Tsavo East Nationaal Park

vakanties Tsavo East Nationaal Park

Reviews over Tsavo East Nationaal Park

• 10elientje04-01-2015

prachtig park

prachtig nationaal park. - rode grond - veel dieren - mooie omgeving - je kan ver weg kijken over de vlaktes waardoor je dieren sneller ziet.

• 10Zorg voor natuur

Gereisd met oudere kinderen in november 2014

• 9gielen16-10-2013

prachtig

Eind september zijn wij met 6 personen vertrokken op safari naar Kenia,Tsavo oost en west.Op aanraden van vrienden werd ons lokaal excursiebureau aangeraden.Via mail kreeg ik de nodige info en ook een zeer interessante prijs.De safari’s deden we in een comfortabele jeep(geen ongemakkelijk busje,dat je daar veel ziet) met een fantastische gids die een ongelooflijk koppel ogen heeft en die steeds het voor ons verborgen wild spotte. Alles werd door de gids naar onze zin gemaakt en was een zeer voorzichtige bestuurder.Ook belde elke dag man van excursiebureau om te vragen of alles naar wens was en om mogelijke problemen op te lossen.Zeker niet nodig maar wel tof,want alles was tip-top.De lodge’s waren van ongelooflijke topkwaliteit.Bureau werkt ook op vertrouwen.Betalen doe je pas als alle safari’s en uitstappen gedaan zijn (alleen een heel klein voorschot,zodat hij de hotels kon vastleggen omdat wij met 6 personen waren).Wij waren zo tevreden dat we het iedereen aanbevelen.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 9givago20-09-2013

Rode aarde

We waren hier 3 dagen op safari in dit park vooral veel olifanten gezien ook giraffen, zebra's, impala's,verschillende soorten gazellen,spiesbokken,buffels enz... Tsavo east heeft de grootste olifanten populatie van Kenia waar onder de rode olifant.Kenmerk van tsavo east is de rood bruine aarde (zit veel ijzer in)en het gevarieerd landschap:weidse vlakten ,moerassen,bomen en stuikgewas en grasland.

• 9Sfeer in stad
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2013

• 10Tessa03-09-2013

Fantastisch reservaat!

Fantastisch reservaat, veel wild gezien, olifanten, leeuwen, buffels, giraffen en nog veel meer. Augustus een mooie tijd om te gaan, veel jonge dieren.

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 9Pascal21-04-2013

Schitterende plek!

Mooi Park, op de neushoorn na de big five gezien. Hadden een leuke (privé) chauffeur die veel kon vertellen en alle wilde dieren kon vinden. Zelfs een cheeta met prooi gezien.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 2010

• 10Corrie07-11-2012

geweldig

Heel veel dieren gezien en vooral met de ochtendsafaries. We kwamen over een berg Chaimu en wat we hier zeker niet verwacht hadden was de zwarte gruis.

Gereisd met partner in februari 2009

• 10MarcenMo23-02-2012

Geen woorden voor!!!

Dit was onze eerste safarivakantie en wat was het geweldig om dat in Tsavo East te hebben beleefd! We hadden geboekt bij de beach boys en daardoor hadden we een privé safari met een geweldige gids! Omdat we uiteindelijk toch het meest onder de indruk waren van Tsavo East zijn we daar twee keer geweest.

We waren nog geen paar meter het park in en toen zagen we al wrattenzwijnen en struisvogels met kuikens! In de verte liep een grote groep olifanten en wij waren gelijk enthousiast foto's aan het maken. Onze gids zei nog dat we veel meer olifanten zouden treffen... en wat we ons toen nog niet realiseerden...hij zou gelijk krijgen! We stuitten later op een hele grote kudde, die praktisch naast de auto stonden...Gewoon te bijzonder om dat te mogen aanschouwen. Verder hebben we nog ontzettend veel andere dieren gezien, maar het meest bijzonder vonden wij de grote kuddes olifanten, leeuwenwelpjes en de cheetah!

Omdat we in april waren, (regenseizoen) was Tsavo behoorlijk groen.

Gereisd met partner in april 2011

• 10Dianne Schreur13-02-2012

prachtige reis

wij(ouders met oudere kinderen)hebben een topvakantie gehad in zowel tsavo east als west met een super fijne safariorganisatie echt een aanrader.we hadden met ons gezin een prive safari wat echt een aanrader is.onse overnachtingslodges waren echt zeer goed en het eten was super.alle mensen proberen je het echt zo naar je zin te maken gewoon top,kan niet anders zeggen

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

• 9Eggie 13-06-2011

Veel wild

Enorm park, veel begroeiing dus ga in de droge tijd anders zie je niks. Wij hebben erg veel wild gezien, alle big five.

Gereisd met vrienden in oktober 2000

• 10Frits30-03-2011

Tsavo East National Park is meer een open park

Het verschil tussen Tsavo East en Tsavo West is al snel zichtbaar als je park binnen rijdt. Waar je in Tsavo West moest zoeken naar de dieren, zie je ze hier al vanuit de verte al lopen. Ook hier hebben de chauffeurs onderling contact. Zodra er iets bijzonders te zien is en je in de buurt bent, komen de busjes overal vandaan naar die plek naar toe rijden. Een chita gezien, verschillende groepen leeuwen en nog veel andere dieren.

Gereisd met oudere kinderen in maart 2011

Tsavo East Nationaal Park scoort een 9,1 uit 10, op basis van 30 reviews