Géén boekingskosten

• Kinderopvang
  • Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten

Liefhebbers van luxe opgelet! RIU Funana is een echt begrip op het Kaapverdische eiland Sal. Het vijfsterrenhotel biedt alle ingrediënten om van jouw tropische vakantie één groot succes te maken. De meerdere zwembaden, uitgebreide all inclusive formule en perfecte ligging aan zee maken RIU Funana tot een populaire keuze. En de kinderen? Die vermaken zich urenlang in RIUland!

Het hotel en faciliteiten

Dankzij de twee buitenzwembaden vind je bij RIU Funana voldoende verkoeling op de hete zomerdagen. Er zijn ook twee kinderzwembaden. Rondom de zwembaden vind je een zonneterras met ligbedden en parasols. Dit is de ideale plek om van de tropische temperaturen te genieten! Voor de afwisseling ga je naar het strand. Door de gunstige ligging direct aan het strand geniet je binnen een mum van tijd van het helderblauwe water, wuivende palmbomen en tropische cocktails. Toe aan ontspanning? Ga dan naar het wellnesscentrum van RIU Funana! Hier maak je gratis gebruik van de jacuzzi en het stoombad. Tegen betaling boek je een welverdiende massage of schoonheidsbehandeling. Voor de sportieve afwisseling bezoek je de fitnessruimte. Ook worden er regelmatig sportieve activiteiten en groepslessen georganiseerd, zoals aquarobics. Via het hotel kun je een duik- of windsurf excursie boeken, maar dit is tegen betaling. Tot slot is in het hele hotel gratis WiFi aanwezig. Ook de kleine vakantiegangers worden niet vergeten bij RIU Funana. Naast de kinderzwembaden is er een speeltuin en een speelruimte met toezicht. Het animatieteam zorgt daarnaast voor leuke activiteiten in de vorm van sport en spel. Zo is er regelmatig een kinderdisco. Daarnaast vermaken de kinderen zich volop bij RIUland. Het hotel heeft ook babybedjes op aanvraag.

De kamers

Je kunt uit verschillende kamers kiezen voor je vakantie bij RIU Funana. Alle kamers beschikken over airconditioning, gratis WiFi, telefoon, kluisje en televisie. Ook zijn de kamers voorzien van een kleine koelkast en koffie- en theefaciliteiten. In de badkamers vind je een toilet, bad of douche en haardroger. Alle kamers beschikken over een balkon of terras met zitje. De standaard tweepersoonskamers van RIU Funana zijn voorzien van een tweepersoonsbed of twee eenpersoonsbedden. Ze kunnen voor maximaal drie gasten geboekt worden. De derde slaapplaats is op een bijgeplaatst bed of slaapbank. Er zijn ook superior tweepersoonskamers, deze hebben een modernere inrichting en een bezetting van maximaal twee personen. Verder zijn er twee typen familiekamers: één voor maximaal vier gasten en één voor maximaal zes gasten. De suites van RIU Funana zijn ruimer dan de standaard kamers en beschikken over een aparte slaapkamer.

Eten en drinken

Tijdens je vakantie bij RIU Funana verblijf je op basis van all inclusive verzorging. Dit betekent dat je ontbijt, lunch en diner in buffetvorm bij de verzorging zijn inbegrepen. Deze maaltijden worden geserveerd in één van de drie buffetrestaurants. Er is ook een à la carte restaurant, waar je op basis van reservering kunt dineren. Dit is mogelijk tegen betaling, informeer bij de receptie naar de voorwaarden. Bij de all inclusive is ook een selectie aan hapjes en drankjes gedurende de dag bij de reissom inbegrepen.

419 Reviews over RIU Funana

• 4Barry28-09-2022

Niet Riu waardig

Om te beginnen is er niks af te doen aan het personeel, erg vriendelijk en willen het je echt naar de zin maken. Echter blijft het daar ook wel bij. Wij vinden het echt heel bijzonder dat mensen dit een fijn hotel vinden, dan ben je niet weinig gewent, maar niet gewent. De kamers zijn gedateerd en vallen half uit elkaar. Alles is oud. Het schijnt 17 jaar oud te zijn, maar het lijkt wel jaren ‘80. Het zwembad is ronduit smerig. Het is niet gezellig. Het eten is matig, het drinken is slecht. M’n vriendin zat de eerste dag al te huilen in het zwembad, omdat het zo verschrikkelijk tegen viel. Wij hebben direct de tui reisleider gevraagd om ons over te laten boeken naar RIU palace Santa Maria, wereld van verschil. Met een bandje van Funana wordt je overal geweerd. Andersom niet. Toen we na de overboeking naar palace gingen kwamen we bijna niet binnen omdat we een Funana bandje om hadden. Top vakantie in palace. Tip:trek je knip voor palace

• 5Wim02-06-2022

Verschrikkelijk

Kamers zijn toe aan een update, restaurants zijn vreetschuren geworden, waar het aan alles ontbreekt. Geen glazen , borden , koffie enz. Te massaal, erg jammer.

