kon ik de kaartjes van iemand die ziek werd overnemen voor € 74. Dat maar gedaan. Ja niet voor niets helemaal daar heen gereden. Het nationaal park is prachtig. Een volle dag is bijna nog teweinig. Je hebt entrance 1 (beneden) en entrance 2 (boven). Klinkt cliche, maar het is betoverenswaardig, zo mooi als de natuur daar is. Je krijgt er geen genoeg van. Je kunt lange afstanden ook overbruggen met een boot of een bus/treintje. Super makkelijk. Ben een centimeter gekrompen die dag vanwege het vele lopen.

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Loes12-04-2019

Het is er prachtig!

Plitvice is erg mooi om te bezoeken in het voorjaar. Het is er dan nog niet zo druk en de natuur is op zijn mooist. Het hotel bij het park is heel goed. Je kijkt vanaf je kamer op het water en 's nachts hoor je de kikkers kwaken. Het eten is perfect en het personeel is heel gastvrij. De kamers zijn groot en de bedden slapen heerlijk.

Gereisd met partner in juni 2017

• 8Anoniem25-11-2018

Supermooie natuur!

Super mooi park! Door autopech moesten/konden wij twee dagen genieten van het park. Wat betekende dat we de 1e dag in de namiddag(15.00- 19.00) heen gingen en de 2e dag al om 7.00- 12.00 uur. Achteraf super fijn! Want wat lopen er veel toeristen rond in dit park! En tja dat is natuurlijk wel te verwachten, wanneer je het park in augustus bezoekt. Ondanks de drukte is het een geweldig mooi park! Vele mooie watervallen/meren uitzichtpunten en super helder water. Tip: trek goede schoenen aan, je hebt medelijden met de mensen die daar op slippers rond lopen 😱

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9L. Bloem22-11-2018

Prachtige en zeer de moeite waard

Afgelopen zomer (juli 2018) heb ik samen met mijn vriend de Plitvice Lakes in Kroatië bezocht. De natuur was prachtig en zeker de moeite waard. Wij zijn 's ochtends heel vroeg gegaan, om de toeristen zoveel mogelijk te vermijden. Rond een uur of 1 liep het park vol met achter-camera-lopende-toeristen, maar waren wij gelukkig al grotendeels door het park gelopen. Er zijn verschillende routes, dus is het toegankelijk voor alle leeftijden. Het gebied rondom het park is niet heel bijzonder, dus zou ik aanraden 1 dag te gaan.

Gereisd met partner in juli 2018

• 8PAJ Steinbach20-11-2018

Je kan het beste gaan als het park opent zo ben je de drukte voor, kan je rustig rond lopen en mooie foto's maken

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 8Melissa14-11-2018

1 woord: Amazing!!

We verbleven 2,5 week in Poreç (Kroatië). Absoluut een aanrader! Toen we een van deze dagen vroeg opstonden om naar de plitvice meren te gaan was het weer niet zo goed. Eenmaal we onze bestemming arriveerden was het weer totaal anders, prachtig weer. Onze daguitstap kon al niet meer stuk. De plitvice meren is iets wat je zeker zou moeten overwegen om te gaan bezoeken. Zo prachtig, zo mooi.. en dat gewoon puur natuur! Rest van de vakantie was ook nog hartstikke leuk zoals Pula, de historie cultuur opdoen enz...

Verder zijn de mensen heel erg vriendelijk. Qua eten... zit je ook totaal op de juiste plek. Voor elke eter is hier wel iets te vinden!

Gereisd met vrienden in september 2017

• 9Amber Waasdorp10-11-2018

Te mooi om waar te zijn!

Al ga je vroeg of laat het is er altijd druk, maar het is zo de moeite waard! Super mooie natuur, watervallen, blauwe meren. Heerlijk wandelen en genieten. De foto's op internet liegen er niet om.

Gereisd met partner in augustus 2018

10 van de 90 reviews gezien