64 tips over Hotel Bamburi Beach

• Henny Bemelmans, 18-09-2019

Mozes en Alphonzo werken samen en onze excursies bij Mozes geboekt. Dit was een geweldige keuze. Naar Wasini eiland geweest en met Mozes naar een schooltje in Shanzu inclusief Mombasa tour. Driedaagse safari gedaan waarbij we een nacht in een Lodge sliepen in Tsavo East en een nacht in een tent sliepen in Tsavo West. Telefoonnummer van Mozes is: +254727960782

• Daisy, 19-07-2019

Ga gerust met de jongens op het strand een praatje maken, daar is alles te regelen van safari's tot aan sigaretten.
    Vooral met Frank kan je erg veel lol hebben.

• Jasper01, 23-12-2013

Safari boeken op het strand bij Ananas!

• Walter, 10-03-2014

De uitstapjes met de animatie zonder uitzondering. Een strandwandeling met de beachboys is altijd lachen - wel de knip op de portemonee houden en onderhandelen tot het bot. Mooie duikplaatsen met schilpadgarantie een riffen in zeer goede staat.

• zeynelasan, 14-12-2013

Als je kledij, shampoo of zo wel achterlaten, geef die rechtstreeks aan de mensen, zij zijn dankbaar en dan krijgen ze het GRATIS en moeten zij niet betalen voor 2de handskledij die anders verkocht wordt op 300 meter rechts van het hotel .

• Molenberghs, 19-12-2013

voor je uitstappen is het aan te raden 500 meter verder bij Misa Malu te gaan. Dit is een B & B van Belgen (Marina en Luc) die onvergetelijke uitstappen aanbieden die een reisagentschap niet hebben. Bij Misa Malu ben je altijd welkom, zelfs voor een drankje of een babbel. Tof koppel.

• Pamela Wijsman, 05-12-2013

Excursies zijn prima te boeken op het strand. De excursie naar wasini eiland om dolfijnen te spotten is een aanrader. Ook de Bush tour en bootexcursies zijn erg leuk. Over de prijs is goed te onderhandelen. Vraag naar ravasco op het strand. Hij kan alles voor je regelen. Hij houdt zich aan de afspraken en zorgt dat alles keurig geregeld wordt.

• Pieters, 08-12-2013

Als je kledij, shampoo of zo wel achterlaten, geef die rechtstreeks aan de mensen, zij zijn dankbaar en dan krijgen ze het GRATIS en moeten zij niet betalen voor 2de handskledij die anders verkocht wordt op 300 meter rechts van het hotel.

• Raymond, 06-12-2013

Zeesafari met de strand jongens. Als het eb is laten de strand jongens je voor een redelijk fooitje (vooraf afspreken!) een hoop leuke zeedieren en -planten zien die in de plassen achterblijven. Zeekomkomers, Nemo (clowns-)visjes, zeeegels etc. Erg leuk en leerzaam.

• rob_51, 16-10-2013

Goede massage/ schoonheidssalon in het resort zelf, en vragen naar Silvia of Eva. Valt altijd wat met de prijs te onderhandelen als je meer dagen neemt.

• JA Schieven, 21-10-2013

Onze safaritoer hebben we geboekt bij Big Mozes hij heeft een kantoortje buiten het hotel. Het bleek een prima keus we hebben het met 6 personen geboekt.

• zijlmans, 10-10-2013

ga met de beachoperaters op safari ,vraag naar Big Moses ,zelfde safari als touoperater aanbied prachtige lodges heerlijk eten ,maar dan voor de helft minder !!ga naar wasinieiland dan reis je door kenya en zie je erg veel en zwem met de dolfijnen in het wild ! of met de boot een toer maken ,laat een vd beachboys je rondleiden wat leer je veel van die jongens over kenya ,zeer betrouwbaar en alles voor een kleine tip !! katana en jay jullie zijn super

• H, 28-09-2013

De kamers 110 t/m 115 hebben uitzicht op zwembad en oceaan. Boeken bij Beach Boys is veel goedkoper dan bij hotel of reisbureau. Zelfde bestemming.

