Camping Vela Blu (Glamping)sterstersterster

6.2Voldoende

Italië, Veneto, Cavallino (Treporti)

6.2Voldoende

• 7.1Eetgelegenheden
  • 6.6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Vela Blu (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Aan zee
  • Animatie
  • Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

80 reviews over Camping Vela Blu (Glamping)

• 8Prosec28-09-2016

Keurige camping

De 'gold' chalets zijn erg volledig ingericht. Vriendelijk personeel (op eentje na). Mooi zwembad. Dicht bij het (iedere dag schoongemaakte) strand. In het na-seizoen lekker voordelig

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2016

• 7Tim05-09-2016

Goede, schone en drukke camping!

Vela Blu is een prima camping voor gezinnen met jonge kinderen: een zeer actief animatieteam, een leuk zwembad waarin ook de allerkleinste kunnen staan en het strand direct naast de camping. Wij zijn hier in augustus 2016 geweest en hebben een prima vakantie gehad met slechts een groot minpunt: de ruimte en situering van de accomodaties. Wij verbleven in een lodgetent en die stond letterlijk ingebouwd tussen de overige tenten en (sta)caravans waardoor je echt het gevoel hebt ingebouwd te zijn. Hierdoor ontstond een redelijk overweldigend gevoel waar we echt wel een paar dagen een moesten wennen. Tussen de reguliere (staan)plaatsen van de lodgetenten waren op een (in mijn ogen) geforceerde wijze extra plekken gecreëerd waar tenten en caravans tussen waren gepropt. De veranda van onze tent stond op nauwelijks 2 meter van een flinke tent met gezin die door de ligging zelf ook waren ingebouwd en dus geen andere keuze hadden dan constant langs/over het 'erf' van andere gasten te lopen. Ander minpuntje was het feit dat je (ook als campinggast!) je ligbedje moest reserveren en betalen bij zowel strand (wat redelijk gangbaar is) als zwembad. Los van de ligbedden was er bij het zwembad ook nauwelijks ruimte om je handdoekje op de grond te leggen (als je dat zou willen)

• 9Fam Van Campe31-08-2016

Super!Veel beter meegevallen dan verwacht!

Wij waren er met 2 tieners van 17j als enige Belgen, en ook al is de camping meer voor jonge kinderen aangewezen, zij hadden het ook erg naar hun zin. Het animatieteam deed er alles aan om hen bij de sportactiviteiten te betrekken, zoals beachvolley, voetbal, waterpolo, shows. dat was fantastisch.

Dicht bij de zee en het zwembad erbij zorgt voor de nodige afwisseling.

Uitstappen naar Venetië, Murano, Burano en het waterpretpark in de buurt Aqualandia waren ook top.

Verder in de buurt is niet zoveel te beleven, maar de camping biedt afwisseling genoeg.

Heel verzorgde camping waar elke dag de dennenaalden werden geruimd, en alles netjes onderhouden is.

We zaten in een Lodgetent langs de hoofdingang, heel rustig en ver weg van het gejoel het van zwembad en kinderanimatie.

In de kampwinkel vind je heerlijk vers brood en alle nodige producten aan schappelijke prijs, ook al zijn er in de buurt op 5 min rijden ook vele warenhuizen. Lekker restaurant.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8Kling21-08-2016

Fijne kleinschalige camping

Twee weken genoten op deze gezellige camping. Ideale camping voor gezinnen met jonge kinderen. Onze kinderen (van 4 en 5 jaar oud) konden zelf een rondje over de camping met hun step. Het leek wel of alle kinderen op de camping een step hadden haha. De kikkerglijbaan bij het zwembad was favoriet. De strengheid van de badmeester viel mee. De zee was heerlijk en op zeer korte afstand bereikbaar. Elke dag was het animatieteam druk in de weer met leuke activiteiten voor de kinderen. De mini disco was om 21.00. Dit vonden wij persoonlijk wat aan de late kant. Na 23.00 is het stil op de camping. Supermarkten volop aanwezig in de buurt. Puntje van kritiek: wij miste het mooie Italie, zoals je dit aan het Gardameer hebt. De idyllische dorpjes. En ons bed in de stacaravan lag niet zo lekker en was wat aan de kleine kant. Maar dit deed niet onder aan twee heerlijke weken. De camping is echt een aanrader.

