Italië

Italië vormt met haar prachtige natuur, rijke historische steden en bourgondische inslag een ideale, gevarieerde vakantiebestemming. Want of je nu op zoek bent naar bruisende steden, pittoreske groene plaatsen, schitterende meren of zonnige eilanden: een vakantie in Italië heeft het allemaal. Lastig kiezen uit zoveel moois!

Lees meer over Italië

33.088

vakanties Italië

We hebben een aantal aanbieders voor Italië voor je op een rij gezet:

Over Italië

In Italië is vakantie vieren genieten. En daar wordt dan ook veel aandacht aan besteed. Of je nu een cultuursnuiver, koffieleut, shopaholic, zonaanbidder, bourgondiër, wintersporter, natuurliefhebber of wijnproever bent: tijdens een vakantie in Italië beleef je gewoon la dolce vita!

Noord en Zuid Italië: een wereld van verschil

Noord en Zuid Italië verschillen erg van elkaar. Het noorden heeft bergen, een koeler klimaat, de Duitse taal en is economisch rijker. Het zuiden is rijker aan ongerepte natuur en de bevolking is er, ondanks dat ze armer zijn, ontzettend gastvrij. Het eten wordt er op traditionele wijze verbouwd én bereid en er heerst een heerlijk mediterraans zeeklimaat.

Stranden: de mooiste ter wereld

Je kunt Italië niet bezoeken zonder af te reizen naar een van de vele stranden. De een nog mooier dan de ander! Een paar toppers zijn San Vito lo Capo op Sicilië, Punta Prosciutto in Puglia en Villasimius op Sardinië. Ook de Amalfikust, die wordt beschouwd als één van de mooiste kusten ter wereld, is tijdens een vakantie in Italië zeker het bezichtigen en bezoeken waard.

Stedentrips en last minute Italië

Naast zonvakanties vallen ook stedentrips in de smaak bij Italie-liefhebbers. Wanneer je op stedentrip naar Italië gaat kom je terecht in een bonte mix van modern design en romantische oudheid. Rome, Florence, Venetië, Milaan. Stuk voor stuk steden met een rijke historie en boordevol cultuur. Italianen reizen zelf in hun vakanties het liefst af naar de kust. Wil je een rustige zonvakantie, zorg dan dat je buiten de schoolvakanties van de locals gaat. Kies je voor een last minute naar Italië dan reis je op een goedkope manier. Populair zijn vooral nu een vakantie naar Venetië , vakantie Rome, vakantie Sicilië en een vakantie naar Sardinië
De campings in Italië zijn fenomenaal, rond het Gardameer, Veneto & Toscane barst het van de schitterende campings. Geniet van de schitterende omgeving en vergezichten bij het Gardameer, de oudheid in de regio Toscane, en de zee. Ook het eten en drinken zijn op de Italiaanse campings prima verzorgt!