78 tips over Hotel Riu Touareg

• etje, 18-01-2020 Rapporteren

Eilandtour gedaan met Caroline van Boa vista Carey met 1 woord geweldig!!! Privé tour dus naar eigen wens in te vullen. En ze helpen ook de locale bevolking. Echt een aanrader.

• Raymon Hurtak, 06-08-2019 Rapporteren

Boek AUB al uw tripjes bij Boa Vista Carefy. Ik en mijn vriendin hebben een oostelijke eilandtrip gedaan met Caroline van Carefy. Het is was werkelijk fantastisch. We kregen ongelofelijk veel persoonlijke aandacht en daarnaast een uitzonderlijke hoeveelheid aan historische geschiedenis over het eiland. Het mooiste van alles is dat Carefy met de inkomsten van de trips zich inzet voor de lokale bevolking op het eiland. Ik kan een ieder aanraden om trips te boeken via Carefy.

• Nathalie , 31-07-2019 Rapporteren

Boek de excursies niet bij je reisorganisatie maar buiten het hotel. Bij solacybertours krijg je alle ruimte en alle mooie plekken te zien met een goede gids! Lars en Nathalie zijn de eigenaren en wonen sinds 5 jaar op Boa Vista, zij hebben hart voor het eiland en de mensen. Een groot deel van het geld dat je betaald gaat naar de mensen toe! Je kunt ze vinden via tripadvisor: solacybertours en via facebook: Sola boavista. Wij hebben de quad tour en de schildpaddentour gedaan. Het was geweldig.

• Hendrien, 05-04-2019 Rapporteren

Boek je excursie via Boa Vista Carefy! Kleinschalig, die de lokale bevolking steunt. Nederlands gesproken Grote touroperators zullen zeggen dat het onveilig is. Wij hebben 4 excursies gedaan en hebben ons geen moment onveilig gevoeld! De persoonlijke aandacht en je eigen tempo bepalen is zo fijn! We hebben veel van het eiland gezien en zijn veel te weten gekomen over het eiland. Wij hebben extra kleren mee genomen om daar achter te laten!

• GM, 05-04-2019 Rapporteren

Excursies geboekt via Boa Vista Carefy, in totaal 4 excursies gedaan wat erg goed bevallen is. Grote voordeel: Kleine groepen, excursies worden aangepast op behoefte, niet duur, leuke tourguides en erg veilig.

De lokale bevolking is soms erg arm, daarom is het goed om kleding mee te nemen wat je niet meer draagt. De eigenaressen ban Boa Vista Carefy zorgen dan dat dit bij de juiste mensen aankomt!

• Guy & Ingrid, 10-05-2012 Rapporteren

Als je in het adults-gedeelte boekt vraag dan een kamer op het 1e op 2e verdiep, wij zaten op het gelijkvloers, en hoewel we echte dierenvrienden zijn vonden we het niet zo leuk dat de hotelpoezen 's nachts hun nest op onze handdoeken op het terras maakten en ons vaak uit onze slaap hielden. Verder prima vakantie gehad.

• Marco, 30-06-2014 Rapporteren

Maak eens een wandeling langs het strand, heel mooi om de zandheuvel op te lopen.

• beoordeel, 20-04-2014 Rapporteren

Noordtour en excursie Sal Rei aan te raden!

• Hans, 06-12-2013 Rapporteren

Ga eens op excursie met een catamaran, erg leuk!

• peetee, 09-12-2013 Rapporteren

Zuid tour is erg leuk, maar t bezochte strand is echt geen 5 sterren waard!!!

• Alex en Anouska, 27-01-2014 Rapporteren

Ga zowel de Noord als Zuid tour doen. Het zuiden heeft een super strand, Santa Monica waar je je echt in het paradijs bevind. Het noorden is wat woester, hadden we ook niet willen missen. En je maakt daar kennis met de plaatselijke bevolking en hoe zij leven.

• Immy, 17-03-2014 Rapporteren

Het personeel is met alles blij, dus neem wat schoolspullen mee voor hun kinderen. En laat wat kleding achter. En de mensen zijn zooooo blij ongeacht wat je ze aan fooi geeft. Stop ze wat toe!, ze verdienen het echt.

• lieneke, 02-02-2014 Rapporteren

Handig om mee te nemen; sportkleren als je toch eens wil sporten, chips/nootjes/snoepjes(vallen niet onder all inclusive en kosten 6 euro per zak), eigen eten tijdens de vlucht bij arke (vreselijk voedsel tijdens vlucht), een bal als je naast de georganiseerde tijden ook Wilt voetballen, volleyballen.