• nathalie, 26-09-2013

Via de Beach boys meerdere dingen geboekt. Dit is de 2e keer én het werkt gewoon!!! Eerste keer een dag safari, nu 3 dagen safari. GEWELDIG, aanrader én top geregeld. Ook een stadstour, een privétour naar schooltjes.... alles geregeld op het strand. Eerlijke prijs. Ik heb alles geboekt bij Sammy Kitonga.

• Tessa, 03-09-2013

Wij hebben onze safari geboekt bij Natural world Kenya Safari's in Mombasa, vanuit het hotel werden wij opgehaald door een chauffeur. Op het strand hebben wij ons niet kunnen begeven, we werden direct aangeklampt door tientallen mannen, geen optie dus. Helaas niet eens een stukje over het strand gelopen, waren erg opdringerig en bleven maar roepen, zelfs als we allang weer op het terras bij het hotel zaten, erg irritant.

• Christ, 28-12-2011

Wij hebben ons 2 weken laten gidsen door Tom, een lokale vriend. Hij heeft er voor gezorgd dat we een onvergetelijke vakantie hebben gehad. Voor enkele euro's per dag stond die man altijd voor ons klaar, niks was hem teveel. Wij hebben de Safari gedaan (3 dagen) Wisili Island, Zee safari, en veel lokale dorpjes bezocht. Een ongelofelijke belevenis. Hij heeft een rijbewijs zodat het ook mogelijk wordt om een auto te huren en u te laten rijden. Interesse; mail mij gerust op [email protected]

• vandenputte-schellekens, 28-07-2013

MISA Malu is een kleinschalig hotel met luxe gastverblijven.

• Femke Diephuis, 19-09-2013

Bezoek de croccodilefarm erg mooi om te zien en probeer ook het krokodillenvlees, het zal je verbazen hoe lekker dit is.

• Dirk, 08-09-2013

Als je een uitstap wil boeken (Wasini Island, een safari, ...) doe het zeker met de ,, beachboys ,, Wijzelf hebben alles geboekt via Safari (dat is zijn naam) en alles was tot in de puntjes geregeld. Genoten van een heerlijke vakantie.

• raymaekers, 04-09-2013

Ga eens op bezoek bij Misa Malu. 5oo meters rechts, vlaams gastgezin die je meeneemt op avontuur enje het echte Kenia laat zien. Ze hebben veschillende uitstappen die je nergens kan boeken. Voor een verblijf, voor foto's, voor de commentaren van de gasten kijk eens op zoover.be bij Misa Malu. De moeite!!

• Cornelis1954, 04-10-2011

Schroom niet om ook eens aan de voorzijde rechts van het hotel op zoek te gaan naar Alphonso. Een safariverkoper waar wij goede ervaringen mee hebben en tegen een lage prijs. Ook vind je hier een massage voor een zeer lage prijs. Vraag naar Dorothea en laat je verwennen. Gewoon doen.

• Freya, 10-03-2013

Als je op safari wilt, maar geen uren onderweg wil zijn, kan je naar Shimba Hills gaan. Dit is een kleiner natuurpark dan Tsavo, Amboseli en Masai Mara, maar minstens even mooi. Wij hebben overnacht in de Shimba Hills Tree Lodge en dit was echt een fantastische ervaring! Je zit midden in de natuur en de dieren komen bij wijze van spreke bijna op je schoot zitten!

• Martijn Huisman, 17-11-2012

Dan een puntje sekstoerisme, Hou je hier niet van.. ga dan nooit naar Bamburi. Wij hebben in 2 weken tijd minimaal 20 stellen waarvan de westerse vrouw 60 jaar was en de ingehuurde jongen max 25. Tweede week was ongeveer 1/3 van het hotel zo ingedeeld, je hebt er geen last van maar ik vind het walgelijk.

• Robin Hilhorst, 06-11-2013

je kan makkelijk in eurobiljetten te betalen. wel klein 1, 2 , of 10 euro. redelijke wisselkoers 10 euro is 1000 shilling. safari boeken strand loopt er vol mee. vraag echter naar alphonce of big moss van bigtimer tours. kantoor zit buiten bij de vooringang van het hotel.probeer met meerdere mensen te boeken. scheelt in de kosten. en zeg dat je naam hebt van zoover.nl. afspraken worden netjes nagekomen. ook trip naar dorpje in de buurt is aantrekkelijk. vraag maar aan de mensen van de bewaking.

