Hotel Casa das Ilhas

Laatste review

Geweldig

Familie Fleur,
23-10-2016

Wij waren hier id zomer van 2014. Wat een prachtige plek. Nadat je een flinke klim moet maken om bij het pension te komen heb je een adembenemend uitzicht over het dal. Gelukkig hebben ze dragers voor de koffers. Wij zijn hier een week geweest en helaas de eerste dagen deelden we de badkamer. Wij wisten dit niet dus geef het tevoren aan als je het niet wil. Dit is het enige minpunt. Heel veel pluspunten: Super gastvrouw, geeft tips over de omgeving, weet hier enorm veel over te vertellen en kan super lekker koken. Zij kan heel goed de beroemde 'Cachupa' lekker klaarmaken. Leuke sfeer, het gezamenlijke avond-eten, andere mensen te ontmoeten en hun ervaringen te horen en tips te krijgen. Hebben met andere gasten excursie naar de krater gemaakt en nog lokale stokerij en proeverij bezocht. Excursie vanuit pension, busjes ed wordt geregeld. Super ontbijt met papaya, bananen, home made marmelades, kaas, joghurt, broodjes en crackers. Wat een prachtige wandelingen hebben we in de omgeving gemaakt en alles met de aluguer ( kleine busjes) die af en aan rijden en super goedkoop zijn, je kan ook een aluguer tevoren bellen, ook niet duur, die brengt je dan als een soort van taxi ergens naar toe. Cabo Verde mensen zijn hele vriendelijke, lieve mesen, wij komen hier zeker terug.

6 reviews over Hotel Casa das Ilhas in het Nederlands

Geweldig

Familie Fleur
23-10-2016

tamelijk afgelegen

dieneke oranje
11-1-2012

door de ligging ben je wel afhankelijk van de diensten die de gastvrouw geeft en die worden allemaal afgerekend, dus kom je toch wel wat duur uit! De inclusief prijs is dan erg relatief.

Suggesties voor uitstapjes worden op dusdanige manier aanbevolen, dat je zelf weinig initiatieven laten en de dure taxi's moeten dan ook betaald worden.

De kamertjes waren erg sober en qua voorzieningen onder de maat. Erg gehorig en veel muggen.

De ligging is echt uniek, dat maakt veel goed.

Midden in het paradijs

Jeroen
23-1-2011

Casa das Ilhas ligt midden in een onwaarschijnlijk mooi dal, een uitstekende uitvalsbasis om wandelingen door de omgeving te maken. Eenvoudige kamer met eigen badkamer. De kamer is wel wat klam, maar dat kan bijna niet anders op zo'n plek. Vanwege de afgelegen ligging is het avondeten inbegrepen, gezellig samen met de andere gasten aan een grote tafel. Lekkere lokale gerechten.

We hebben een aantal aanbieders voor Casa das Ilhas voor je op een rij gezet:

Ideaal voor stappers en hikers

Fietsvriend
9-1-2011

Deze b&b ligt uitermate ideaal voor enkele dagwandelingen op Santo Antão (Cabo Verde). De gastvrouwen (uit Vlaanderen en Frankrijk) zorgen graag voor ontbijt, een middagpicknick en het avondmaal. En ze helpen je ook met de verplaatsing vanaf de haven tot bij hun stekje, hoog in de bergen. Dit door het sturen van een chauffeur en/of dragers voor de stevige klim naar het gastenverblijf. Het uitzicht is prachtig en groen en er zijn geen storende gebouwen in de buurt. De weelderige plantengroei met suikerriet en bananenbomen is schitterend. Hun gastvriendelijkheid en het prijsniveau passen eigenlijk helemaal binnen het concept van 'Vrienden op de Fiets'.

Hele mooie plek tegen een berg aan

René Hilhorst
20-1-2010

Je moet een minuut of 20 naar boven klimmen, de bagage wordt door jongemannen naar boven gedragen en je wordt erg hartelijk verwelkomd. Prachtig gelegen, schoon en rustig.

Prachtige afgelegen plek

Marc van Lanen
6-1-2009

Een geweldig pensionnetje in de ribeira do paul, ongeveer 20 minuutjes rijden vanaf Ribeira Grande. De bereikbaarheid is niet heel makkelijk: vanaf de doorgaande weg moet je 15 minuten steil omhoog klauteren om er te komen (je koffers worden naar boven gedragen). De beloning is vervolgens geweldig: een adembenemend uitzicht over het dal, zo vanuit je kamer!

De kamers zijn simpel maar hebben warm water (als enige in het dal!) en erg goede bedden.

De maaltijden worden door de vlaamse gastvrouw Kathleen bereidt en zijn heerlijk. Om 6.00 ontbijt? Geen probleem hier!

Ook zijn er goede tips over wandelingen in de omgeving en is er makkelijk een aluguer te regelen uit het hotel.

Echt een aanrader wanneer je van wandelen houdt in 1 van de mooiste ribeira's van het eiland!

We hebben een aantal aanbieders voor Casa das Ilhas voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Casa das Ilhas in Paúl, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Casa das Ilhas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.