• Ria, 12-02-2014 Rapporteren

Doe de excursies. Vooral de Noordtour!!

• Antoinette, 02-07-2012 Rapporteren

De zee bij Touareg is gevaarlijk, als wilt snorkelen of duiken boek iets bij het Dive Centre.

• guido, 22-09-2013 Rapporteren

Goed hotel, Goed eten en heerlijk onbeperkt cocktails drinken in de poolbar! Dit hotel is zeer zeker 5 sterren waard.. Alleen na 2 dagen helaas alle airco's kapot na een blikseminslag. 'S avonds ( en overdag aan het zwembad ) is er voldoende entertainment. Ga hier niet heen als je van zwemmen houd, de zee is te ruw, en dagelijks rode vlag. Buiten het hotel is er naast de excursie NIKS te beleven. Het ligt in de middle of nowhere! Tip: hou je van actie doe dan een quad safari...! Zeer geslaagd.

• adetje, 18-09-2013 Rapporteren

-Neem je eigen drinkfles mee om bij te vullen. de plastic glazen smaken vies bij het zwembad. smaakt namelijk naar chloor -poets je tanden met fles water. soms komt er smerig water uit de kraan. Let daar goed op. -vraag meteen een kamer met 1 bed. Anders krijg je aparte bedden.

• de cremer yvan, 04-06-2012 Rapporteren

ik ga er zekers eens terug ,maar vergeet niet wat spullen mee te nemen voor de plaatselijke bevolking ,zij kunnen alles gebruiken, 1 !! dafalgan kost voor hen 1 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ireen123, 05-08-2013 Rapporteren

Excursies, als je Duits verstaat is http://www.mybaobabtour.com/ een goede betaalbare keuze. Wil je in het schildpaddenseizoen gaan en ze met nesten maken bekijken? Trek wat makkelijks aan waarmee je in het zand kunt liggen, rugzakje voor onder je hoofd en neem water mee, het kan wat uurtjes duren

• wim en ina, 03-12-2011 Rapporteren

Bezoek aan het schooltje en de vismarkt in Salrei

• anja, 25-11-2011 Rapporteren

Wanneer je naar Boa Vista gaat neem schriftjes, potloodjes e.d. mee voor de schoolkindjes! Ook kleding en brillen zijn erg welkom!

• Nullens Ivo, 17-06-2013 Rapporteren

Adults only: - wifi inbegrepen, andere zone van het hotel betalend. - kamer op 1ste of 2de verdiep aan de kant van het zwembad of met zicht op zee

• Marilyn, 22-07-2013 Rapporteren

Tips! Ja die heb ik zeker, ga je voor een zon vakantie en wil je NIET de zee in dan zit je goed. De zee is zeer onvoorspelbaar en ruw, met gevaarlijke onderstroom. Ik zou dan adviseren om deze niet in te gaan! De Medische zorg is minimaal, indien je een huis, tuin en keuken dokter wilt hebben, die is er in het hotel, maar heb je iets waarmee deze dokter je niet kan helpen moet je worden overgevlogen naar een ander eiland!! Wel voor het donker wordt, anders lukt t niet meer.

• peetee, 06-04-2014 Rapporteren

Geniettttttttt, loop eens over t strand naar links en misschien zie je nog zeeschildpadden

• Valkeneers brigitte, 03-01-2014 Rapporteren

Neem een vestje mee voor de avond soms kille wind

• moni, 06-01-2014 Rapporteren

De noord- en zuidtour zijn een aanrader om een indruk van Boa Vista te krijgen. Dit wordt wel door een engelstalige gids gedaan, maar ontzettend leuk en wij kregen alle kans om de kinderen uit te leggen wat er gezegd werd.

• Peetee61, 08-12-2013 Rapporteren

Neem wat spullen mee voor de lokale schooljeugd, zoals stiften en/of pennen of schriften, dank is erg groot.

• Jef, 15-11-2012 Rapporteren

-Ga op Quad-tour vanop het strand en kies voor de 3,5 uur tour. Echt "Wauw". - Geld afhalen in hotel is enkel mogelijk met Visa (dus niet mastercard). Dichtstbijzijnde geldautomaat voor MasterCard is in Sal Rei (40 min rijden). Neem dus zeker genoeg cash mee. Betalen kan overal met euro's (in kleine coupures).