• Pascal, 21-04-2013

Boek je excursie op het strand scheelt de helft

• Petra, 02-03-2013

Ga wandelen op het strand en knoop eens een leuk gesprek aan met de beachboys. Het gaat je verbazen. Safari: via beachboys (Samuel 070 500 5336) of direct bij chauffeur Nicholas Mburi 072 229 6064 (zie foto's) Bezoek www.MorningStarChildrenCentre.com (wel ruime donatie meenemen); is al in NL te regelen Doe een seasafari schuin voor het hotel tijdens eb. Beachboys komen vanzelf en hebben veel kennis en weten de bijzondere zeedieren te vinden (ruime fooi zorgt ook voor behoud en bescherming)

• L. van Swigchum, 11-03-2013

Bambolulu ligt vlakbij (5 km). In Bambolulu vind je het Morning Star Children Centre. Een must see. Vanuit Europa wordt er veel gedaan voor deze school die ook weeskinderen opvangt (zie ook morningstarchildrencentre.com) en dat is ook hard nodig. Wat een fantastisch ontvangst door directie én de kinderen. Onvergetelijk. Meld van tevoren dat je wilt komen via de website en ze zullen je begeleiden. Echt doen, vergeet je nooit meer.

• eddy.torfs, 21-07-2014

Wat betreft de uitstappen en safari; zijn Moses en Freddy zeker een aanrader, prijselijk, en beide zijn zeer bedreven spotters, als er ergens een dier zit, hebben ze het ook gezien. Je kan Moses vinden rechts van de uitgang van het hotel

• dolores, 10-01-2013

Ik heb met een keniaan Shanzu Village bezocht,mij is niets overkomen,maar anderen zijn beroofd,dus opletten.Excursies Jetair veel te duur voor wat je te zien krijgt,beter boeken bij beachboys.Bush tour schoolbezoek stond op het programma maar doordat het vakantie was werd dat geschrapt en de trip veel vroeger afgelopen,prijs bleef hetzelfde,er werd niets in de plaats voorzien.Beachboys soms erg lastig,lopen gewoon met je mee(duidelijk zijn) zijn ook vriendelijk en maken een praatje.

• Vijobrex, 04-12-2012

Boek je excursies op het strand of gewoon bij de animatie van het hotel dat scheeld je letterlijk honderden euro's De 3daagse safari is echt een aanrader en je betaald bij de beachboys bijna de helft. Wij hebben bij Ronnie geboekt en Annanas 2 vrolijke beachboys. Ronnie is ook mee gegaan op safari en deed alles voor ons. De Nederlandse reis organisaties proberen je te bang temaken dat het op eigen risico is en dat je bij un moet boeken maar dan ben je echt een dief van je portemonee.

• Wijnanda Hak, 17-08-2012

Wil je een leuke, veilige safari boeken en er zeker van zijn dat je veel ziet. Boek deze dan bij Junior. Hij zit op het strand bij Bamburi Beach. Ik heb zijn telefoonnummer en emailadres gekregen zodat je je safari eventueel ook in Nederland al kunt boeken. Wel altijd even afdingen!! Scheelt werkelijk honderden euro's met wat je bij het reisbureau kunt boeken. tel. +254727260900 email. [email protected] of [email protected]

• Ro-gu, 09-09-2013

Als je iets boekt bij de beachboys let dan goed op bij wie!!! Vraag de bewaking welke goed zijn maar ga sowieso niet naar Smile tours & travel!!! Zij lichten je op en houden zich niet aan gemaakte afspraken. Zo zijn wij ook genept wat niet leuk is als je op vakantie bent.

