Hotel Sol Dunas

Wellness hotel, Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag25°20°
Hotel Sol Dunas
7,8

Omschrijving
Hotel Sol Dunas is gelegen in het mooie Kaapverdië. Met de Yhi Spa, fitnessruimte, shows in het amfitheater en de zwembaden is er genoeg te doen. Vanaf het hotel rijdt er een gratis shuttlebusje zodat je snel in Santa Maria bent. Een bijzondere excursie en aanrader is het kijken naar de zeeschildpadden die op het strand hun eieren leggen.

Laatste review

Geweldig resort!!

Sanne,
14-12-2018

Wij hebben een geweldige vakantie gehad op dit resort! We hadden een familiekamer met 2 aparte slaapkamers, woonkamer en 2 badkamers, heel ruim en netjes. Het resort is groot, maar door de indeling met de diverse zwembaden vonden wij het niet te groot. Het strand is misschien een stukje lopen, wat wij wel lekker vonden maar je kunt ook met een busje mee wat telkens rond rijdt. Voor de kinderen is het een walhalla, genoeg te doen. Eten is echt prima, met name de a la carte restaurants. Wi-Fi was zowel op onze kamer als op het resort echt perfect, de mensen zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam, kortom, wij hebben genoten en zouden dit resort zeker aanraden!

Kenmerken

14-12-2018

Prima

Brand,
8-12-2018

Fijne vakantie gehad. Groot resort maar dat vonden wij geen probleem. Wel een nadeel dat de douche na 5min koud was, we hebben dit aangegeven maar hier konden ze niets aan doen, erg jammer en 5min is ontzettend kort. Ook een nadeel vonden wij dat er ‘s avonds weinig ruimte was om een drankje te doen, alle tafeltjes bij de barren waren elke avond allemaal bezet. Ondanks dit, hele fijne vakantie gehad. Prima kamer, goede service, elke dag nieuwe handdoeken en lakens, schoon resort en het eten is oké. Vooral de a la carte restaurants vonden wij erg leuk waar je kan ontbijten, lunchen en avondeten. Houd er wel rekening mee dat daar de service niet optimaal is, wij hadden bijna elke keer een verkeerde bestelling gekregen. Een verkeerde maaltijd werd geserveerd dan die we besteld hadden. Het buffet biedt weinig variatie maar de kwaliteit vonden wij oké. Waar wij wel echt op mis pakte was het feit dat er tussendoor geen snacks te krijgen zijn.

Meest klant-on-vriendelijke hotel ooit!

Christine,
25-11-2018

Aangepaste familiesuite aangevraagd wegens mobiliteitsproblemen. Onze kamer (familiesuite met aparte slaapkamer, apart zitgedeelte en 2 tv's) lag helemaal achteraan het hotel, dwz 15 min op krukken tot aan het hoofdrestaurant, nogmaals 15 min naar het strand.

Na lang aandringen een gewone centraal gelegen kamer gekregen. De enige kamer die in aanmerking kwam voor mijn mobiliteitsproblemen. Wel eerst een verklaring moeten tekenen dat we akkoord gaan met de downgrade en geen aanspraak kunnen maken op enige compensatie. Akkoord gegaan omdat we geen andere keuze hadden.

Blijkt achteraf dat alle andere mensen die een kamer hadden die niet voldeed aan wat geboekt was ter compensatie in alle bars en restaurants van het Melia Dunas mogen eten en drinken, terwijl ik op krukken steeds 15 min mag stappen vanaf het strand voor eten of drinken. Na 3x onze situatie te hebben besproken met de verantwoordelijke zijn ze bereid ons toegang te verlenen aan een extra € 20 pp/pd, ronduit schandalig!

D-reizen

Erg genoten, maar er zijn betere resorts.