• Bob S, 03-06-2013 Rapporteren

Op het eiland Boavista valt sowieso niet zo heel veel te beleven. Wij hebben een 4x4 gehuurd en zijn zelf op ontdekking gegaan. Binnen een halve dag heb je het wel weer gezien. Ook Sal Rei stelt niet zoveel voor!

• famkaspers, 26-02-2014 Rapporteren

Jeep tour rond het eiland

• sels, 19-01-2013 Rapporteren

Gouden tip. Kies je voor de absolute rust? Dan is Touareg een eerste keuze zonder georganiseerde uitstappen.

• Audrey, 06-01-2013 Rapporteren

Op het eiland is weinig te beleven maar dat weet je van te voren. Bij de zuidtour kom je in een lokaal cafeetje in 1 van de dorpjes. Daar kun je een avond naar toe gaan om een kreeftenmenu te doen. Incl. transfer is dit iets van 40 pp, maar wij vonden het de moeite waard.

• burger, 11-12-2012 Rapporteren

Maak geen excursie naar het noordelijke gedeelte als je rugpatient bent. Met een oude jeep zitten je nieren voor je het weet achter je verstandskiezen. Dus rugpatienten NIET DOEN.

• ben_hiel, 26-11-2012 Rapporteren

Hebben Quad tour van vier uur gedaan via quad-zone zeker aan te raden voor avontuurlijke reizigers :-)

• Patrick, 20-05-2013 Rapporteren

Als je Adults only neemt kan je ook het "A la carte restaurant Gourmet" reserveren. Zeker doen ... zeer lekker gegeten .

• John, 22-12-2012 Rapporteren

Noord en zuid tour gedaan op boa vista is 2x een halve dag wel een leuke ervaring maar dan heb je Boa vista ook in zijn geheel gezien verder is niets op het eiland te beleven.

• Christine Degrave , 20-12-2012 Rapporteren

Hier al ergens gelezen, maar het herhalen waard: enkele wasknijpers om de handdoeken vast te maken op het ligbed!

• tina, 16-09-2012 Rapporteren

Neem zeker wasspelden mee om je handdoek vast te hangen aan je stoel. Heeft mij zeker veel geholpen! Als je op excursie gaat neem dan zeker snoepjes, koekjes of iets van balpennen mee! Je helpt daar de kindjes enorm mee en hun lach is meer dan geld waard!q

• Fam Altena, 20-08-2012 Rapporteren

Ga hier naar toe voor een week/of 2 niets doen Probeer een een thema restaurant Kom niet om te shoppen of iets buiten het hotel te doen want er is echt niets

• anoniem, 17-08-2012 Rapporteren

Probeer zeker eens de excursies van Jetair.

• Johan Magielse, 01-04-2013 Rapporteren

adults gedeelte heeft gratis wifi bij het zwembad en op de kamers die uitzicht hebben op het zwembad

• birgitte , 28-02-2012 Rapporteren

Neem wel iets warms mee voor 's avonds het koelt daar echt af!

• Dempher, 22-02-2012 Rapporteren

Voor sporters. Prachtige tennisbanen en voetbalveld.

• Rhaymond van Soolingen, 22-12-2012 Rapporteren

Loop over het strand richting de baai aan de linkerkant. Halverwege heb je een bord, en daar liggen schildpadden. (deze tour dus niet boeken) loopafstand 10 min. naar schildpadden en 20 min, naar de baai! Zee is erg lekker en warm.. Grootste tip. Gewoon genieten en alles op je af laten komen.

• sjoukje en peter, 09-07-2012 Rapporteren

blijf smeren want de zon is superveradelijk, door het briesje blijft het lekker aanvoelen, maar nog nooit zoveel verbrande mensen gezien. op het balkon heb je geen lampje als je je E reader wilt lezen zorg dat je iets bij je hebt.

• Jose, 15-06-2012 Rapporteren

Bewaar boeken, kranten en tijdschriften voor de reisleiding. Neem schriften en pennen mee voor de lokale kids. Kun je ook afgeven aan de reisleiding. Neem een paar wasknijpers mee om je handdoek vast te maken aan de stoel. Vergeet je zonnebrand niet!

