Cavallino (Treporti)

Net buiten Venetië ligt het prachtige Cavallino Treporti. Niet alleen de perfecte uitvalsbasis voor een bezoek aan de stad van het water, maar ook voor de natuur- of strandliefhebber die op zoek is naar een rustige vakantie. Bezoek historische forten, verken wandelend de afwisselende natuur of rol je handdoek uit op het strand. Verrassend veelzijdig!

Lees meer over Cavallino (Treporti)

vakanties Cavallino (Treporti)

We hebben een aantal aanbieders voor Cavallino (Treporti) voor je op een rij gezet:

Venue Holidays
Venue Holidays

Over Cavallino (Treporti)

Beleef de karakteristieke Italiaanse sfeer tijdens je vakantie in Cavallino. Net buiten Venetië vind je dit kleine maar toeristische plaatsje op het schiereiland Cavallino Treporti. Vanaf dit eiland neem je gemakkelijk de boot naar omliggende steden en eilanden. Cavallino zelf is vrij rustig en daarmee een perfecte uitvalsbasis om rustig van je vakantie te genieten en tegelijkertijd de omgeving te verkennen. Met 15 km aan strand is er bovendien meer dan genoeg plek voor een dagje aan zee.

Rust lekker uit in het Italiaanse dorp Cavallino. Breng een bezoekje aan de stranden van de Adriatische Zee en neem een duik in het verfrissende water. In de zomer kan het hier gemiddeld wel 30 graden worden, wat een ideale temperatuur is voor een zonvakantie. In de lente ligt de temperatuur rond de 21 graden, wat een perfecte temperatuur is om eropuit te trekken in de omgeving.

Uiteraard kun je net als in de rest van Italië ook tijdens je vakantie in Cavallino genieten van de Italiaanse keuken. Dit is je excuus om een hele week heerlijke pizza’s en pasta’s te eten. Zelf koken kan natuurlijk ook met verse ingrediënten van de markt. Veel vakantiegangers gingen je voor en zij bevelen de markt op dinsdagochtend aan.

De populairste bestemming om te bezoeken vanuit Cavallino is Venetië. Op minder dan 15 km afstand ligt deze bijzondere stad van de liefde die op vele bucketlisten terug te vinden is. Dit is je kans om zelf een keer in de gondels te varen langs de 120 eilanden waaruit de stad is opgebouwd. Je loopt gemakkelijk een hele dag rond door de smalle steegjes en over de bijzondere bruggetjes. Loop ook zeker over het San Marcoplein om de Venetiaanse bouwstijlen te bewonderen.

Ook Jesolo ligt dichtbij en wordt vaak bezocht door reviewers. Deze kustplaats heeft een boulevard vol met gezellige winkels, barretjes en restaurants. Jesolo wordt door bezoekers omschreven als een echte uitgaansstad. De winkelstraat is kilometerslang en er is voor iedereen wel iets leuks te vinden. Zeker een bezoekje waard dus tijdens je vakantie in Cavallino.

Anja heeft ook nog een leuke tip voor je vakantie in Cavallino. Zij raadt aan om naar Punta Sabbioni te rijden. Vanuit hier gaat namelijk niet alleen de boot naar Venetië, maar ook naar de eilanden Burano, Murano en Torcello. Deze eilanden liggen allemaal tussen het schiereiland Cavallino Treporti en het vasteland van Veneto. Als het regent adviseert ze de Noventa di Piave Designer Outlet om koopjes te scoren en je te vergapen aan dure designerkleding.

Genoeg opties dus om tijdens je vakantie in Cavallino op ontdekkingstocht door Italië te gaan!

Weer & Klimaat Cavallino (Treporti)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)12°16°21°25°28°27°24°18°12°
Min. temp. (℃)-1°12°16°18°17°14°
Zonuren3h4h5h6h7h8h9h8h7h5h3h3h
Zeewatertemp (℃)10°12°14°16°20°22°26°27°23°20°17°13°
Dagen regen767889675686

Reviews over Cavallino (Treporti)

• 8Anja17-08-2019

Het voelt als 'thuiskomen'

Wij stonden met ons gezin op de camping Union Lido. Cavallino is een klein maar erg toeristisch plaatsje. Tijdens onze vakantie hebben we niet heel veel activiteiten maar de markt op de dinsdagochtend moet toch altijd bezocht worden. Daarnaast natuurlijk Venetië en de eilanden Burano, Murano en Torcello. Met de auto is het een klein stukje rijden naar Punta Sabbioni waar je op de boot stapt. Op een bewolkte of regenachtige dag is Noventa di Piave Designer Outlet een aanrader. Vergaap je aan te dure designkleding, scoor een koopje maar vooral leuk om het gezien te hebben.

