Reviews over Espargos

• 7Astrid01-12-2013

Middelpunt van het eiland

Espargos is de hoofdstad van het eiland. Er wonen voornamelijk locals, maar het plaatsje is goed ingesteld op toeristen. Ga vooral ook naar het uitzichtpunt boven op de 'berg', je hebt daar een schitterend uitzicht over Espargos, het vliegveld, richting de vulkaan met zijn Salinas en je kijkt aan beide kanten naar de zee. Dranjes: 4 stuks voor 6 euro, dus goed te doen. Lach erom als iemand je auto gaat poetsen als je een drankje gaat drinken. Geef hem een paar euro en zijn hele dag is weer goed.

• 8Sfeer in stad
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in november 2013

• 7Jacqueline26-11-2013

Gemoedelijk dorp tussen kale vlaktes

Tijdens onze rondreis over de Kaapverdische Eilanden hebben wij twee keer een dagdeel in Espargos doorgebracht.

Er valt niet heel veel te zien en te beleven, het is eigenlijk een samengesteld dorp tussen een aantal kale vlaktes. Enkele van deze vlaktes zijn een soort van zout plateaus en die zijn zeker leuk om gezien te hebben.

Daarnaast zijn er nog een paar toeristische attracties, voornamelijk gebouwd van hout, die het bezoeken waard zijn.

Verder is Santa Maria toeristisch gezien verreweg de meest belangrijke, en wellicht ook meest interessante, plaats op Sal....

• 7Sfeer in stad
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in juli 1998

• 8Wilfred31-12-2012

Goed voor watersport

Santa Maria is een prima oord om te wind/kite surfen, er zijn voor windsurfen 5 verhuurstations met 7 locaties. Er zijn voldoende mogelijkheden om uit eten te gaan voor een prima prijs. Verwacht geen grote luxe, verwacht geen grote supermarkten. Het eiland is rots/zand achtig. Je komt hier voor watersport/strand/ontspanning.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in december 2012

• 10Jos31-12-2012

Relax vakantie

Heerlijke temperatuur, vriendelijke bewoners. Genoeg te doen.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving