Hotel Odjo d Agua

Kleine hotelsWeer vandaag31°24°
Hotel Odjo d Agua
8,1

24 reviews over Hotel Odjo d Agua in het Nederlands

Boek zeker zeezicht en probeer een appartement te krijgen aan het zwembad. Dit is echt de moeite meer dan waard ! Er is een blok appartementen die apart staan in de begroeiing en dat was bij ons echt oud. Kapotte keuken, roestige koelkast en een allemaal groezelig. Mini balkon. Naar de receptie gegaan omdat we zeezicht hadden geboekt en vervolgens een geweldig ander appartement gekregen met alle ruimte en brandschoon. Iedere dag schoonmaak. Geen kakkerlak gezien en de douche deed het prima. Restaurantje bij het zwembad is helaas niet geweldig, weinig dingen van de kaart aanwezig. Geen muziek, jammer want het is een prachtlocatie boven zee.Ontbijt was heerlijk. Restaurantjes voldoende in de omgeving. We hebben genoten !

Heerlijk hotel

Tamara
14-8-2016

Twee heerlijke weken gehad. Je kunt er supergoed eten, kamers werden uitstekend goed schoon gemaakt elke dag. Ligging kan niet beter, je loopt regelrecht de winkel straat in. Beveiliging erg vriendelijk. Hotel de charme doet zijn naam eer aan. Zeker een aanrader, wel met zee zicht boeken. Ieder dubbeltje waard, heb er elke dag van genoten!

Fantastisch !

D.
8-3-2016

Wij verbleven 3 weken in Santa Maria in Hotel Odjo ‘d Agua. Prima om te verblijven; met ontbijt. Het hotel heeft 2 prachtige restaurants: 1 boven zee, met een buitenterras, en 1 in/naast zee. Voor beide is het verstandig te reserveren voor het diner, want beide locaties zijn behoorlijk populair. Ook kan je 1x in de week op het strand bbq-en, dan worden er tafels en stoelen in het zand gezet voor een romantisch bbq-diner bij een groot kampvuur. Het eten is uitstekend en de vegetariër kan hier heerlijk groenten, maniok, aardappelen of puree, rijst (samenstelling van bijgerechten) of pasta eten, maar ook elders kan je in Santa Maria goed (vegetarisch) eten. Er zijn ontzettend veel restaurantjes.

Het ontbijt bij Odjo ‘d Agua is super! Je kunt je elke dag te buiten gaan aan een “champagne ontbijt”. Een uitgebreide greep uit het ontbijtbuffet: pannenkoeken, yoghurt en diverse soorten fruit & cornflakes. Roereieren, worstjes, CaboVerde ontbijt, omeletten, diverse soorten stokbrood en broodjes, jam, cakes & koekjes, kaas, worst, tomaat, tonijn, enz.,

Je kunt koffie, thee en fruitsap uit kannen halen en niet te vergeten de Cava of toch gewoon water, maar er staat ook een automaat voor espresso’s, cappuccino’s, latte ’s, sap enz.

Het hotel heeft ook een aardige bibliotheek voor als je e-reader er toevallig mee stopt. De collectie Nederlandse boeken is niet groot, maar je kunt er zeker wat tussen vinden. Bij de bar is een eigen toeristen info loketje.

De kamers in het hotel zijn prima, je hebt altijd warm water (wat je niet kunt drinken!) en de schoonmaak en service zijn heel erg goed in dit hotel. Heel aardig personeel, en het hotel ligt natuurlijk aan een superlocatie.

De bedjes op het strand moet je helaas betalen, maar kosten € 6,00 in plaats van elders overal € 10,00.

Er is een klein zwembad bij het hotel, maar aan het strand zitten is veel fijner.

In de omgeving is genoeg te doen: Duiken, Surfen, Kite surfen, Jetski, Catamaran snorkeltocht, Snorkelen, Flyboard (aan het einde van het strand, € 65,00 per half uur), Paardrijden, Botanische tuin Viveiro bezoeken, Museum bezoeken in Santa Maria, Paintball, Fietsen, Quad tour (zet een bril op en bind een sjaal om, het is Erg Stoffig!), auto huren en zelf op pad gaan, Haaien kijken, Vogels spotten, Stargazing, Hiken, Shoppen, Yogalessen volgen, Lezen, Muziek luisteren, Vissen

Salinas bezoeken: Santa Maria (gratis) & Spa en Pedra de Lume & Spa (€ 5,00 entree), Buracona “oog” bezoeken, Tour naar andere eilanden maken, Uúúren strandwandelen of gewoon luieren.

D-reizen

Als je een 'no stress' vakantie wil hebben

Caroline
31-1-2016

Heerlijke zon, zee en mooi strand vakantie. Mensen vriendelijk wel veel Senegalese verkopers aan de rand van het strand maar mogen niet op het strand komen.

