Hotel Xaguate

Kaapverdië (Cabo Verde)FogoSao Felipe

We hebben een aantal aanbieders voor Hotel Xaguate voor je op een rij gezet:

9.5FenomenaalScore uit 2 reviews

9.5FenomenaalScore uit 2 reviews

• Sportfaciliteiten
Meer hotel infoTonen op kaart

2 Reviews over Xaguate

• 9Jacqueline22-12-2013

Kleinschalige luxe!

Voor ons bezoek aan het eiland Fogo hebben wij tijdens onze rondreis over de Kaapverdische eilanden één nacht in dit hotel overnacht.

Hotel Xaguate is een klein opgezet hotel, luxe maar niet op veel gasten tegelijk berekend, althans (nog) niet toen wij er waren. Zo bleek er bij bijna elke volgende gast aan het diner een nagerecht minder op de kaart te staan, wat eigenlijk ook wel weer bijdroeg aan de charme van dit kleinschalige hotel.

De kamers zijn prima, het diner en het ontbijtbuffet kwalitatief zeer goed. Vooral buiten op het terras en aan het zwembad is het heerlijk zitten met uitzicht over zee. Het hotel zelf ligt op een mooie rode rots en is een perfecte startbasis voor een bezoek aan Fogo, het nabijgelegen stadje São Felipe en de Cha das Caldeiras vulkaan.

Het verblijf op Fogo, in São Felipe en hotel Xaguata is voor ons een onvergetelijke ervaring gebleken...

• 10Jeroen04-01-2011

Fantastisch hotel op een bijzonder eiland

Eigenlijk een veel te sjiek hotel voor Fogo, waar toerisme nog nauwelijks is ontwikkeld, maar stiekem wel heel erg lekker. Het hotel ligt schitterend op een rots boven zee, aan de rand van het stadje São Filipe.

Prima, schone kamer en goed ontbijtbuffet. Voor Europese begrippen zijn de kamers misschien doorsnee, maar het was veruit de beste die wij in Kaapverdië hadden.

Vooral het zwembad met uitzicht over zee is helemaal top. Gelukkig is het gevuld met zeewater, want drinkwater is erg schaars op Fogo: sommige inwoners moeten kilometers lopen voor hun drinkwater.

Hotel Xaguate info

• MinibarBeschikbaar

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • TennisNiet beschikbaar

Veilig betalen met