• Gilbert, 07-06-2012 Rapporteren

Neem wel zonnebrand mee die is hier vrij duur heb ik begrepen, en een klem om je handdoek vast te leggen is ook geen overbodige luxe. Oh ja en neem voldoende contanten mee of een visa kaart, mocht je geld willen hebben oor een trip of zo dan kun je met je gewone pas niets. Wificode kun je aan de bar vragen.

• Jack & Yvonne, 15-05-2012 Rapporteren

No stress vakantie, rust heerlijk eten, top.

• Anita Ter Beek, 25-12-2011 Rapporteren

Probeer (in het vliegtuig al) met meerdere personen die ook wel wat meer dan alleen het resort willen zien gezamelijk een auto te huren voor meerdere dagen. Dan kun je ook eens een paar uurtjes weg zonder dat je voor de hele dag betaalt.

• Guido & Monique, 01-04-2012 Rapporteren

Het hotel is zeer geschikt voor zonne kloppers , vertier is er in de wijde omgeving niet te vonden .

• Nathalie Vrouwe, 17-03-2012 Rapporteren

Heerlijke strandvakantie op zo'n 6 uur vliegen van Nederland. Super voor Kitesurfers!

• Marco, 13-02-2012 Rapporteren

Het restaurant gourmet wat alleen voor adult only gasten is is wel van een zeer goede kwaliteit

• Monique Bakker, 04-06-2012 Rapporteren

Neem genoeg zonnenbrand mee. Daar erg duur. Je hoeft geen badlakens mee te nemen. Geen winkeltjes in de buurt. Jasje of vestje voor 's avonds meenemen.

• Harry, 05-01-2012 Rapporteren

Het is, als je avontuurlijk bent aangelegd, de moeite waard om een 4WD te huren en op eigen gelegenheid het land te verkennen. Het is door vulkanische resten overwegend dor, maar het heeft ook hele mooie oases. Aan de hand van een schamele wegenkaart moet je ontdekken of het echt wel wegen zijn. Maar we zijn op plaatsen geweest waar we genoten hebben van de ruigheid van de natuur. In ieder geval een mooie afwisseling van de dagen aan het strand. Wel thuis al zoveel mogelijk informatie verzamelen

• h_jacobs_1, 06-01-2012 Rapporteren

Er zijn diverse leuke excursies te doen op het eiland. Ook het quad rijden op het strand bij het hotel is aan te raden.

• gkantelberg, 04-01-2012 Rapporteren

Ga niet mee naar de excursie naar het hoofdstadje. Het is natuurlijk leuk om eruit te zijn, zeker omdat het hotel is gelegen in "het grote niets". Maar als ik zeg dat de rondleiding in Sal Rei begon met: "We komen nu aan in Sal Rei. Hier rechts ligt de benzinepomp. Het is van Shell", dan weet je genoeg. Dan is een prijs van 35 euro pp erg hoog. De rest is zo van: dit is de bieb. Die is dicht. We blijven hier 10 minuten. Dit is het kerkje. We blijven hier een half uur (het kerkje is 5 bij 12).

• travelgurly, 05-12-2011 Rapporteren

de 4x4 tocht met een jeep!

• Hennie, 26-11-2011 Rapporteren

Wij zijn vanuit het hotel naar een 'spookdorp' gelopen (ca. 1,5 uur). Hier ligt ook een mooie zoutvlakte. Is echt een aanrader om hier eens naar toe te gaan. Om hier heen te lopen ga je vanuit het hotel het strand op en vervolgens naar links. Loop tot aan de rots en ga dan link een pad op. Blijf deze richting aanhouden en je ziet het dorpje recht voor je liggen.

• Loes van Rooij, 13-10-2011 Rapporteren

geen geld wisselen,je kunt overal met euro's betalen. want escudo's kun je niet terug wisselen.iets tegen muggen en afterbite meenemen

• Matthias, 13-10-2014 Rapporteren

Jet-air uitstap naar Sal Rei is niet aan te raden, de catamaran uitstap wel

• Eddy, 08-03-2015 Rapporteren

Thema restaurants zijn makkelijk te boeken en van hoge kwaliteit.

• Fred, 28-03-2015 Rapporteren

Ik heb 2 ochtenden gedoken en leuke dingen gezien, stingray en nurseshark, de mensen regelen het netjes bij de duikschool (€39 p/duik) neem wel een usb mee in je koffer, de duikgids maakt leuke foto's en filmpjes onderwater die hij dan kan overzetten op een usb voor je.