Voor liefhebbers van seafood kan je hart ophalen, smorgens gevangen en savonds op je bord.. het vlees is wat taai maar smaak is ok.

Het verschil van arm en rijk is ook duidelijk in het land te zien maar de mensen zijn tevreden met minder.

wij zijn blij dat we een hotel met ontbijt hebben geboekt en niet in zo'n mega resort zoals RIU zaten, dat is net een bunker en dorp op zich, zo groot en best ver buiten de stad.

Het hotel Odjo d'Agua is een van de eerste hotels op het eiland, de sfeer is gemoedelijk maar het zwembad te klein. Direct aan het begin van de soort boulevard. Wij waren met 4 volwassenen en hadden een 3 kamer appartement geboekt maar werden bij het appartementen complex ernaast geplaatst omdat er alleen 2 persoonskamer/appartementen in het hoofdgebouw beschikbaar waren. Dit was ook prima, we konden gebruik maken van alle faciliteiten. Het ontbijt was erg goed en uitgebreid zelfs de champagne ( soort procecco ) was aanwezig.

Voor kinderen is er geen vertier maar het strand ligt direct aan het hotel.

Super plek, maar de rest.......

van der giessen
28-4-2015

Hotel zou perfect kunnen zijn, ware het niet dat er behalve schimmels in de badkamers, soms geen water is, soms een beetje water is en zelden een beetje warm water. Koud douchen dus. Klagen helpt niet. Heb je eindelijk een beetje water in bad en laat je dat weglopen dan stroomt het via het ontstoppingsputje over de vloer van de kamer, net langs de kakkerlakken. Heeft zijn tijd gehad, het is beter een modern hotel te boeken verder op langs het strand.

Gezellig hotel - wel gedateerd

Linda
27-3-2015

Gezellig hotel op een leuke locatie. Restaurant is gelegen aan de zee. Het ontbijt is prima, genoeg keus. Wij hadden half pension. Avondeten redelijk. Ze hebben een grote menukaart maar als je hp hebt dan krijg je een kleinere kaart. Je kan dan wel van de grote menukaart eten, maar meerprijs. Kamers zijn gedateerd. Badkamer klein en smoezelig. Zelfs kakkerlakken in de kamer. De laatste nacht een andere kamer gekregen. Wordt elke dag schoon gemaakt. Strandhanddoeken te verkrijgen. Strandbedje kost 2 euro p/s. Bij zwembad gratis, maar die is klein waardoor, niet altijd plek is. Locatie is OK. In Santa Maria. is verder weinig te doen. Twee straatjes met wat restaurants. Weinig te doen. Voor een relax vakantie is het heerlijk. Weer is goed. Wel altijd veel wind. 's Avonds nog erg koud. In de buurt een leuk tentje om te ontbijten. Cape Fruit heet het. Ook lekkere smoothies. Prima vakantie maar zou dan toch een ander hotel zoeken. De grote resorts liggen iets buiten Santa Maria.

Prachtig gelegen "Charme" Hotel. In de zeven dagen van verblijf ondanks herhaalde malen klegen, vijf dagen geen warm water uit de douche. Bij het afrekenen op de laatste dag werd om deze reden een deel van de kosten niet berekend maar gewoon warm water heeft toch de voorkeur. De kamers zijn vrij klein met een mini badkamer. Algehele staat van onderhoud is matig. Veel kleine defecten.

Het geboekte half-pension bestaat 's avonds uit een zeer beperkte menu keuze en minimale variatie en met bediening die erg varieert in klantvriendelijkheid

Het zwembad is maatje mini met een zeer beperkte ruimte voor ligbedden. Op het strand is dan nog ruimte met wat ligbedden, maar daar moet dan voor worden betaald.

Het strand zelf is onaangenaam met veel stenen net onderwater.

Het verblijf in februari is vooral koud (max 22 graden) en met veel wind.

Fantastische plek!

Mirjam
21-1-2015

Super mooi hotel. Geweldig mooie locatie, mooi restaurant en ideale ligging. Hele nette kamers en perfecte service. Een absolute aanrader.

mooie romantische omgeving

Martine
20-1-2015

Hotel Odjo dágua ligt heel centraal, aan het strand en vlak bij het centrum. het is een heel romatisch hotel. heel smaakvol

Ambiance hotel op toplocatie

Reisagent
16-1-2015

dit hotel is echt een charme hotel wat op een toplocatie ligt, gelijk op de kop van de rots boven zee.

vriendelijk personeel en sfeervolle kamers.

heerlijk restaurant waar je een prachtig uitzicht hebt over zee.

het heeft een klein zwembad maar je zit gelijk aan het strand.

het hotel ligt midden in het gezellige centrum van Santa Maria.

Het hotel is minder kindvriendelijk omdat er weinig faciliteiten zijn voor kinderen.

De kamers zijn erg sfeervol ingericht.

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Odjo d Agua in Santa Maria, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Odjo d Agua zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.