• Anniek, 24-10-2012

Goede betrouwbare beach boys! - Wij hebben twee safari's geboekt: Masai mara (wauw!!!) en tsavo west. Beiden bij beach boys "Ananas en Thomas" voor een goede prijs en zo verschrikkelijk mooi, perfecte accomodaties, big 5 al na 2 game drives gezien! Echt top!!! - Voor alle excursies op het water, leuke souvenirtjes, sigaretten moet je bij beach boys "Elias en Lucky" zijn. Super vriendelijk en betrouwbaar. Laat je door hen rondleiden als de zee is teruggetrokken om de dieren te zien, echt top!

• Anniek, 24-10-2012

Als je ergens een donatie wilt doen, bezoek dan de Morning Star Children Centre. Je kunt van te voren contact met hen opnemen en alles dat je wilt weten/regelen met hen bespreken. Een ongelooflijke en unieke ervaring! Zij leiden je rond, vertellen over hun dorp en over de school. Je bezoekt de school waar je enthousiast welkom wordt geheten door de kinderen. Een ontzettend mooi, eerlijk en betrouwbaar initiatief. http://www.morningstarchildrencentre.com/

• Liese, 30-09-2012

Wanneer je in Mombasa bent bezoek dan de Morning Star Children Centre. Een schooltje/weeshuis waar geen strijkstok is en die geweldig blij is met u komst en eventueel u donatie. Maak in nederland al een afspraak en de leerkrachten komen u zelf ophalen. Hier kunt u zelf zien dat u donatie recht streeks naar de kinderen gaat. Kijk op hun website en laat u hart spreken.......het is een geweldig doel voor u donatie en u wordt hartelijk ontvangen!

• martine, 27-09-2012

Ga eens eten bij de buren (yuls), heerlijk en gratis wifi In het straatje naast het hotel kun je een prima massage krijgen voor 6 euro per uur. Ze kunnen alles gebruiken dus heb je nog oude spullen waar jij vanaf wil zij kunnen het nog gebruiken en het geeft jou de mogelijkheid om genoeg souveniers mee terug te kunenn nemen. Bezoek aan Heller park is absoluut de moeite waard. Wij hebben een safari gemaakt in de Masai Mara redelijk aan de prijs maar een ervaring die wij nooit vergeten.

• Robinvansmaalen, 23-09-2012

Boek je Safari bij Alfonso, die bevind zich voor het bamburi beach resort. Wij hadden voor 300 euro per persoon een safari met 2 overnachtingen en alles was erg goed geregeld.

• Liese, 20-09-2012

Als je een schooltje wilt bezoeken kijk dan eerst op de website van de Morning Star Children Centre. Maak hier in Nederland al een afspraak. Luister niet naar de beachboy's zij sturen je naar andere schooltjes waar ze commissie op krijgen tot wel 50 %.Trap hier niet in en geniet van de blijde gezichtjes van de MSCC daar is alles voor de kinderen wat je geeft. Zij komen je met op halen en de taxi die jij regelt, wacht tot je klaar bent en dan brengen ze je weer terug naar het hotel. Doen!!

• chantal, 11-12-2012

Neem oude kleding mee voor de plaatselijke bevolking. Ze zijn je zo dankbaar, die dankbaarheid vergeet je nooit !

• Jolanda, 29-08-2012

Safari boeken via Emanuel Mwangome (vanuit NL al geregeld) Hij weet welke parken het mooist zijn, waar de wilde dieren te vinden zijn, leuk in omgang, verteld veel over Kenia, echte aanrader. Voor meer informatie mag je altijd contact opnemen, we vertellen graag meer over de safari's.

The Morningstar Children Centre in de wijk Bombolulu, hier hebben wij gift + geld gedoneert aan kinderen/leerkrachten en je krijgt een rondleiding hoe de mensen leven.

• petra, 08-07-2012

Als je een taxi wilt vraag dan buiten de poort naar Brian. Hij heeft ons veel laten zien (ook het dorp waar hij en zijn vrouw wonen) Hij is heel betrouwbaar en rijd rustig. Ook ik heb een safari geboekt op het strand zeker doen kost een fractie van wat het reisburo rekent en echt heel goed.

