Tokyo

Reviews over Tokyo

Fan-tas-tisch!

Maaike
    11-6-2019

Tokyo is een ontzettend grote stad, dus je zult ontzettend veel met de metro moeten reizen. Het is veilig én de ideale stad voor een lange citytrip. Je kunt eindeloos veel in Tokyo doen, dus aan een week heb je nog niet genoeg. Ik was er in m’n uppie (een vrouw van 24 jaar) en dat was prima te doen. De hostels zijn ontzettend goed en comfortabel, je hoeft niet bang te zijn op straat en je hoeft je absoluut niet te vervelen. In principe hoef je geen musea te bezoeken om je te vermaken, aangezien lopen door de stad al fantastisch is. En vergeet zeker geen ramen te eten, zo lekker is dat!

Gereisd Alleenreizend in november 2018

Legendarisch

Kong Hoi Chong
    11-11-2018

Tokio is een enorme stad met een uitstekende metronetwerk. Kies bij voorkeur een hotel uit die op loopafstand is van een metrolijn. Verdiep je echter van tevoren wel even in de metrolijnen, alhoewel de Japanners erg behulpzaam zijn en je vaak gewoon tot aan de deur of ingang brengen.

Mocht je een auto willen huren. Vraag in Nederland al een internationale rijbewijs aan en sla in plaats van adressen de telefoonnummers op. De Japanse navigatiesystemen werken prima als je een telefoonnummer invoert. Als je een adres invoert, dan zal je heel lang rondrijden in leuke Japanse straatjes en heel vaak moeten omkeren omdat je ingevoerde adres niet te vinden is.

Sushiliefhebber? Dat komt heel mooi uit! Stap een sushirestaurant binnen waar je aan een bar kan zitten met daarachter sushi-chefs. Je kan zelf aan de sushichef aangeven wat je wilt hebben, en hij maakt het direct voor jou. Prijs voor dit lekkers? Omgerekend je buik vol eten voor €12

Gereisd Met vrienden in mei 2018

Amazing Tokyo!

Iris
    11-11-2018

Fantastisch land is Japan, en Tokyo is een geweldige stad. Heerlijke sfeer, van drukke commerciële wijken tot aan rust en tempels, gekte en rust bij elkaar, heerlijk eten, dikke aanrader voor iedereen.

Gereisd Met partner in september 2018

Bijzonder

Writer
    28-1-2016

De Japanse hoofdstad kent een mengeling van stijlen: het oude Yanaka, de religieuze buurt Asakusa, Keizerlijk Chiyoda, het entertainment district Akihabara, uitgaanswijk Shibuya... Heden en verleden gaan hand in hand. Hoewel de Japanners zeer ordelijk zijn, geldt dit niet voor hun ruimtelijke ordening: er is veel ruimte voor eigen inbreng. Het gevolg is veel enigszins rommelig aandoende hoogbouw, wat niet overal aansluit bij de omgeving. De visuele schoonheid van Tokyo is voornamelijk geclusterd in enkele straten of relatief kleine gebieden binnen het stadsdeel. Echter, dit is slechts een onderdeel van de stad: de cultuur is zonder twijfel zeer verschillend, enige aanpassing vormt geen groot probleem, het eten is goed te doen (Tokyo kent zeer veel sterrenrestaurants, maar ook buiten deze categorie is genoeg te vinden) en het weer was half januari uitstekend. Prima temperaturen om de grootste stad ter wereld te ontdekken!

Gereisd Met vrienden in januari 2016

Druk

Riccardo
    11-8-2015

Tokyo is druk'' dit is begrijpelijk in de grootste stad ter wereld'' Je hebt er genoeg te zien'' openbaar vervoer is hier het best' je kan overal gemakkelijk / snel komen. Ook in het eten zit veel variatie'' van dus Japans tot aan Amerikaans! Zelf zou ik in Tokyo centrum niet snel terug willen komen ''het leven in de stad'' is niet voor mij weg gelegd ''het is gezien woorden'' en overal is het druk.

De mensen zijn hier zeker heel vriendelijk ''je voelt je een koning'' De hoogte punten in Tokyo stad kun je makkelijk in 3 dagen zien.

Gereisd Met partner in juni 2015
Tokyo scoort een 9 uit 10, op basis van 68 reviews