Hotel Tropical Village

• Kinderopvang

51 reviews over Hotel Tropical Village

• 9Stefan28-09-2014

Heerlijke huwelijksreis gehad.

Eerste vakantie met mijn kersvers vrouwtje. Was helemaal wat we verwachte, knap hotel, lekker afwisselend eten, supervriendelijk personeel, mooie stranden,.... Na een lange reis van Brussel naar Frankfurt en dan naar Mombasa nog een ritje van 2,5u van de luchthaven naar het hotel aangekomen in een oase van rust. Is een 4* hotel dat zijn sterren zeker niet gekregen heeft. Vriendelijk ontvangt, zeer ruime propere kamers. allemaal in Afrikaanse stijl. Eten was heel lekker en steeds veel keuze, vlees, vis, pasta, vegetarisch, voor ieder wat wils met supervriendelijke bediening. Het animatie team was ook zeer plezant en zeker niet opdringerig en in het hotel was een acrobatenshow, die echt wel de moeite is.

En de Beachboys, die zijn er aanwezig op het publiekstrand, maar zijn beleefd en lieten je met rust als je dat vroeg. maar waren zeer nuttig bij onze wandeling over het rif, als gids en navigator.

Wij gaan zeker nog eens terug.

Gereisd met partner in september 2014

• 8Danny23-10-2013

ontspannende plek met oase-gevoel

We verbleven reeds voor de tweede keer in dit hotel. De kamer was basic maar diende alleen maar voor te slapen en te douchen. Vriendelijke service , goed afwisselend eten en een heerlijke omgeving doen ons besluiten om zeker terug te keren in de toekomst. De animatie is niet te opdringerig en de strandboys zijn aanwezig maar handelbaar. We hadden meer last van de luidruchtige Italiaanse hotelgenoten. Als je een strandvakantie wilt in <kenia dan is dit hotel zeker een aanrader. Minpunt is de lange ( 2,5 uur ) verplaatsing van de luchthaven in Mombasa naar Malindi. Maar POLé, POLé , geniet ervan .

Gereisd met partner in september 2013

• 5Anita ten Cate17-09-2013

Tegenvaller

Wij zijn hier terecht gekomen omdat het hotel waar wij eerst naar toe gingen dicht was.. Als je in 2 weken tijd Italiaans wil leren dan moet je hier naar toe gaan. Zelfs de animatie was in het Italiaans, leuk voor degene die dat niet waren! Het resort is mooi en goed opgezet en de kamers zijn oké..Het eten was teleurstellend, 3x per dag pasta met inktvis en de rest waar je uit kon kiezen was ook niet veel. Ontbijt was geen ontbijt te noemen, zo weinig was er. het personeel was wel erg vriendelijk en behulpzaam.. Al om al vind ik het geen 4 sterren waard..

Gereisd met partner in september 2013

• 9davtam25-07-2013

onvergetelijke vakantie!

Het hotel is zeker de moeite waard om te bezoeken. Vanuit Malindi zelf mooie uitstappen gemaakt (safari's, boottocht,...) deze zijn beter te boeken bij Hassan van het strand dan bij een touroperator, hij biedt een betere prijs en kwaliteit! Het eten in het hotel was top en dit zeker voor een all in. De kamers net en ruim. Het enige minpunt is de lange transfer vanuit de luchthaven +/- 2.5h.

Gereisd met partner in juli 2013

• 9crommelinck giovanni06-10-2012

niet te vergeten

De reis naar Kenia was super een mooie tijd gehad met ons tweejes,een zeer goed hotel. Het personeel is zeer vriendelijk en zeer behulpzaam, het animatieteamis echt tof onze kinderen zouden dit leuk vinden.

Gereisd met partner in september 2012

• 8Alain Van den Broeck08-08-2012

Mooi hotel en leuke safaris

Hotel is aan het strand gelegen, zeer goede service, vriendelijk personeel, verzorgde kamers die perfect worden onderhouden. Ontbijt, lunch en diner zijn onder buffetvorm. Een zeer uitgebreide keuze aan gerechten. Beachboys zijn nogal 'vastberaden'! Wij hebben 2 safaris geboekt bij Hassan (heeft eigen site en is terug te vinden op het strand). Eén naar Masaï Mara en een tweede naar Tsavo East. Een échte aanrader, perfecte organisatie, mooi tentencamp (Fig Tree) en Lodge (Voi) en tegen een goede prijs. Waar voor Uw geld. Hassan is eerlijk en te vertrouwen! Een toffe kerel die begaan is met z'n kliënten!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 2eddy.torfs07-08-2012

Kenia heeft dit jaar echt last van de recessie

Prachtig hotel mooie ligging; kamers prima in orde, ook de badkamer. Een echte teleurstelling was het restaurant. Ontbijt; niet echt de naam waardig, confituur, aardappelpuree, vettige bacon, soms geen brood, kortom, keuze onbestaande. Lunch én diner, stipt 13.00h en 20.00h vallen de italianen aan, en plunderen warme én koude gerechten, twintig minuten later heb je enkel nog restjes; er wordt helemaal niets aangevuld, echt nog nooit meegemaakt. Bediening: wil je s'morgens koffie; dan mag je gerust een half uurtje duimen draaien. Drank bij lunch en diner; een kwartier is zo voorbij.