• christel46, 06-12-2011

Vergeet geen kleding,pennen,sokken, schoenen en wat je ook maar kunt missen en meenemen mee te nemen. Ze zijn overal blij mee

• christel46, 06-12-2011

Voor een safari boeken op strand bij Sammy. Smile tours and travel Super goed bevallen www.smiletoursandtravel.com

• Andre en Fia van Wensen, 18-03-2012

3 dagen safari geboekt gewoon bij de beach boys, geen enkel probleem. Goed opletten wat ze op je briefje schrijven wat je afspreekt welke parken en lodges je gaat bezoeken. Bij ons klopte het niet ,maar de gids heeft alles zo gemaakt dat we wel kregen wat we in principe hadden afgesproken. je kunt goed afdingen op de prijzen wij betaalden voor 3 dagen 420 euro pp . Veel gezien alleen de neushoorn en de cheeta niet.

• Fam. Oudejans, 20-02-2012

Bezoek aan Haller Park en aan Mombasa city inclusief Fort Jesus. Shansu Village is een eye opener.

• F. Koenders, 12-02-2012

Safari boeken bij de beachboys is prima te doen en zijn ook betrouwbaar. Ze werken allemaal voor safariburo's dus geen beunhazen. Haller Park is op 10 min afstand en kun je met het hotel bezoeken en vonden wij erg leuk. Bezoek ook een weeshuis want dit maakt erg indruk op je. Wij zijn bij morningstar geweest (15min verderop).

Meer info hierover op; http://www.morningstarchildrencentre.com

Indien je ze wil bezoeken kun je ze het beste vooraf bellen of mailen en dan halen ze je op.

• jeroen, 30-01-2012

Wil je buiten de excursies en safari door ook ontspannen,kies het juiste hotel. Boek rustig een excursie of safari bij een beachboy,maar via pollman is het allemaal wel beter geregeld,ook zijn de chauffeurs en gidsen rustiger en leggen alles beter uit. neem pennen,herensokken en shampoo mee voor de bevolking,kun je mee onderhandelen en ze zijn er erg blij mee.

• jan_hallaert, 20-11-2011

Zet bij de uitstappen die je doet je verstand op nul en je blik op oneindig, dan pas zul je ervan genieten.

• josee, 09-11-2011

wij hebben een safari geboekt bij Arke hotels, maar hadden daar na de reis eigelijk spijt van in onze vakantie hebben wij kennis gemaakt met Ali.M.mwakabebe waar wij de simba hills safari hebben geboekt wat een vreselijk aardige man (spreekt ook nederlands) en heeft ons een bijzondere safari gegeven ik kan dan ook deze meneer aan iedereen aanbevelen. nadere info 020-4001446 masage's naast het Hotel geweldig Madam Habiba masage voor 1 uur 5 euro geweldig

• kevin_, 31-10-2011

Wij hebben een 3 daagse safari in Tsavo east en west gehad, deze geregeld bij JT SAFARI. Wij waren met 8 personen, dus hadden we 2 busjes. Beide chauffeurs/gidsen waren heel erg aardig en leuk maar wisten ons ook erg veel te vertellen over alles wat we zagen. Van de planten tot de olifanten. Door hen oa een leeuwin gezien met 3 welpjes, super!!

• Ingrid & Stijn, 04-11-2011

Als je op zoek bent naar strandvakantie boek je dus beter in ander hotel. Als je puur voor safari komt, is het beter dat je volledige reis boekt in safarimodus. Wij hebben ook via de hier reeds vermelde Emmanuel geweest en alles perfect in orde. Het was prachtig! Indien er vragen zijn, mag je ons via zoover altijd contacteren.

• W.J. de Pan, 05-11-2011

Voor het boeken van een safari, Mombasa-tour of de dorpen- en bushtour kan men het beste bij Alphone Okuku boeken. Dit reisbureau (Mirova tours en safari) is buiten de slagbomen rechts. Komt zijn beloftes na. Zeker doen.

• Imelda, 03-08-2012

massage: in het hotel (afdingen tot 15 euro pp) of op het strand. Hotel uit en linksaf het strand op. (500 shilling voor een uur) Een voudig en netjes. Af en toe een aap op het dak,

• Nathalie Gyselinck, 08-10-2011

Masai Mara, boeken bij ANANAS EN ALI BABA, verblijf in het FIG TREE CAMP. Prachtige locatie!