• 7Van breda15-08-2016

Voor de 3e keer maar nu hebben we het wel gezien

Lekker dicht op het strand, geen grote drukte. Prima zwembad.

Tot de leeftijd van een jaar of 10-12 van de kinderen een prima lokatie

• 8Fam. Klopper15-08-2016

Fijne kleine familie camping

Een heel fijne en compacte camping. In een paar minuten ben je vanaf je standplaats bij het strand, zwembad of het restaurant en het winkeltje. Dit betekent uiteraard wel dat je de animatie (luid in geluid) ook kan horen als je bij je tent of huisje bent.

We vinden de camping heel erg geschikt voor families met (kleine) kinderen. Dit met name door het overzichtelijke en het kleinschalige. Zo is het strand (ondiep water) en het zwembad ook ideaal voor jongere kinderen (duiken en springen niet toegestaan).

In de omgeving is heel veel te doen. Een aanrader is om 's ochtends vroeg of laat in de middag -voor of na de drukte- met de eigen auto naar Punta Sabbioni (10 min. rijden) en dan met de boot naar Burano, Murano of Venetië te gaan.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9SRolvink31-07-2016

Mooie camping, perfect voor jonge kinderen

De camping is heel overzichtelijk opgesteld. Onze kinderen van 5 en 6 konden we met een gerust hart een rondje over de camping laten steppen. Dat steppen is zeer populair bij alle kinderen op de camping, het werd nog wel eens "gevaarlijk" omdat kinderen nu eenmaal niet altijd goed uitkijken. Kies voor een "pitch A" als je wat meer ruimte wilt. De "pitch B" plekken staan wat dichter bij elkaar en tussen de stacaravans. De pitch A plekken staan dicht bij het strand. Wij hebben er heel weinig last van muggen gehad. Ik word altijd lek gestoken, maar hier eigenlijk niet. (Spoot me wel in met deet (40%) na zonsondergang!)

Het zwembad is perfect voor onze jonge kinderen. Het kinderbad konden ze allebei in staan. De drie glijbanen waren erg leuk. De groene glijbanen gingen niet snel, de rode wel. Even oppassen met liggen op die glijbaan.

De winkel verkoopt verse broodjes en heeft allerlei andere levensmiddelen om te kunnen kopen. Ik adviseer je een eindje te rijden (15 min) naar Lido di Jesolo. Daar is een Lidl, het scheelde ons de helft van het geld vergeleken met de Ali supermarkt in Cavallino. En hebben er heerlijke verse broodjes! Sowieso is Lido di Jesolo een leuk uitstapje. Met bijv het Luna parc ('s avonds geopend), Aqualandia (leuk voor oudere kinderen) en Sea life.

De camping ligt aan het strand, wij hadden de bolderkar (opvouwbaar) mee. Dit zag je heel veel. Ideaal om al je spullen mee te kunnen nemen. Neem een visnetje mee, de kinderen kunnen er heerlijk krabbetjes vangen. Verder is het water super helder en kunnen de kids er heel lang in staan voordat het wat dieper wordt. De bedjes met parasols kun je huren per dag, maar aan de vloedlijn kun je prima lekker liggen!

De camping heeft een zeer actief animatieteam. Wat een enthousiasme! Minpunt voor ons was dat de kinderdisco pas om 21 uur begon. En daarna tot 23 uur doorging met een show voor de volwassenen. Erg luidruchtig was het dan ook in de avond. Maar ook dat went...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Andre Nagengast26-06-2016

Topcamping

Geweldige camping. Vriendelijk personeel. Schoon sanitair. En met de (tijdelijke) campingcheque aanbieding stonden we daar voor 12 Euro per nacht. Venetie gemakkelijk bereikbaar met de veerboot.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2016

• 7Henk-Jan01-12-2015

Leuke camping, tent niet goed bevallen

Leuke kleine camping aan zee Camping is klein en compact. Mooi zwembad met terras. Ligbedden moet je voor betalen. Verder weinig ruimte om zelf je handdoek neer te leggen. Het strand is mooi. Voetbalveld bij het strand voor de kids. Tevens een strandtent aanwezig waar je prima kan zitten. Wij verbleven in een tent van touroperator. De tent zelf qua ruimte is prima alleen de tenten staan met de achterkanten (slaapcabines) letterlijk tegen elkaar aan. Op anderhalve meter slapen dus jouw buren (gescheiden door alleen een tentdoek) en je kunt letterlijk alles horen. Dit is waardeloos. Vooral als je buren ook nog eens luidruchtig zijn en weinig rekening houden met andere mensen. De animatie was leuk alleen wel erg laat 's avonds. In Cavallino is verder niks te doen. Lido di Jesolo (15min. rijden) is een leuk plaatsje. Net buiten de camping zit nog een pizzeria waar je prima kan eten.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9Bart17-09-2015

Fantastische camping waar alles top geregeld is!