• 8Jong stel16-05-2022

Tot rust gekomen

het was een top resort. Het enthousiasme van de animatie was super en geweldig om naar te kijken. Er was veel plek bij het zwembad. Zwembad was echter koud en in de december maanden was het ook op het eiland koud. Eten was prima vooral het gourmet a la carte restaurant! Enige wat miste was dat na het avond eten, geen eten meer beschikbaar was tot het ontbijt. Kamers waren voor een 5 sterren hotel onder de maat. Harde bedden, zeer gehorig (kan de buurman horen snurken) en er is geen scheiding tussen slaapkamer/ badkamer. 's nachts het licht aan op de badkamer betekent dat de hele kamer wakker is. Op het eiland zelf is niks te beleven, dus tip: neem veel spelletjes en eigen vermaak mee. Al met al fijne vakantie gehad op een groot, schoon en fijn resort.

• 4Ans Brokke02-01-2022

Prima hotel alleen niet voor quarantaine geschikt

Het is een schitterend hotel tot je vanwege positief in quarantaine moet dan is het opeens niet meer menselijk. Of het eten is koud of zouteloze ei, geen boter, geen koffie, geen kaas. Ik eet hoofdzakelijk alleen fruit De bedden zijn ook opeens niet meer lux. Ijzeren veren matras

• 9Annemieke06-03-2020

Super mooi hotel, heel vriendelijk personeel en een super groot assortiment qua eten. Het animatieteam is geweldig; van ‘s ochtends tot s’ avonds proberen ze er voor jong en oud wat leuks van te maken (spellen op het strand, bingo/darten bij het zwembad en oneindig veel danslessen). Daarnaast ook nog elke avond een geweldige show wat zeer professioneel is uitgevoerd. Kortom; geweldige bestemming voor jong- en oud!

• 9de Boer21-01-2020

Mooi aangekleed resort met goed eten.

Mooi aangekleed resort met goed eten. Mooi zandstrand op 5 minuten lopen. Geen zooi kopen van de Senegalezen maar van de lokale bevolking. Eilandtour was ook echt de moeite waard.

• 9José15-12-2019

Heerlijke winterzonvakantie!

Heerlijke week gehad in Riu Funana! De kamers zijn ruim en schoon en net gerenoveerd. Wel zijn de kamers erg gehorig, dus neem oordopjes mee! Afhankelijk van het blok hoor je het avondentertainment en we konden zelfs onze buurman horen snurken. Het eten was goed met geruime keuze en het personeel erg vriendelijk. En in het bijzonder onze complimenten voor het entertainmentteam: wat hadden ze plezier in werk, elke dag gaven ze dansshowtjes weg bij het zwembad, organiseerden ze spelletjes en zetten ze ‘s avonds leuke en goede dansshows weg. Je zag echt hoeveel tijd ze erin staken en hoeveel plezier ze in hun werk hadden. Overall is Riu Funana helemaal top! Houd in de winter wel rekening met veel wind en sterke stroming in de zee.

• 9Vandeput12-11-2019

Super

Genoeg kleine munten euro's meenemen, Het verblijf was super, ontbijt zou voor ons beter zijn vanaf 7h. De fitness was ook te laat open moet vroeger. Koffie was niet lekker, verder alles prima verzorgt genoeg van alles niks op aan te merken.

• 7Amanda Kloppenburg25-10-2019

Op handdoekenleggers na prima hotel

Prima hotel, goed eten maar bespottelijk hoeveel handdoekenleggers er zijn. Hele rijen maar geen mensen. Walgelijk.

• 9F. de Groot09-10-2019

Geweldige vakantie en lekker tot rust gekomen.

RUI Fanana is een prachtig hotel en met allemaal prima faciliteiten. De kamers zijn ruim en worden dagelijks prima schoongemaakt. Wij hebben genoten van het eten en er was iedere dag wel iets lekkers bij ontbijt en avondeten. Ook het a la carte restaurant vonden wij prima, alleen wat koud van de airco maar dat mocht de pret niet drukken. Het is een ruim park met een groot zwembad. Wij zijn strandmensen dus hebben dagelijks aan het strand gelegen. Kleine wandeling, maar rustig en mooi zandstrand. De golven kunnen nog weleens ruig zijn, maar dat wordt prima aangegeven. Het eiland is in één dag te bezichtigen, maar boekt dit bij NL sprekende mensen aan het strand. Het scheelde ons € 40,= p/p en wij hadden ook nog een eigen busje tot onze beschikking. Prachtige dag gehad en alles gezien wat wij wilden. Santa Maria leuke plaats in de weekenden en dan vooral 's avonds, gezellige muziek en terassjes. Wij hebben een geweldige vakantie gehad.

Hotel RIU Funana info

• BarsBeschikbaar (1)
  • NachtclubBeschikbaar (1)
  • SpelletjeskamerBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • InternetBeschikbaar

• Thee- en/of koffiezetapparaatBeschikbaar

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • BasketbalBeschikbaar (1)
  • Beach volleybalBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • Aqua-aerobicsBeschikbaar (1)