Hotel Bamburi Beach

Hotel Info

• Animatie
  • Kinderopvang
Meer hotelinfo

Aan het strand van Mombasa, Kenia ligt Hotel Bamburi Beach. Vanaf het zwembad kijk je uit over de zee. Het eten is hier elke dag vers en gevarieerd. De zee is erg ondiep dus niet geschikt om in te zwemmen, maar wel mooi voor een strandwandeling. Hoogtepunt van je vakantie is natuurlijk een safaritocht.

330 reviews over Hotel Bamburi Beach

• 9John en Henny Bemelmans27-09-2019

Geweldig hotel

Mooi hotel waar ook veel mensen uit Kenia zitten. Iedereen in het hotel werkte hard om het ons naar de zin te maken. Kamer werd steeds netjes gepoetst en we kregen iedere dag schone handdoeken. Animatie was top!

• 8Dirk Vanderveken06-09-2019

Altijd een beetje thuiskomen ...

2013 waren we hier, nu 2019 terug … en wat een leuke ervaring weer … geen supergroot complex, bescheiden kamers … maar het hotel bruist van het lekker eten en o-zo-vriendelijk en behulpzaam personeel. Boek een safari via de beachboys, stukken goedkoper, maar nooit via Samson van Beach Operators Tours & Travel LTD. Deze belazerd je. Ik ken een betrouwbaar persoon, mail me maar voor info. Maar 1 ding staat vast, naar Hotel Bamburi Beach willen we zeker nog eens terug …

• 7Daisy08-07-2019

super

een heerlijk resort. Tip: maak eens een praatje met Franko op het strand. kan je erg veel lol mee hebben.

• 2018
    8Aniel08-12-2018

Super

Super vriendelijke medewerkers. Ze lachen altijd en als je iets vraagt dan helpen ze je gelijk. Eten was ook heerlijk, maar meestal hetzelfde eten.

• 8Dhr Anton03-12-2018

leuke hotel aan het strand met geweldige personeel

Het strandresort is opgebouwd in 1970 en sindsdien is niet zoveel veranderd. Het heeft wel een charme die maakt deze plaats unique. Het strand stelt niet zoveel voor maar de zwembaden zijn heerlijk om in te zwemmen vooral bij zonsondergang . De staff is verrassend vriendelijk en het eten is lekker en vers. Het verblijf op Bamburi Beach kan goed gecombineerd met een 2/3 dagen Safari naar Tsavo East en met andere excursies naar Mombasa of andere bezienswaardighen in Kenia.

• 8Kim22-11-2018

Waanzinnig mooie safari

Djambo!

Net terug uit kenia en mis nu al de lekkere pannenkoeken en wafels bij het ontbijt 😋. War verouderd hotel, maar eten is super, zeer gevarieerd. Tijdens de lunch worden er heerlijke sandwiches gemaakt en bij het diner heerlijk warm naan brood. Verder heerlijk vers fruit. Safari was wel het hoogtepunt van deze reis, die hebben we bij de beachboys geboekt op het strand. Je overnacht bij Voi safari lodge, waar je een waanzinnig uitzicht hebt. Verder is er een waterplas waar veel dieren komen. Tijdens de safari doen ze er alles aan om je zoveel mogelijk dieren te spotten. Wij hebben 4 van de big five gezien, echt geweldig.

• 8Ruby11-11-2018

Verwacht niet te veel, en geniet!

Het is een 3 sterren hotel, en daar voldoet het ook aan. Eten is goed, uitgebreid buffet en veel keuze bij de snackbar. Buffet is wel dagelijks ongeveer hetzelfde. Ben je het eten zat, ga naar Julz naast het hotel. Heerlijk eten! Kamers zijn prima, schoon maar verouderd. De douche werkt op zonne-energie met mooi weer heet water, en bij minder weer koud water. Laat je niet afschrikken door alle verhalen over de "beachboys" het zijn prima gasten, waar je goed zaken mee kan doen. Boek je excursie dan vooral op het strand! Wij betaalde 180 euro voor een 2 daagse safari Tsavo East.