• peter van rossem, 25-07-2011

Wij hebben een supersafari gedaan met kayoli safari's. bedankt Roger!

• kevin_, 31-10-2011

Bezoek het schooltje ''Morning star children center''. Hier zitten ruim 200 kinderen waarvan er ruim 80 wees zijn. Wij hebben deze school een ochtend bezocht en hadden verschillende dingen meegebracht zoals pennen, potloden, schriften en ook dingen zoals een bellenblaas. Dingen die voor ons weinig voorstellen maar waar je deze kinderen heel erg blij maak! Hierna ook rondleiding door de wijk gekregen, wat een indruk! Wil je echt Kenia zien, dan mag je dit niet missen!

• M.van der Vaart, 07-10-2011

Souvenirs koop je op het strand maar betaal nooit meer dan 50%.Ze ruilen graag t-shirts, pennen of sokken met wat geld,ze moeten n.l.ook eten.Iedereen hoopt op 200a 300 shilling,van kuier tot taxi van ober tot gids.Het basissalaris is laag!Ga voor een safari naar Alphonce van Mirova tours.Hij heeft o.a.onze safari naar Shimba Hills geregeld.Aardige,betrouwbare jongen.Maak duidelijke afspraken op papier over wat inclusief is.Persoonlijk gun ik dit liever aan een Keniaan. www.mirovatour's.com

• Jack., 17-01-2018

In Oktober 2017 in mombasa op vakantie geweest. Al onze excursies vanuit Belgie geregeld bij Mozes (+254727960782) . Wasini, VIP safari tsavo west en east , city tour, haller parc, etc. Er erg aimable reus met verstand van zaken, proffesioneel en vooral veel goedkoper dan reis organisaties of beach boys. Je mag me altijd via mail contacteren voor informatie of advies.

• Christine, 15-08-2014

Boek je safari vanuit Nederland bij Mark (mhhjunior at yahoo.com). Je kan dan vanuit Nederland de hotels nog even bekijken zodat je je goed kan oriënteren. Hij is heel vriendelijk, grappig en behulpzaam. De prijs is goedkoper dan wanneer je de safari bij de reisorganisatie boekt en je krijgt veel meer zoals dorpjes bezoeken, privé safari dus weinig onnodige stops, rietsuiker geproefd enzovoort.

• H, 28-09-2014

Boek je safari's bij de zogenaamde beach boys (bijv. Dzombo, Tony, Lucky), je bent voor dezelfde safari de helft goedkoper uit dan dat je boekt bij je reisorganisator. Alles is mogeleijk, 1, 2 ,3 of 4 dagen. Tocht naar Wassini Island, Mombassatour,

• Fons, 30-05-2018

OP HET STRAND WORDT VEEL AANGEBODEN TEGEN LAGERE PRIJZEN DAN IN MOMBASSA. Handig is om extra kleding mee te nemen kunnen ze goed gebruiken ivm armoede en daarnaast mooi ruilvoorwerp voor leuke souvenirs. Trip naar Dolfijnen NIET doen, Door Lucky aangeboden met veel mooie praatjes van een korte rit. Is minimaal 3 uur rijden en kans op het zien van dolfijnen is aanwezig maar in de maanden sept tm feb. Dan nog 50%. Veel geld betaald voor weinig helaas.

• Ineke Smits, 07-02-2014

Begeef je ook eens buiten het hotel om het echte Afrika te ervaren !

• liese_1, 04-08-2014

Let op met de Beach boy's spreek altijd een prijs af....ook voor de Tuk-tuk

• Christine, 15-08-2014

Boek je safari vanuit Nederland bij Mark ([email protected]). Je kan dan vanuit Nederland de hotels nog even bekijken zodat je je goed kan orrienteren. Hij is heel vriendelijk,grappig en behulpzaam. De prijs is goedkoper dan wanneer je de safari bij de reisorganisatie boekt en je krijgt veel meer zoals dorpjes bezoeken, prive safari dus weinig onnodige stops, rietsuiker geproeft enzovoort.