Tropical Village heeft goede recenties gehad, maar dit jaar laat bediening en kwaliteit echt te wensen over.

Gereisd met partner in juli 2012

• 9Windels Rik03-04-2012

Zeer mooie herinneringen

Voor 2e maal naar Tropical geweest na eerst een fantastische safari gedaan te hebben. We hebben Amboseli, Lake Nakuru en 2 dagen Masai Mara bezocht. Echt geweldig. Alles perfect georganiseerd. Tijdens ons 9- daags verblijf in Tropical hebben we echt genoten van het lekker eten, nog veel beter dan verleden jaar, en het zeer vriendelijk personeel. Het domein is zeer goed onderhouden en netjes. De kamers zijn goed maar ook niets meer (wij hadden een wel zeer kleine douchecel). Het weer was zeer goed, doch in de namiddag tamelijk veel wind van overzee). Dit hotel is wel specifiek op Italianen gericht en kan soms wel een beetje rumoerig zijn (Italianen zijn echt wel kletsmadammen en houden geen rekening met rustiger verlofgangers). Al bij al een zeer geslaagde vakantie dank zij Tropical. Liri

Gereisd met partner in maart 2012

• 8Ad Peters28-03-2012

Even reizen, maar geweldig

Ca 2 uur met busje vanaf lhvn (goed te doen). Aankomst in de nacht netjes opgevangen. Personeel op alle fronten uiterst vriendelijk. 2e taal Kenia = Engels. Vaste tafel in restaurant voor gehele verblijf, waardoor geïnteresseerde"controle" blijft als je niet komt. Wifi gratis binnen 10 m receptie. Bankzaken eenvoudig bij aanwezig bankloket.Inderdaad veel Italianen; geen overlast geen constante "pronto" of ander lawaai. Entertainment wel iets téveel IT gericht, maar ach ze deden hun best. Leuke show van acrobaten en Masaai door externen. Verblijf zeer schoon, wat gedateerd, maar goed onderhouden. Van andere gasten die in Noord Mombassa zaten gehoord dat door de veerboot die reis ook 2 uur duurde hoewel afstand veel korter is.

Gereisd met partner in februari 2012

• 0kurt_meynen12-01-2012

geweldig

Wij verbleven gedurende 1 week in dit hotel (begin januari 2012). De kamers waren heel mooi, heel netjes. De mensen zijn allemaal super vriendelijk. Het eten was anders dan we gewend zijn maar je bent dan ook in Afrika en niet in Europa. Bij het ontbijt was er keuze in overvloed (eieren, spek, croissants, donuts koekjes,...) Ook bij het middag en avondeten was er keuze genoeg en was er altijd wel iets wat we lustten. Het fruit was er erg lekker. Wij zijn 2 dagen op safari geweest naar Tsavo east en salt slik en hebben zowat alle dieren gezien dei we wilden zien (behalve neushoorn). Ook hebben wij 1 dag een bush tour gedaan (met gids Kanja), dit is ook echt een aanrader. Kortom niks dan lof, het leek wel een paradijs. Enig maar dan echt enig minpunt is de afstand van de luchthaven in Mombasa naar het hotel (2u rijden) maar wij vonden het de moeite waard. Vorig jaar waren wij in Egypte en de mensen daar waren echt opdringerig, vervelend. Dit heb je in Kenia niet

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

6 tips over Hotel Tropical Village

• Windels Rik, 03-04-2012

Wij hebben nu voor de 2e maal een safari gedaan met Magical Adventures Tours and travels en we kunnen niet anders dan Magical en dan zeker Lucy en onze gids en driver Nelson van harte bedanken voor de perfecte organisatie en de 100% betrouwbaarheid. Dank u beste mensen, we hebben er maximaal van genoten. Liri

• Danny, 23-10-2013

We boekten onze excursies bij Hassan op het strand. Safari, Hell's Kitchen en Gedi zijn zeker het boeken waard Betrouwbaar en zeker goedkoper dan wat de reisbureaus aanbieden. Neem een Tuk-tuk naar het toeristencentrum ( Souvenier-shops ) .

• Alain Van den Broeck, 08-08-2012

Boek een safari met Hassan, je zal er geen spijt van krijgen!!

1 vraag over Hotel Tropical Village

• jet, 28-08-2010

Slangen!!!!!

Wij willen in februari 2011 richting KENIA HOTEL Tropical Village. Voor wie er geweest is!

Ik heb een panische angst voor slagen en dikke spinnen. Vind je die op dit resort. Ik weet, een aansteller maar toch graag een antwoord voor wie er geweest is.

Bedankt.

rien, 05-12-2010

Je hoeft niet bang te zijn voor die dingen die je hoort ik kom er 4 maal per jaar en al een aantal jaren in Malindi nog niets engs gezien waarvoor je bang moet zijn om daar heen te gaan. Malindi is een mooi stadje niet te druk en volop restaurants van top kwaliteit je kunt wel zeggen de best place to be in Kenia. over straat heen lopen is daar veilig. Als je naar Kenia gaat beveel ik Malindi aan

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis handdoeken, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad

• Gratis wifiGehele hotel
  • Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Ventilator
  • Huishoudelijke apparatuurGratis minibar, Kluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Surfen, Vissen, Zeilen