T. vd S,
22-10-2018

Voor de 2x dit jaar op het eiland Sal, in maart met tweeën (in ander resort) en nu met het hele gezin. De kamers zijn zeer schoon en worden perfect bijgehouden. Het complete resort is erg netjes. Wat ik minder vind is wijn drinken uit een frisdrank glas, het reserveren voor a la card restaurant kan maar tussen een vaste tijd, je moet daar dus rekening mee houden. Ga je naar het strand dan moet je terug komen om te reserveren. Hetzelfde geld voor handdoeken service, je kunt je handdoeken niet omwisselen. 's Avonds breng je handdoeken terug en krijg je pasje (moet voor 17.30u) en 's morgen vanaf 9.00u weer nieuwe halen. Het staat me niet aan om tijdens de vakantie naar de tijd te kijken. De mensen zijn wel allemaal aardig. Wij komen zeker nog voor een 3e keer terug op het eiland Sal, het klimaat, stranden en vriendelijkheid van de mensen is erg fijn.

Fantastiesch

Eric,
7-9-2018

Accommodatie was goed! Eten ook

Hebben lekker relaxed

Koos,
5-8-2018

Groot complex, maar netjes onderhouden met super zwembaden en stukje wandelen naar de zee.

Voor het eten verschillende mogelijkheden, een buffet restaurant met voldoende keus, maar zou aanbevelen om bij de 2 andere alla cart restaurants te reserveren.

Zwembaden veel keuze niet te druk, met voldoende ligbedden.

Kamers worden iedere dag goed schoongemaakt.

Personeel is super vriendelijk.

Santa Maria is het bezoeken waard, maar je bent er geen hele dag bezig, rijdt een gratis shuttle vanaf het hotel, maar een taxi is ook maar €3,-

Een aanrader is om in de avond de excursie te boeken waarbij je de carat carat schildpadden gaat bekijken die op het strand hun eieren leggen.

Heerlijke vakantie

Manon,
20-6-2018

Groots maar fijn complex. Zwembaden erg fris maar alles schoon. Handoeken wissel is geen probleem. Eten voor ieder wat wils. Lunch bij restaurant the grill is een aanrader. Avondeten stelt weinig voor. Buffet in het hoofd restaurant is heel uitgebreid. Aangezien het park echt groot is is het strand toch gauw 20 min lopen. Als je geluk hebt is er een golf karretje beschikbaar, maar deze zijn voornamelijk voor het vervoer van je koffer. Wel hangt er een putlucht door het hele park. De show in de avond is leuk vermaak. Personeel is vriendelijk en de kamer schoon. Santa Maria vonden wij weinig aan. De avonden konden fris zijn. Wij gaan zeker nog een keer terug.

Een geweldige vakantie!! Echt een aanrader!!

Roeland Prak,
31-5-2018

Wij waren 2 weken met onze kinderen (2 en 3 jr) bij Sol Dunas en hebben een fantastische tijd gehad!

Het complex is erg schoon, het personeel erg vriendelijk en we waren erg blij met ons 3 kamer appartement op de begane grond waardoor we, als de kinderen 's middags lagen te slapen, konden zwemmen omdat onze achtertuin aan het zwembad grenste.

Het ontbijt was erg goed en uitgebreid, de lunch ook prima maar voor diner (wij houden wat minder van buffet restaurants omdat je dan niet samen eet en het eten soms al een tijd ligt te pruttelen. Na 4 keer bij Terrazzo en 3 keer bij de Grill te hebben gegeten ken je dat ook wel) waren we na een week wel uitgekeken. Maar bij Santa Maria zijn veel restaurants met lekkere verse vis (soul kitchen is echt een aanrader!) We miste wel de mogelijkheid op een middag snack bij het zwembad rond borreltijd.

We hebben bij één van de locals op het strand een eiland tour geboekt (discovery tour) wat erg goed was

Fijn maar gaan niet meer terug

Hans,
10-5-2018

Eten was zeer rijkelijk, ook voor de kinderen, vele restaurants, alleen afstand om te lopen was zeer groot, hotel strand veel te ver voor als strand hotel te omschrijven

De waterglijbanen zijn zeer weinig open P, tot grote teleurstelling van de zoon, ouders mogen niet mee erop wat ook niet fijn is voor de kinderen

Heerlijke vakantie!

RvdH,
1-5-2018

Super groot, in alle gemakken voorzien resort. Voldoende sportmogelijkheden, buffet restaurant zeer uitgebreid. A la carte restaurant is de moeite niet waard. Het waait ontzettend hard de hele dag! Verder mooi weer gehad, maar door de wind kan het guur aanvoelen. Neem voldoende Euro's mee!

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sol Dunas in Santa Maria, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sol Dunas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.