Zeer mooie compacte camping! Omdat de camping redelijk compact is ben je overal snel. Zwembad is prima met een gezellig terras waar je wat kan drinken. Zandstrand is top waar je lekker kan vertoeven. Ligbedden zijn er speciaal voor de campinggasten. Zee is heerlijk en je kan er lekker een stuk inlopen.

Wij hadden een stacaravan die ons enorm goed is bevallen. Was niet een super grote stacaravan, echter je slaapt er toch alleen maar in. Wat fantastisch is, is het erg grote terras voor de stacaravan. Verder is de caravan van alle gemakken voorzien, denk hierbij aan een afwasmachine, magnetron, grote koelkast en airco. Verder is alles er natuurlijk zoals koffiezetapparaat en de verdere keukengereedschappen.

Bedden zijn ook prima voor een stacaravan, heb zeker wel eens mindere bedden meegemaakt.

Verder valt het qua muggen enorm mee, wij hebben iedere avond in de korte broek lekker buiten kunnen zitten met een citroenkaars aan.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2015

Vacanceselect

9 tips over Camping Vela Blu (Glamping)

• johan, 04-05-2014

Tip. Achter het restaurant van de camping ligt een restaurant waar je prima kunt eten (ook "take away"). Vanuit de camping naar de grote weg, die oversteken en meteen rechts een winkel met heerlijke (niet dure) wijn, olie, groenten en fruit. Supermarkt op 8 (autominuten). de boot naar Venetie op 10 (auto)minuten.

• Rob en Nancy , 02-05-2013
    1. Ben te tussen de 15 en 29 jaar, of heb je kinderen in die leeftijd? Koop dan een 'Roling Venice Ticket' . Dat is drie dagen onbeperkt reizen met alle bootvervoer in en om Venetie voor €18,-. Dat is normaal de prijs voor 12 uur. Wij kochten dit voor onze kinderen en zelf de 72 uur kaart (€35,-). Zodoende drie dagen lang Venetie en de noordelijke eilanden bevaren.
    2. Check in Venetie bij de dagmenu aanbiedingen of het incl. service en tax is. Anders wordt een leuke aanbieding nog duur...

• cindy, 22-08-2012

piratenboot vonden de kinderen erg leuk,en wij venetie natuurlijk,ga tegen het eind van de middag ,anders is het er soms te warm.en de badplaats om lekker te eten en winkelen savond's is jeselo de moeite waard.

11 vragen over Camping Vela Blu (Glamping)

• ricardovanwijk_1, 28-11-2015

Nederlanders in hoogseizoen

Wij willen met onze kinderen van 5 en 10 gaan in eind juli/begin augustus. Zijn hier dan veel Nederlandse kinderen van gelijke leeftijd?

• gerard, 13-09-2014

verschil in staanplaats

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is (behalve de grootte) van staanplaats A en B? Ik zie dat A verder bij t zwembad vandaan is en waarschijnlijk rustiger, maar is het niet zo dat hier bijvoorbeeld alleen maar italianen staan die hier vast hun vakantie doorbrengen? We zoeken gewoon een leuke plaats waar ook wat aanspraak is voor onze kinderen. Iemand tips?

Nigel, 27-07-2015

Nee zijn met name Duitsers die op deze plekken staan.

• Ralph, 03-09-2014

meivakantie

Weet iemand of er in de meivakantie al bedrijvigheid is op de camping? Is er animatie en zijn alle voorzieningen geopend?

Camping Vela Blu (Glamping) info

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand100 m, 2 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Strand faciliteitenGratis parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • JacuzziAanwezig
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Op het terreinTerras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesDokter, Fietsverhuur, Geldautomaat, Kluis, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportKanoën, Surfen