We hebben walvissen gespot met de catamaran tocht, als je geen zeebenen hebt is het niet aan te raden. en kleed je in ieder geval goed aan, want na een paar uur in de wind op het water is het erg koud.

• allijn, 01-02-2016 Rapporteren

Pas op met de zee, golven en stroming heel sterk! Excursie met groep of huurauto idioot duur. Niet doen, zoveel is er niet te zien op dit eiland.

• francisca1, 13-03-2015 Rapporteren

Classic gedeelte is prima om te verblijven.

• Maurice, 08-01-2015 Rapporteren

Souveniers kan je beter op het hotelstrand kopen. Daar zitten vaak 4 verkopers, die overigens totaal niet opdringerig zijn. Wij brachten hen iedere dag een fles water, waar ze ontzettend blij mee zijn. Deze kan je onbeperkt bij de receptie halen. De laatste week hebben we bij hen wat souveniers gekocht en maakten ze automatisch een "speciale" prijs. Uiteindelijk toch veel goedkoper dan in de winkels op het hotelcomplex.

• A, 10-07-2014 Rapporteren

Wij hebben de toer naar het noorden van het eiland gedaan. We zijn naar het scheepswrak Santa Monica geweest en 2 kleine dorpjes. Hier moet je niet al teveel van voorstellen, maar het was leuk om het eiland een beetje te verkennen en in het noorden is het groener dan in het zuiden.

• Patrick en Sophie, 17-08-2014 Rapporteren

Enkel een gemis van kussens op de ligzetels zowel aan het zwembad als op het strand. Eenmaal geurhinder gehad in het toilet van onze kamer. Bij melding aan de receptie werd onmiddellijk gevolg gegeven en d.m.v. een product was dit euvel direct opgelost.

• jolienlaenen, 23-08-2014 Rapporteren

Als je zonder (jonge) kinderen naar Riu Touareg komt, boek dan sowieso 'Adults only'.

• Corry, 27-04-2015 Rapporteren

Zorg dat je genoeg zelf mee hebt aan boeken oid. Wifi is er niet heel goed.

• Ad en Marianne, 07-05-2015 Rapporteren

De Kaapverdische, Afrikaanse en Aziatische specialiteitenrestaurants zitten ook in de all--inclusive. Boek er meteen bij aankomst al een bij de receptie, want de wachttijd is namelijk steeds drie dagen!

• Nathasja, 06-03-2018 Rapporteren

Voor excursies kan ik zeker Boa Vista Carefy aanvragen. Nederlands gesproken tours en anders Engels gesproken. Veel tours in het assortiment, maar de privé tours zijn op maat te maken. Ook tours in kleine groepen, want ook fijn is. Geen massale tours met soms wel 40-60 toeristen. Ze kunnen antwoord geven op al uw vragen :D

• bjorn, 31-01-2014 Rapporteren

Wie kan en wil , boek adults only gedeelte, heel veel rust . Eten in gourmetrestaurant is zeker aan te raden . Verwarmd zwembad , kan soms wel nodig zijn .

• Sjaan van Dijk , 25-02-2014 Rapporteren

Neem schoolspullen mee en bezoek een school. Geef oude kleding aan personeel.

• johan huyghe, 14-08-2014 Rapporteren

Neem zeker het adults only gedeelte veel rustiger

• Petra, 12-04-2015 Rapporteren

Eilandtour over het Noorden van het eiland. Is een halve dag voor een betaalbare prijs.Je ziet veel van het landschap, wat vrij droog is, maar je krijgt écht wat van het eiland mee.

• florent, 30-01-2015 Rapporteren

Je moet weten dat het ganse jaar door er een wind staat van 4 tot 5 beaufort, maar meestal is deze wind warm en s'nachts daalt de temperatuur bijna nooit onder de 20 Celsius. Zoals in veel hotels is het internet maar op enkele plaatsen beschikbaar en dan traag. Wie graag veel surft op tablet of smartphone kan beter een plaatselijke simkaart van CV Movel gaan halen in het internet winkeltje dan heb je overal en ook in de kamers 3G ontvangst.Een mifi toestel bij? dan kan je je eigen netwerk maken

• cor verhaaff, 02-02-2015 Rapporteren

boek adults only wanneer je op echte rust bent gesteld.

• Lieve Timperman, 14-05-2015 Rapporteren

zwemmen in zee is niet echt aan te raden : zeer sterke golfslag en een gevaarlijk onderstroom