We komen hier al jaren en het voelt voor ons echt als weer 'thuis komen'.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad

juli 2019

• 6Jan04-08-2019

Leuk heb het wel gezien nu daar

Het plaatsje Cavallino is niet veel te beleven, dinsdagochtend is er een markt dat is wel leuk om een keer geweest te zijn. verder een plaatsje verder is Lido Jesolo daar is meer te doen daar hebben ze een lange winkelstraat met leuke winkels wat ook handig is om naar Punt Sabionne te gaan om daar de boot naar Venetie en de eilanden te gaan

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 5Omgeving

Gereisd met partner in juli 2019

• 6Carlijn Jansen23-09-2018

Prima uitvalsbasis

Cavallino vonden we een goede uitvalsbasis voor dagtrips naar Venetie en Burano. Leuke afwisseling met camping, strand, zwembad en dagtrips. In Cavallino zelf zijn we haast niet geweest, stelt weinig voor.

• 5Omgeving
    • 5Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

september 2018

• 8marc_doms02-04-2018

Rustig mooie gemeente op 15 km van Venetie

Mooie rustige gemeente met enkele goede resto's op 15km van Venezia.Jesolo ligt op 5 km en is de uitgangsstad.Neem de fiets en ga es naar Lio Piccolo , dan ben je in de laguna zelf.13 km lang mooi strand tot aan de Punta Sabbioni.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in september 2017

• 7Linda05-08-2017

Badmuts verplicht!

Camping erg afgelegen. Leuk nieuw zwembad maar veel te klein voor het aantal gasten. Je moet een badmuts op in het zwembad. Wat wij zelf heel irritant vinden! Stoel bij het zwembad kost € 5,- en er is maar een klein stukje gras waar je kunt liggen. Bedjes op het strand kosten € 21 per dag. Het zandstrand is erg mooi en ligt direct aan de camping. Er lopen continue verkopers op het strand maar wij vonden deze mensen absoluut niet opdringerig en hebben leuke dingen bij ze gekocht. De mobilhomes staan erg dicht op elkaar. Sanitair op de camping is netjes en schoon. Entertainment valt tegen. Kinderdisco was leuk, maar voor de rest niet veel animatie en shows. De supermarkt is duur en personeel is erg onvriendelijk. Ook de rijen bij de kassa's waren lang! Ze doen het zwembad dicht tussen 1 en 3 op het heetst van de dag! Een lekker ijsje halen op de camping kan, maar ook dan moesten we weer in een hele lange rij! We hebben een leuke vakantie gehad maar gaan nooit meer terug naar deze camping

• 6Sfeer in stad
    • 3Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 3Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

juli 2017

• 6Henk23-07-2017

Redelijk

Op dit park laten ze je overal extra voor betalen. Mooi nieuw zwembad. Maar voor de stoelen moet je betalen en je moet een badmuts op.bovendien gaat het zwembad dicht van 13 tot 15 uur. stacaravans staan heel dicht op elkaar met de ingangen naar elkaar toe. Wat wel echt prettig is is dat je binnen twee minuten op het strand staat. Bedjes moet je huren. Best wel prijzig maar je kan ook op je handdoek liggen. Winkel wel echt duur. Rekenen hier tot wel 3 keer de prijs van wat je gewend bent in NL. Restaurant heeft lekker eten en is goed te betalen. Leuke speeltuin en een binnen speeltuin en een speeltoestel op het strand. Wel word je op het strand lastig gevallen door verkopers met badlakens, vliegers, sieraden en andere meuk. Parkeer plekken erg klein maar bij mobile home vaste perkeerplek. De service op dit park is wel echt voor verbetering vatbaar. Hoewel ik een leuke vakantie heb gehad denk ik niet dat ik hier ooit nog naar terug ga

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

juli 2017

• 6Rojal08-04-2017

Saai

De omgeving is saai en er is weinig te beleven er staan hier voornamelijk veel campings.

• 3Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 3Cultuur
    • 7Stranden

juli 2016

• 10Natasja Broekman09-01-2017

geweldig

Wij hebben het geweldig gehad. Schitterend weer. Leuke omgeving. Wij hebben alweer geboekt voor volgend jaar.

• 10Sfeer in stad

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in mei 2016

• 9Roy20-09-2016

Wonderfull area close to bars and restuarants

Warm sunshine good shops and markets, restaurants also really good value. The traffic can be very heavy at times

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving