Camping Palafavera

8 reviews over Camping Palafavera in het Nederlands

fantastisch

Edwin en Jolanda
27-3-2018

Perfect camping om te skiën in Civetta. Het sanitair is netjes en het is lekker warm in het sanitair gebouw. Campingbeheerder was erg behulpzaam om ons de makkelijkste weg (met camper) uit te leggen naar onze volgende bestemming. Ook mochten we de laatste dag tot 16.00 uur blijven staan zodat we nog de hele dag konden skiën voordat we naar onze volgende camping gingen. Aanrader hier komen we nog vaker terug.

Wat een fantastische camping

Mittendorff
31-8-2017

In 1 woord fantastisch! Santinair netjes en zeer schoon. Geweldige ligging van de camping. Voor eetgelegenheden moet je naar het dichtstbijzijnde dorpje rijden. De 2 restaurants nabij de camping zijn in (iedergeval) het naseizoen of alleen op vrijdag en zaterdag geopend voor een warme maaltijd of tot 7 uur geopend.

Oude reviews (archief)

Zeer welkom gevoel door persoonlijke benadering van het gezin en de ouders van de eigenaren, zij gaven ons het gevoel dat we belangrijk voor ze waren en ze voorzagen ons van alle informatie die we maar wilden. Hun dochter en onze zoon speelden met elkaar in de speeltuin, dus dat schept ook een band. Wij hadden een geweldige plek voor onze grote tent en konden door de goede ligging zeer spectaculaire wandelingen maken in de directe omgeving. De Italiaanse caravan-eigenaren van de vaste standplaatsen op de camping waren zonder uitzondering ook vriendelijk. De ligging op 1500 meter hoogte betekent ook koude nachten, vooral in het voor- en naseizoen. Met kleine kinderen kan dat een rol spelen.

Fantastische omgeving!

Fam Tukker
4-9-2015

Camping Palfavera ziet er op het eerste oog een beetje "hokkerig" uit met al de caravans met houten schuurtje eraan. Schijn bedriegt echter! De hoek waar tenten kunnen staan is leuk met plekken vlak naast elkaar maar ook afgelegen in het bos. De plekken varieren van klein tot groot, van intiem tot in een straatje. Gasten zijn voornamelijk italianen en af en toe een verdwaalde nederlander. Geeft echt het gevoel dat je op vakantie bent.

De omgeving is schitterend. Je kunt vanaf de camping wandelen zoveel je wilt, maar ook met de auto kun je mooie rondritten maken. Tip: ga een dag met de trein naar Venetië. Treinkaartjes zijn goedkoop en je komt midden in Venetië terecht!

Restaurant naast de camping (Rifugio Monte Pelmo) is een aanrader. Aan de overkant van de weg kun je beter niet gaan eten. Daar drijft alles van het vet.

Wij komen absoluut nog eens terug op deze camping!

Fijne Italiaanse wandelcamping

annieenwim
15-1-2015

Voornamelijk Italianen op de camping (vaste gasten), maar camping eigenaar vindt het leuk om buitenlandse gasten te ontvangen. Prachtige plekjes, maar voor de caravan soms moeilijk te bereiken. Maar dan helpt de campingeigenaar met zijn tractor. Prachtige wandeltochten in de omgeving, vanaf de camping. Leuk om ook een dagje Venetie te doen. Wij zijn naar een dichtbijzijnd dorpje gereden en daar de trein genomen (niet duur). De dolomieten zijn prachtig, maar je auto moet je caravan echt goed kunnen trekken

Mooie plek in de Dolomieten

william
17-8-2014

Camping met voornamelijk vaste plaatsen. Overgrote deel van de gasten is Italiaans. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Kleine supermarkt met redelijk assortiment. Toiletgebouw is eenvoudig maar best schoon. 4A stroom. Voetbalveldje, volleybal, tafeltennis.

Tip, ga naar boven met de kabelbaan naar de Marmolada op 3200m. Schitterend uitzicht over de bergen. Wij hadden hier een prima verblijf met de caravan en 3 jonge tieners.

Vanaf de camping kun je ook prima wandelen en/of met kabelbanen naar boven.

Venetië is vanaf de camping ook goed te doen. Ca 1,5 uur rijden naar Piazza Roma waar de auto in een parkeer garage gezet kan worden.

Super mooi gelegen, alleen wel koud snachts

e.steenhuis
15-8-2010

Heerlijk rustige tarassen camping, erg mooi gelegen.

Veel vaste carvans met een houten voortent, maar een aparte plek voor tenten.

Je kan direct vanaf de camping veel wandeltochten maken en op 20 autominuten licht de berg marmolada waar je met een kabelbaan tot 3200 hoogte kan komen, een echt aanrader. De camping licht op 1500 meter dus het koelt snel af s'avonds en snachts daar moet je wel rekening mee houden.

Fijne gezinscamping in super omgeving

ten Broeke
15-10-2009

Met ons gezin (kinderen tussen de 16 en 20) voor de eerste keer camperen in het buitenland. Wat een tref om op deze terrascamping terecht te komen. Camping en sanitair zijn super schoon, rustig, eigenaren enorm vriendelijk en behulpzaam. Spreken goed duits en redelijk engels. Omgeving is schitterend. Er is een kleine campwinkel met dagelijks vers brood, voor de grotere boodschappen moet je iets verder weg. Goede uitvalsbasis voor Venetie (kan prima per auto (2 uur), parkeren in Tronchetta direct bij binnenkomst Venetie). Mooie wandeltochten gemaakt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Palafavera in Zoldo Alto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Palafavera zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Palafavera scoort een 8.57 uit 10 op basis van 8 reviews.