Camping Al Zawaideh Desert Camp

Meer camping info

39 reviews over Camping Al Zawaideh Desert Camp

• 1fleur06-11-2016

zeer slecht

geen woestijn ervaring zoals in de reisgids, het kamp is gelegen vlakbij een weg en een spoorlijn, nee nooit meer en het sanitair is smerig.

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in oktober 2016

• 4Gonnie11-10-2014

nooit meer

Alle tenten zijn ingericht voor 2 personen. Er staan alleen 2 smalle bedden in, verder heb je niks. De bedden en kussens zijn niet comfortabel en de tent is niet schoon. De lunch en het dinder zijn goed. Het ontbijt bestaat alleen uit een pitabroodje met een gekookt ei. Het sanitair is vreselijk. De deuren van de toiletten en douches kunnen niet op slot. Het wc papier wordt niet bijgevuld; wanneer het op is, heb je pech. Douchen is niet aan te raden, want de douches waren niet schoongemaakt voor onze komst en zien er ranzig uit. Er is ook vrijwel geen licht in het sanitair gedeelte.

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in september 2014

• 4Dorine28-10-2013

Nooit meer daar naar toe

Als je ín de woestijn wil slapen, wil je niet buiten de echte woestijn slapen met geluiden en licht van de omgeving met harde muziek tot 's avonds 23.00 uur. Hutspot hoef ik daar ook niet. Linnengoed gerafeld, sanitair met spiegels, waar de scherven uitsteken. Zeer toeristisch. Twee hele grote groepen.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in oktober 2013

• 4Mitwa02-05-2012

Niet doen!

De ligging van het kamp was echt teleurstellend. Als je denkt dat het kamp IN Wadi Rum ligt dan heb je het mis. Het kamp ligt namelijk vlakbij een dorp aan een doorgaande weg en spoorlijn. Bovendien is het kamp helemaal ommuurd en ligt het tegen een rotsblok aan. Je hebt hierdoor geen vrij uitzicht over de woestijn en niet het gevoel dat je midden in de woestijn bent. De tenten zijn ondergebracht onder enkele lange tenten; hierdoor krijg je het gevoel dat je in een vluchtelingenkamp bent. Waarschijnlijk waren wij al behoorlijk verwend doordat we enkele jaren geleden in een prachtig tentenkamp in Oman hebben overnacht... Het sanitair is belabberd, douche is een druppelende kraan. De gezamenlijke ruimte is wel mooi aangelegd, maar weegt niet op tegen mijn verhaal van hierboven, helaas. Advies: NIET doen, zoek een kamp dat IN Wadi Rum ligt (dus in het gedeelte waarvoor je entree moet betalen).

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in januari 2012

• 6Anneke24-03-2012

Nooit weer.

Er zijn meerdere tentenkampen. De onze was puur en simpel. Aaneengesloten bruine tenten. Buren naast je hoorde je praten en snurken. Van de vele tenten, waren er drie bezet. Jammer dat je dan in de de tenten naast elkaar wordt geplaatst. Het idee is leuk en je moet dit eens mee maken. Maar wij hebben in India en Kenia in de woestijn in een hut geslapen. Daarbij vergeleken was dit een enorme teleurstelling.

Gereisd met partner in maart 2012

• 7Rian15-08-2011

leuk om 'ns mee te maken

Het is een camp met een aantal kameelharen tenten op een rij. Er staan heel eenvoudige bedden met 'apart' beddegoed; het leek schoon... Er hangt een lampje in de tent; deze wordt centraal aangedaan als het donker wordt en rond 23.00 weer uitgedaan. De centrale ruimte is prima, Het eten was netjes verzorgd en daarna was er een kampvuur en muziek. Het sanitair was schoon met WC, douche en wastafels, ook hier was s'nachts geen licht, wel dat van de maan... Het is leuk om 'ns mee te maken voor 1 nacht!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2011

• 4M.Bosman24-04-2011

Echt "Back to Basic"!

Dit is echt "Back to Basic"! Ja ,overnachten in de woestijn is iets dat je meegemaakt moet hebben, maarre : Het sanitair is niet alles, de tenten zijn bloedheet en niet schoon, de ritsen van de tenten gaan niet goed dicht, de "bedden" lijken wel planken, het eten is erg magertjes zonder variatie. Alleen de ligging is natuurlijk heel mooi : wat is Wadi Rum een geweldig mooi gebied. Ik zou een volgende keer ervoor kiezen om een dag naar Wadi Rum te gaan, en dan weer terug naar een hotel, want slapen is hier een bijna een survival.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2011

• 8wh.egmond08-04-2011

Een belevenis!!

Slapen in in een tent in de woestijn moet je een keer gedaan hebben, een heel aparte belevenis, vooral de zonsopgang, en de nachtelijke sterren hemel moet je gezien hebben. Het sanitair stel niet veel voor, douchen moet je maar een keer overslaan. Verder een jeep safarie gedaan, genoten! Het eten was goed, en de mensen zeer vriendelijk en behulpzaam. DOEN!

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in maart 2011

• 8debora181203-10-2010

Eens in je leven doen!

De desert camp ligt helaas buiten Wadi Rum maar op korte afstand en vlakbij de snelweg. Het is er helaas niet verlaten stil, soms hoor je een trein of een auto rijden op de weg. In de tent staan prima bedden, er hangt een lampje (alleen van zonsondergang tot slapen gaan is er electriciteit) en een klamboe. Om het bed is nog ruimte om je koffer neer te zetten (neem een tas, handoek en zaklamp mee!). In het kamp zelf is weinig te doen, zorg dus dat je je dag vult met een jeeptour, camelride of neem wat te lezen mee. Op het hele terrein zijn loungezitjes. Het avondeten wordt traditioneel in een grondoven gemaakt en is heerlijk. In het kamp zijn koude frisdranken en water te koop. Het sanitair is slecht verlicht, bij de dames 4 ruimtes waar zowel het toilet als de douche in staat. Er komt weinig water uit de douche, maar elke straal is welkom. Goed te doen voor 1 nacht onder een prachtige sterrenhemel (bed mag uit de tent om onder de sterren te slapen).

Gereisd met partner in september 2010

• 7Heidi09-07-2010

Te commercieel

We hadden ons een overnachting bij de Bedoeinen wat authentieker voorgesteld. Dit kamp was er 1 van velen, vlakbij de grote weg door de woestijn. Maar het was toch ontzettend leuk om de sfeer te proeven. Slapen in een afgescheiden stukje van een tent, onder een klamboe. Grote stapel wollen kriebeldekens op het bed. We waren blij dat we wel onze eigen lakenzak en kussensloop hadden meegenomen, maar verder is het een geweldige ervaring in de stilte van de woestijn te slapen. Het sanitair was simpel, maar het voldeed. De jeeprit door de woestijn was echt een geweldige ervaring, evenals de maaltijd bij terugkomst. Vlees dat uren in een vuurpot in de grond had staan roosteren, en er was zelfs voor de mensen die geen rauwkost lusten een poging gedaan om spaghetti te maken. Gekookte slierten en een appel, heerlijk als je al 4 dagen bijna niets hebt gegeten! De kameelrit (op een dromedaris) stelde helaas niet zoveel voor, rondje om de berg achter het kamp, met de begeleiders er lopend naast.

Gereisd met vrienden in juni 2009

Camping Al Zawaideh Desert Camp info