We hebben een aantal aanbieders voor Tarrafal voor je op een rij gezet:

Reviews over Tarrafal

Sfeervolle Afrikaanse badplaats

Jacqueline
    26-12-2013

Tijdens onze rondreis over de Kaapverdische eilanden hebben wij ongeveer een halve dag in Tarrafal doorgebracht.

Tarrafal is een typisch Afrikaanse badplaats die nog niet volledig ontwikkeld is, wat zich uit in half afgebouwde huizen en verlaten stranden met weinig faciliteiten. Toch is het heerlijk uitwaaien op een gedeeltelijk verlaten strand en gezellig eten in een van de restaurantjes, soms met uitzicht op zee. Ondertussen zie je vissersboten aankomen die ter plekke verse vis verkopen aan de Kaapverdische bevolking.

De omgeving van Tarrafal is interessant en gevarieerd; je vindt er droge vlaktes, bergen, nog meer stranden en zelfs ruïnes.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 1998

Taraffal

Maarten
    21-1-2012

Tarrafal is een rustige plek, geen uitgaansgelegenheden. Het dorp heeft veel goede restaurants, maar je kunt ook aanschuiven bij "thuisrestaurant", mensen koken wat om er iets bij te verdienen. Tarrafal is een vissersdorp, daarom kom je veel vis tegen op het menu. De wegen zijn zeer rustig, nagenoeg geen verkeer. De kwaliteit van de wegen is minder goed, voor mensen die wat minder goed ter been zijn is wandelen nagenoeg geen optie. Verder is nagenoeg alles verkrijgbaar in de diverse winkeltjes. Internet is nog in het beginstadium, er zijn internetcafés, maar het gaat allemaal erg langzaam. In het centrum kun je met een laptop gratis het internet op, maar het kost tijd. Smartphones met WiFi hoef je niet mee te nemen, werkt niet. Echt een plek om tot rust te komen, de inwoners zijn heel correct, groeten je en met handen en voeten (als je geen Portugees spreekt) kom je ver. Mooi dorp, oase van rust

Gereisd Met oudere kinderen in december 2011

Taraffal, prima voor een paar dagen

Desiree
    20-2-2011

Taraffal is zeker geen echt badplaatsje, maar je kunt er prima een paar dagen doorbrengen. Het plaatsje op zich is een echt Afrikaans derde wereld plaatsje. Kaapverdie mag dan niet meer bij de armste landen horen, maar Taraffal heeft zeker nog niet de uitstraling van een badplaats. Straten zijn slecht of helemaal niet verhard, veel huizen die niet af zijn, hetgeen ook het gevolg is van het feit dat veel Kaapverdiaanse expats hier een huis laten bouwen maar dit niet in 1 keer kunnen afmaken. Er zijn enkele restaurantjes, m.n. van buitenlanders die hier een klein bedrijfje zijn begonnen. Het strand is wel mooi en vrijwel leeg. Het is leuk om te zien hoe de bevolking op de net aangekomen vissersboten afkomt en vis koopt.

Het op 1,5 km buiten de plaats gelegen concentratiekamp uit de tijd van de Portugezen is interessant, evenals een wandeling in de omgeving langs suikerriet plantages en grogue stokerijen.

Verwacht er niet te veel van en je hebt een prima en interessant verblijf.

Gereisd Met partner in januari 2011

Fijne Afrikaanse vakantiebestemming

Maarten, Marleen en Lotte
    2-2-2009

Tarrafal is een mooie vakantiebestemming met prachtige zandstranden (wit zand in het dorp, 20 minuten rijden een zwart zandstrand). Wij zaten in King Fisher, een prachtig resort op de kliffen gebouwd. Let op: ga hier niet heen als je houdt van luxe, mooi afgewerkte huizen en volop beschikbaarheid van restaurants en eten in de winkels. Dit is Afrika en dus arm, bovendien een eiland waar bijna alles geimporteerd moet worden.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2009

Fijne vakantiebestemming

Maarten, Marleen en Lotte
    2-2-2009

Wij hebben met een dochter van 3,5 jaar een week in Tarrafal doorgebracht. Santiago is een prachtig eiland. Heel afwisselend met mooie bergen, groene oases in het dal en leuke Afrikaanse dorpjes. Verwacht hier geen luxe resorts, wees voorbereid op slechte wegen en beperkt assortiment aan etenswaren in de winkels. De mensen zijn erg vriendelijk en weinig bekend met toeristen (en blonde meisjes van 3). Ze willen graag met je communiceren en met kinderen spelen. Ze spreken geen Engels, maar met een beetje Frans kom je een heel eind. De restaurants en hotels worden meestal door Europeanen (Fransen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen) geleid. Restaurant Alto Mira is een aanrader: lekkere verse vis en verse pizza. De stranden zijn prachtig en doordeweeks heerlijk rustig. We waren er in januari en er waren in Tarrafal amper toeristen. Neem een zaklamp mee! De stroom valt vaak uit op Santiago. Huur ook een auto voor de hele week, zeker als je met kinderen bent. Er zijn ook veel taxi's en busjes.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2009
Tarrafal scoort een 7,8 uit 10, op basis van 12 reviews