• 8Rinka knoop11-11-2018

Chill

Prima resort. Oud maar schoon. Vriendelijke mensen, voldoende keuze bij het eten ook dankzij de snackbar. Na een week ben je het wel zat, dus ga dan eens lekker uit eten bij de buren. Safari boeken via de Beach Boys gaat prima, 70e bespaard. Bezoek ook een schooltje en neem wat kleren of speelgoed mee. Linda de serveerster werkt er als teacher zij kan je er heen brengen. Ze leven van donaties en vrijwilligers. Veel wees en straatkinderen.

• 9Sandra10-11-2018

Top vakantieplek

Fantastisch hotel, meer dan de vermelde 3*, super vriendelijk personeel, fijne kamers, prima bedden, mooie locatie en uitstekend eten.

• 9Monique05-11-2018

Heerlijk hotel aan prachtig strand, aanrader!

Heerlijk hotel wat direct aan de oceaan ligt met een prachtig zwembad en ligstoelen die op de oceaan kijken. Volgens mij heeft elke kamer uitzicht op de oceaan en een fijn balkon (waar soms een aapje zit 's morgens). Het strand is geen zonnestrand maar je kan prachtig wandelen over het witte zand en de zee is zo ondiep dat je niet echt kan zwemmen maar wel een kilometer de oceaan in kan lopen en nog maar tot je onderbenen nat wordt. Het eten is heerlijk en goed verzorgd en voor ieder wat wils. Er is vers gesneden fruit en zelfs entertainment zoals een koor af en toe. Er is iedere avond om 21.00 uur een leuke show met dans of iets anders. Het chroom van de kranen in de kamer is oud en er is af en toe een rafeltje aan een handdoek en de inrichting is niet heel modern en hip maar dat vonden wij juist erg gezellig. Het is keurig schoon en er is ruim water in de douche. Safari's zijn heel goed te boeken net buiten de ingang van het hotel.

64 tips over Hotel Bamburi Beach

• Henny Bemelmans, 18-09-2019

Mozes en Alphonzo werken samen en onze excursies bij Mozes geboekt. Dit was een geweldige keuze. Naar Wasini eiland geweest en met Mozes naar een schooltje in Shanzu inclusief Mombasa tour. Driedaagse safari gedaan waarbij we een nacht in een Lodge sliepen in Tsavo East en een nacht in een tent sliepen in Tsavo West. Telefoonnummer van Mozes is: +254727960782

• Daisy, 19-07-2019

Ga gerust met de jongens op het strand een praatje maken, daar is alles te regelen van safari's tot aan sigaretten.
    Vooral met Frank kan je erg veel lol hebben.

• Jasper01, 23-12-2013

Safari boeken op het strand bij Ananas!

38 vragen over Hotel Bamburi Beach

• truus vredeveldt, 28-09-2019

safari

hallo wie weet een betrouwbaar adres of persoon om een meerdaagse safari te boeken vanaf het hotel Bamburi Beach

• Henny Bemelmans, 15-03-2019

Safari september

Wie weet of de 3 daagse safari in september nog gemakkelijk ter plaatse te boeken is ivm dat het deze maand drukker zou zijn.

• felicia, 28-02-2014

Safari

Goedemiddag,

Een vriendin en ik willen in september naar Kenia gaan. Ook willen we graag een safari doen, ik zie alleen in de gids safari's van 2 dagen staan. Is het ook mogelijk om een safari van 1 dag te doen?

Ik hoor het graag

groetjes,

Felicia

Cindy, 30-09-2014

Hoi Felicia, misschien zit je inmiddels in Kenia maar ik wil toch nog reageren op je vraag. Wij hebben verschillende keren 1 dag trips gemaakt voor een Safari. Zijn vanuit Bamburi o.a. geweest in Tsavo East en Ngutuni, alles 1 dag. Deze trips maakten wij bij Jamar Smid, kantoor vlakbij Bamburi Beach Hotel. Zijn website: www.kenyantraveltours.com Mocht je meer info willen kun je me altijd mailen.

kisamwah, 07-03-2014

Ja hoor u kunt contact nemen met Harry van www.oranjesafari.nl hij maakt alles mogelijk.

• Animatie programmaAanwezig

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV