Lodge Ngulia Lodge

12 reviews over Lodge Ngulia Lodge

• 2018
    2Ann07-04-2018

Nooit meer!

Naar europese normen zeker niet goed ... eerste nacht in Salt Lick Lodge en dat was prima. Hier was het heel veel achterstallig onderhoud zoals stukke stoelen met nog vogelpoep erop binnen, afbladderende verf, als je 2 personen na mekaar je handen wast (met geel-bruin water) is je wastafel pas na 5 min. leeggelopen, muskietennetten die loshangen, vreselijke vuile vaste horren, terras al maanden niet gepoetst ... . Kortom zeker NIET AANBEVELENSWAARDIG.

• Oude reviews

9pommettes1323-07-2013

mooie ligging

mooie ligging kamers en eten matig goed genoeg voor één of twee nachten niet te duur veel beestjes, eigen aan de plek

Alleenreizend

• 8Corrie07-11-2012

schitterend uitzicht

De lodge ligt midden in het park met mooie bloeiende planten er om heen en de dieren kwamen tot op 20 meteren lieten zich mooi fotograferen

• 7Willemien08-03-2011

Leuk voor een tussenstop

Voor 1 overnachting is dit prima te doen. Je hebt een ruime kamer die redelijk schoon is en een vreselijk vies sprei heeft, dus gelijk wegleggen. Helaas geen airco maar een propeller. De koffie en thee hoek stond vlak naast de ingang van de toiletten en de meeste kopjes waren niet schoon. HEt eten was niet echt representatief maar redelijk goed. Wat wel fantastisch was is het uitzicht op de waterplaats waar ontzettend veel dieren komen.

• 10fam.vasseur-hendrickx20-02-2011

fantastis,om weer te gaan

mooie ligging vlakbij waterpoel ,vanop terras mooi zicht voor fotos van alle dieren te nemen amper 20meter tussenruimte,meestal olifanten,tijdens safari alle beesten uitgezondert neushoorns na safari strandvakantie in sendito beach hotel prachtig en ook goede plaats voor andere activiteiten te ondernemen,safaris,duiken,enzo veel meer overal goed eten en vriendelijke mensen

• 9Milly25-07-2010

Adembenemend uitzicht!

Eenvoudige lodge maar is bijzonder vanwege het uitzicht. Adembenemend! Zo hebben wij een grote kudde olifanten kilometers kunnen volgen terwijl zij door de vallei op weg waren naar een onbekende bestemming. Verder geen wild gezien, wel een hyena gehoord. Heerlijke plek als safari overnachting. Gericht op de algemene touroperator. Kamer eenvoudig en met lokale materialen ingericht. Heerlijke kolosale houtbewerkte bedden. Personeel en kok heel aardig. Het eten heb ik net een 6je gegeven, terwijl het toch lekker was (niet echt lokaal en in buffet vorm), maar waarschijnlijk heb ik daar die kip-bacterie opgelopen, waardoor ik+-/ 10 dagen, tot weer terug thuis en antibiotica ziek ben geweest. Dat risico is nu eenmaal groter met buffet en kan overal gebeuren en het blijft uitkijken, maar goed. Ngulia lodge heeft 2 types accomodatie. De simpele bandas en bandas met terras.

• 10Linda18-12-2007

In één woord SUPER! Wij wilde hier heel graag slapen naar aanleiding van een tip van iemand! Echt de moeite waard. Het restaurant heeft geen ramen en omdat het op het begin van een berg/heuvel staat kijk je over de vlaktes. Heerlijk eten in buffetvorm. En zo ook vanuit je banda...De voorkant is van tentendoek zodat je ook hier weer prachtig uitkijkt over de vlaktes, de rest zijn muren. Heel netjes en ruim, met een mooie badkamer! Voor de banda heb je een terrasje waar je 'smiddags heerlijk kunt genieten van alles: apen, giraffen, olifanten, nijlpaard! In het park zelf heel veel gezien: LUIPAARD, NEUSHOORN, giraffen, olifanten noem maar op! GEWELDIG! Volgend jaar gaan we zeker terug.

Met vrienden

• 8Anja en Bert29-11-2007

Een romantisch kleine lodge met prachtig uitzicht op de heuvels van Tsavo West. Niet zo veel dieren hier gezien (of we waren verwent met alles wat we in east en Amboselli hadden gezien;-)) maar wel een prachtig gevarieerde natuur. We hadden een kamer die redelijk ver van het restaurant afgelegen was en kregen 's avonds toen we naar onze kamer gingen een Masai mee om ons naar de lodge te brengen (je zit nl nog IN het park en niet buiten het park en er lopen luipaarden) Misschien was het ook een beetje toeristisch maar het had wel wat hoor;-)) Erg indrukwekkend vonden we de nacht. Daar is donker dus echt donker en omdat er na 23.00 geen stroom meer is waren we erg blij met de zaklantaarn die we bij ons hadden gestoken want de olielamp op de kamer is in die duisternis ook niet te vinden. Het was erg leuk om vanuit je kamer, door het ontbreken van een buitenmuur, zo de vlakte op te kunnen kijken. We hebben door het kabaal van de krekels niet kunnen slapen maar ach ook dat had zijn charme.

• 9ria en gertjan 16-11-2007

een zeer romatische en perfecte lodge midden in het park. dit moet je meegemaakt hebben. smogens bij het ochtendgloren de luipaarden om de lodge gehoord. kleinschalig, zeer vriendelijk personeel, mooi uitzicht over het park. zeer de moeite waard.

• 10berend en sanneke09-09-2007

Een geweldige lodge met prachtig uitzicht vanuit je banda!De banda bestaat uit steen met rieten dak en aan de binnenkant is gebruik gemaakt van natuurlijke materialen.De voorzijde bestaat uit een tentdoek en een hor.In de banda staan twee 1-persoonsbedden met klamboe,koelkastje,tafeltje en badkamer met toilet, douche en wastafel.Vanaf je zitje met 2 stoelen heb je een prachtig uitzicht.De lodge is kleinschalig en heeft een restaurant,bar en drinkplaats voor de dieren.Een aanrader!

0 tips over Lodge Ngulia Lodge

0 vragen over Lodge Ngulia Lodge