Mombasa

Zonuren9h9h9h8h7h7h7h8h8h9h9h8h
Zeewatertemp (℃)28°27°29°29°28°27°25°25°26°26°27°28°
Dagen regen3151014101089987

Reviews over Mombasa

Mooie stad om vanuit hier op safari te gaan

Wendy
    24-10-2018

Vanuit hier meerdere excursies gedaan . Tip: boek bij een lokale gids (scheelt er veel geld) Wij zijn in Nederland in contact gekomen met gids. Hij heeft al voor meerdere nederlanders safaris geboekt. Fijn mail contact en vooraf een prijs besproken. Wij zijn 3 dagen naar Masai mara geweest met een vliegtuigje en hebben geslapen in een glamping tent (een geweldige belevenis) Ook zijn we 3 dagen met de auto naar Tsavo west geweest , daar oa geslapen in sarova saltlick lodge (prachtige ervaring) Ook hebben we met hem een schooltje bezocht . Betrouwbare vriendelijke gids! Aanrader!

Gereisd Met partner in september 2016

Mooi aanrader!

martine
    2-2-2016

Mooie safari trips gedaan ,mooie lodges en echt de moeite voor dit te doen ,veel dieren gezien ,de mensen zijn er ook vriendelijk ,op het strand lopen beachboy's Patrick is er eentje van heeft ons heel wat laten zien van de buurt ,de manager van het hotel heeft me super geholpen als mijn man moest opgenomen worden in het ziekenhuis deze heeft dus geregeld dat ik elke moment van de dag naar het ziekenhuis gebracht werd ,super personeel !!!

Gereisd Met partner in november 2015

Leuke maar vieze stad

Jans
    16-5-2015

Heerlijke mensen die erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Als blanke willen ze je graag iets verkopen. Verder is er aan het opruimen van hun eigen afval nog wel wat te doen. een hevige ongeorganiseerde bende!!!

Gereisd Met oudere kinderen in april 2015

Fijne plek om te verblijven!

Dave1969
    13-11-2014

Ik ben nu al enige keren in Mombasa geweest en heb me daar nog nooit onveilig gevoeld. Ja mensen vragen of je wat wil kopen, maar ze zijn niet opdringerig. Ik verbleef zelf tussen de locals in Bamburri aan de noordkant van Mombasa. Eten is op zich prima te doen. Roberto's in Nyali en Bamburi Beach zijn aanraders voor de liefhebbers van italiaans eten. Mensen die niks gewend zijn zullen moeten wennen aan Mombasa, maar in ieder 3e wereld land zien de steden er zo uit. Her en der afvalhopen en mensen die langs de straat slapen, omdat ze nou eenmaal niks hebben. Toch zijn de meeste mensen vriendelijk en beleefd. Zodra je de stad uit gaat naar het zuiden, noorden of westen zul je prachtige natuur tegenkomen. Ook een aanrader is het om de nachttrein te nemen van Mombasa naar Nairobi of v.v. Voor een safari of andere dingen moet je natuurlijk niet in je hotel zijn of bij de touroperator. Net als in ieder land is dit via locals veel beter en leuker vaak. Ik blijf zeggen Mombasa is prachtig.

Gereisd Met partner in juni 2012

Fantastisch voor een safari

Christine
    15-8-2014

4 dagen safari gedaan in Salt Lick, Tsavoo en Amboseli. Wij hebben dit vanuit Nederland bij een lokaal iemand geboekt. Hij was echt geweldig en heeft onze safari nog mooier gemaakt dan het al was. Wij raden hem iedereen aan: Mark . Hij is veel goedkoper dan de reisorganisaties maar wel veel beter.

Gereisd Met partner in Mon Aug 04 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Mombasa scoort een 4,7 uit 10, op basis van 164 reviews